Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 3409
Anonym bruker
"Øm Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hey. Hvor mye tilsvarer 20 eller 40mg oxy i heroin? Pleier ta 40mg ooxy men aner ikke hva det tilsvarer i hero dose? Noen som kan peile meg litt riktig retning?
Om du får testet renheten på den, kan vi komme med en pekepinn. Uten det er det umulig å svare på, da det varierer veldig.
jeg vil sei 1g som er 15% reint tilsvarer 120 mg oxy (max) men det er uansett en annen feeling på heroen. men jeg er relativt uerfarne, og har heller ikke testa om det er 15%reint det jeg har vert borti, men utifra flere andre så er jeg rimelig sikker på det.

og for noen vil jo heroen være ekstremt mer avhengighetskapende OBS. men jeg som bruker oksyer slev føler ikke noe voldsomt sug ettersom jeg har tilgang på oksy.... men heroen er desidert bedre å få sove på
Sitat av høystakken Vis innlegg
jeg vil sei 1g som er 15% reint tilsvarer 120 mg oxy (max) men det er uansett en annen feeling på heroen. men jeg er relativt uerfarne, og har heller ikke testa om det er 15%reint det jeg har vert borti, men utifra flere andre så er jeg rimelig sikker på det.

og for noen vil jo heroen være ekstremt mer avhengighetskapende OBS. men jeg som bruker oksyer slev føler ikke noe voldsomt sug ettersom jeg har tilgang på oksy.... men heroen er desidert bedre å få sove på
Vis hele sitatet...
Det er gjerne andre opioider også i heroinen.
Å smelle 1g er galskap og du ender nok opp med å ikke våkne igjen.

Da jeg gikk på 30mg oxy kunne jeg erstatte det til en viss grad med 150mg hero IV.

Riktignok bare en friskmelding. Aldri vært særlig fan av hero.
Sist endret av SkammeligNykter; 11. august 2023 kl. 19:57.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Det er gjerne andre opioider også i heroinen.
Å smelle 1g er galskap og du ender nok opp med å ikke våkne igjen.

Da jeg gikk på 30mg oxy kunne jeg erstatte det til en viss grad med 150mg hero IV.

Riktignok bare en friskmelding. Aldri vært særlig fan av hero.
Vis hele sitatet...
nei jeg sa ikke at han sko smelle 1g med 15% jeg sa at det utfra jeg har opllevd så tilsvarer det ca 120 mg oksy. så da kan han ta regnestykke slelv at 1/3 av 1g 15% oksy tilsvarer ca 40 mg oksy....

og jeg har aldri satt det i blodårene, og alltid prøver meg forsiktig frem samma faen hva folk sier styrken er, det er noe du gradvis, og forhåpentligvis har noen ved siden av deg med. noe som jeg ikke har.

å røyke det er det beste, men har tatt det for det beste oppi nasalt

og igjen OBS heroin er noe mer avenginghetskapende for enkelte enn oksy.

Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Det er gjerne andre opioider også i heroinen.
Å smelle 1g er galskap og du ender nok opp med å ikke våkne igjen.

Da jeg gikk på 30mg oxy kunne jeg erstatte det til en viss grad med 150mg hero IV.

Riktignok bare en friskmelding. Aldri vært særlig fan av hero.
Vis hele sitatet...
og ja du vet aldri hva annet som er innblanda, for å være safe var det en som sa at du kunne levere det inn i oslo ein plasss og få det testa. kan vera alt fra mdma, valium, rivo, diaz, fenta, og de andre 1000 nye drugs de finner opp hele tiden, så det er ett viktig poeng å si fra om ting ifra gata. men det gjelder jo alt ifra gata.

også er det noen test kits som gir deg ein viss peiling.

Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Det er gjerne andre opioider også i heroinen.
Å smelle 1g er galskap og du ender nok opp med å ikke våkne igjen.

Da jeg gikk på 30mg oxy kunne jeg erstatte det til en viss grad med 150mg hero IV.

