Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 783
Så jeg slutta å røyke på starten av januar fordi jeg ble den typ stoneren hvor jeg prioritiserte det over alt, mista helt kontroll og det påvirket skole/venner/helsa mi osv, d ble rett og slett ikke bra for meg lenger så måtte slutte. Men jeg står i en ganske jævlig situasjon nå og breaka den 7 mnd clean streaken jeg hadde, og nå har jeg basically røyka hver dag i snart 3 uker.

Jeg vet at det er en regel å være 3 måneder rusfri før en eventuell utredning, siden hasj kan jo forverre eller "simulere" ADHD symptomer. Jeg er litt bekymra for det med ADHD utredningen - jeg nevnte til fastlegen (som henviste meg) når jeg så henne en uke siden at jeg har fått tilbakefall, også spurte jeg henne om det ville påvirke utredningen. Hun sa at hvis jeg stopper nå så skal det gå greit, men da må jeg slutte med en gang. Men jeg har jo ikke gjort det, for jeg klarer det ikke.

Har vært på venteliste i flere måneder liksom så jeg blir litt redd for om de kan eventuelt nekte utredning for meg eller ta meg mindre seriøst - jeg antar de kommer til å spørre om rushistorikk siden rusproblematikk kan være vanlig med folk som har ADHD (også d med eventuell medisinering osv..) merker jeg er sykt skuffa over meg selv og ganske bekymret. Har noen her erfaringer med lignende situasjon?
Weed er ikke veldig avhengighetsskapende, så etter 3 uker er det bare å bestemme seg for å slutte og holde seg unna.
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Weed er ikke veldig avhengighetsskapende, så etter 3 uker er det bare å bestemme seg for å slutte og holde seg unna.
Vis hele sitatet...
Snakk for deg selv.
Hasj er meget avhengighetsskapende. Etter min mening av den grunn at det er så lett å røyke/innta daglig mens man lever et helt normalt A4 liv. Da blir det en vane som alt annet i livet, som er vanskelig å kvitte seg med. Men det lar seg alikevel fint gjøre imo.
Sist endret av IW2022; 28. august 2023 kl. 19:45.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av riskaker Vis innlegg
Så jeg nevnte til fastlegen at jeg har fått tilbakefall, også spurte jeg henne om det ville påvirke utredningen. Hun sa at hvis jeg stopper nå så skal det gå greit, men da må jeg slutte med en gang. Men jeg har jo ikke gjort det, for jeg klarer det ikke.
Vis hele sitatet...
Ja du kan bli nektet utredning pr nå om du tas for å røyke hasj fast og kommer lengre bak i køen til neste gang du henvises.
Du klarer å slutte om du bestemmer deg hardt nok, du klarte jo å holde deg clean i 7 mnd så ikke tro dårligere om deg selv! Stå på og hold ut!
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Weed er ikke veldig avhengighetsskapende, så etter 3 uker er det bare å bestemme seg for å slutte og holde seg unna.
Vis hele sitatet...
Det er akkurat det jeg gjør.
Jeg har røyke massevis tidligere i livet, ikke nå lenger, og det var ikke rare abstinensene å merke etter 8 år stort sett daglig bruk.
Jeg var litt urolig og sov litt dårlig en kort stund og det var det.
Den psykiske avhengigheten må man bare håndtere og være litt standhaftig, så går det veldig greit.
Du får nesten bestille deg ‘cleansing drinks og fake willy’ hvis du skal fortsette å gå i mot legens egne råd. Dette klarer du. Slutt fra i morra
Bare at du gjør det der burde jo være et tegn på mulig adhd
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er ikke alltid man blir testet, men skaff deg rent urin fra en bror eller kjøp deg piss på pose

Lønner seg med ren prøve når du starter opp ellers kan det påvirke psykiaterens holdning, kan også gjøre at du ender opp med lav dose som må hentes ofte, og urinprøver i hytt og tortur