Riktignok bare en friskmelding. Aldri vært særlig fan av hero.
Vis hele sitatet...
også relativt urelatert til OP, men fårstår jeg det at du mener 30mg oksy tilsvarer 150 mg ren heroin (altså 100%ren)? jeg har kansje misforstårlitt, men i mitt hode er 150mg ren heroin tilsvarende 1,5g ren 100% heroin hvis du sko ha hatt 1500mg, eller er jeg helt på blåbertur?

bare lurer for min del siden det kan jo ver at jeg har blitt buffa som faen av alt og alle jeg har hatt med de siste 5mnd. noe som jeg ikke er ovveraska for hvis jeg har blitt. fyfan dette gatemiljøe i stavanger...
Sist endret av høystakken; 11. august 2023 kl. 23:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Gikk litt fort i svingene her ja. Trodde jeg leste at 40mg tilsvare et g
Det var også jeg som sa det var umulig å svare på uten å få det testet, men delte likevel egne erfaringer, med uren heroin.

Det er jo et sjansespill, men er man hekta på oxy, og har ordnet heroin har man gjerne ikke tid til å vente på en analyse.
Heroin er søppel i forhold til oxy, så regnet med han trengte en friskmelding der og da.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Gikk litt fort i svingene her ja. Trodde jeg leste at 40mg tilsvare et g
Det var også jeg som sa det var umulig å svare på uten å få det testet, men delte likevel egne erfaringer, med uren heroin.

Det er jo et sjansespill, men er man hekta på oxy, og har ordnet heroin har man gjerne ikke tid til å vente på en analyse.
Heroin er søppel i forhold til oxy, så regnet med han trengte en friskmelding der og da.
Vis hele sitatet...
tja vil ikke si at heroen er søppel så lenge den er relativt rein (sko fått det fra legen men det er ein annen sak), men den har faren med å ikke vite hva styrken er, og hva annet som er innblanda. men for min del er heroen ett godt sovemiddel, samt hvis jeg har lyst å kose meg litt ekstra en ekstra dag. (på fin hero får du energi på dagtid hvis du er utsovet, men den gjør deg godtrøtt på kvelden når det er leggetid), og jeg føler at den gjør meg mer uthvilt hvis man sliter med søvnen.

men oksyen er fantastisk til å være mer oppegånde/skarp på dagtid, tar smerter veldig godt, og øker våkenheten for min del, og du blir liksom ikke like dopa/rusfølelse av oksy ivertfall ikke de mengdene jeg tar vertfall, (ca 20 mg til dagen)
men du blir også mer godtrøtt av oksyen på kveldstid (hvis du sliter med smerter), men enda mer av heroen.

dette er min erfaring. og igjen vi sko fått det fra legen... og noen har godt av å "ruse" seg, mens andre har det bedre uten, jeg misunner dem litt for å si det mild.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje litt OT, men virker som dere har peiling… jeg bruker 30-50 mg oxy daglig jeg knuser tabletten og snorter det. Kan av og til gå en dag eller to uten men ender fort opp med å kjøpe mer etter veldig få dager uten.
Vil gjerne av det eller begynne på subutex via LAR.
Om jeg skal prøve og slutte på oxy, vil det gå nogen lunde greit å slutte brått på 30 mg?

Og hvis jeg ikke klarer dette… kan jeg få hjelp av lar og få subutex?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kanskje litt OT, men virker som dere har peiling… jeg bruker 30-50 mg oxy daglig jeg knuser tabletten og snorter det. Kan av og til gå en dag eller to uten men ender fort opp med å kjøpe mer etter veldig få dager uten.
Vil gjerne av det eller begynne på subutex via LAR.
Om jeg skal prøve og slutte på oxy, vil det gå nogen lunde greit å slutte brått på 30 mg?

Og hvis jeg ikke klarer dette… kan jeg få hjelp av lar og få subutex?
Vis hele sitatet...
Får du tak i heroin fra trygge kilder?
Jeg ville byttet over, pga kortere halveringstid og trappet ned. Når du føler deg greit stabil på en lav dose hero, er det bare å kutte helt ut.
For min del ble det 10 dager hvor all mat og drikke kom rett opp igjen, kaldsvetting, skjelvinger osv.
Men 10 dager i helvete er fullt gjennomførbart.
Prøv å få i deg næringsdrikker. De koster litt, og mesteparten kommer nok rett opp igjen, men noe næring vil du ta til deg.

Spyposer som kan knytes er et must.
Gjerne også noen som kan kaste disse for deg.
Jeg fikk hjelp av et nært familiemedlem som kom til meg på morgenen med en kjølebag med næringsdrikker, og en tur til på kvelden for å kaste de 5-6 fulle spyposene.

Når de 10 dagene var over, var ting helt OK. Såklart ikke helt 100% men det var levbart

Da hadde jeg brukt 30-40mg per dag i et par år.

Drit i LAR. Du kommer nok til å ende opp mer avhengig enn du allerede er.
Du vil heller gå av en lavdose heroin enn subutex.
10 dager i helvete er en liten pris å betale for oxy(mis?)bruk.
Sist endret av SkammeligNykter; 14. august 2023 kl. 11:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har aldri prøvd heroin og tør ikke gjøre det heller jeg blir så fort hekta på ting.

Problemet med å avruse meg på oxy er at jeg hele tiden sprekker. Jeg har prøvd å gå av opiater i åresvis men sprekker hver gang. Jeg er lei av stresset det gir og de svingningene fra eufori og dusfori hele tiden når jeg holder på som jeg gjør. Jeg orker snart ikke dette livet lenger og vurderer å ta det opp med legen og heller gå på subutex noen år til jeg eventuelt blir klar for å slutte.
Jeg har jobb og lappen men kan godt ta buss i 6 måneder. Er vel 6 måneder man må stabiliseres på subutex før man kan kjøre?

Å være i LAR og søt det bringer med seg er ikke noe jeg ønsker, men jeg begynner å innse at dette klarer jeg ikke… jeg skal prøve én siste gang, går ikke det så må jeg virkelig vurdere LAR, for jeg har masse selvmordstanker og orker ikke dette livet sånn det er nå
Er du vant til oxy kommer du trolig til å synes heroin er som søppel.
Uansett skal du jo bruke doser som ikke gjør deg helt frisk, men som gjør at du (nesten) fingerer.

Du kan jo sykemelde deg noen uker og bare ta helvete som det kommer, eller du kan gå inn i LAR, få narkis stempelet i journalen og ende med å måtte levere urinprøver i inntil 5 år (sjeldnere jo lenger ut i løpet du er) før du får lappen permanent tilbake.
Skal du på LAR må du regne med å bli der i årevis. Du kan kjøre når du er stabilisert, men er det noe du vil?
Eller vil du bli kvitt opiatavhengigheten?

LAR mater jo bare avhengigheten din. Du har stått på såpass lave doser at du bør kunne klare å gå av på en mnd, og så gå tilbake til jobb.
Det blir tungt, men det er fullt mulig å gjennomføre på egenhånd.
Sist endret av SkammeligNykter; 14. august 2023 kl. 13:42. Grunn: Skriveleif
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har brukt dagen i dag på å søke i forumet om LAR, og det er virkelig ikke noe som frister.

Jeg må prøve å grave frem det som er av motivasjon for å slutte. Jeg har gått på diverse opiater i ti år nå. Har hatt opphold uten, men ikke lange opphold.

Jeg har prøvd utallige ganger å kjøpe inn oxy for å trappe ned men så skjer det stikk motsatte, jeg tar bare mer.

For meg sitter det nok aller mest i hodet. Knuser oxycontin og snorter det, og da regner jeg med at abstinensene kommer fortere? De dagene jeg er uten oxy så får jeg løs mage, mer angst og ubehag, nedstemthet, sliter med søvnen osv, men det er ikke så ille at det ikke er til å holde ut. Jeg jakter etter rusen, den gode følelsen og at jeg føler meg tryggere og syns det er mye lettere å omgås andre mennesker og få ting gjort.

Men det ødelegger livet mitt. Hver eneste gang jeg kjøper oxy (kjøper 3-5 stk på 40 mg) så tenker jeg at det er siste gangen og at jeg skal klare det. Sånn har det gått i mange år nå.

Jeg har så mye selvmordstanker at det er utrolig at jeg fortsatt ikke har tatt en stor overdose for å avslutte dette marerittet.

Om jeg klarer å være en uke uten, hvor mye av jobben har jeg gjort da? Tenkte å eventuelt begynne å ta naltreksone under tilsyn.

Leser at folk beskriver helt forferdelige abstinenser, men om jeg seponerer på 40 mg så går det kanskje?

Takker for alle innspill her.
Anonym bruker
"Stø Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du klarere og være uten ei uke er jobben neste gjort,anbefaler å trappe ned 10mg om gongen da går det,kjenner seff det litt men det tåler man
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Et stort problem for meg er å trappe ned. Syns nesten det er lettere å gå cold turkey. Har jeg noe liggendes her så tar jeg det. I dag har jeg tatt 60 mg og tenker bare på at jeg vil ta mer. Har ikke særlig mye igjen. Men jeg får resept på stilnoct i morgen og har noen xanax depot tabletter. Kan også drikke alkohol på kvelden. Det vil kanskje hjelpe noe? Veit noen om det er mulig å bryte depot-effekten på xanaxene?

Klarer jeg det ikke denne gangen så Må jeg krype til korset og be om hjelp. Det er en tanke jeg har hatt hundre ganger før, men jeg orker bare ikke mer…

Skal prøve å ikke kjøpe mer når jeg blir tom nå om et par dager. Og se om jeg klarer en uke. Noen som veit hvor lang tid det må gå etter siste inntak før jeg kan begynne på naltreksone?

Og når man bryter depoteffekten, når kan jeg forvente at abstinensene kommer?

Takker igjen så mye for svar, det betyr mye
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke kødd med heroin. Når du kommer dit i abstinens fasen hvor du ligger å spyr å driter samtidig, du fryser selv om temperaturen er 25 grader, du spiser ikke, angst kicker inn og du er rett og slett psykisk nedbrutt. Jeg tenkte de tre første dagene at jeg ville ta mitt eget liv.
Heroin er ikke verdt det når det kommer i den fasen.

Men på dag 7 så begynner du sakte men sikkert komme deg tilbake til normalen. Lett måltid som grøt eller generelt ting som er lett å få ned uten at det kommer opp igjen. Muskel/leddsmerter begynner å forsvinne. Det som var verst synes jeg, var savn etter nåla og all den angsten. Jeg tenkte på heroin sikkert hele dagen, til og med drømte om det. Jeg vil og skal heller ikke røre heroin igjen, håper du heller ikke tar sjangsen og bare "skal bare skyte en gang" Heroin er en del sterkere enn oxy i tilegg er det biligerel
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har aldri tatt heroin og skal aldri ta det heller. Har tatt alt annet av opiater, men ikke heroin. Har også brukt nåla i flere år, men de siste månedene har jeg gått over til å snorte det.

For et par måneder siden klarte jeg å være 8 dager uten. Jeg kjente det, men det gikk. Inntil jeg sprakk igjen da….

Kanskje jeg er heldig når det kommer til abstinenser, jeg er nok ikke av dem som blir hardest ramma. Det er det psykiske som knekker meg. Men nå er det enten å klare dette eller LAR. Og jeg vil virkelig ikke i LAR.

Jeg er så dritt lei av dette jeg holder på med, men fy fader så hardt det er å slutte… men nå orker jeg virkelig ikke mer.

Jeg kjenner meg selv godt nå og veit at jeg ikke kommer til å klare å trappe noe særlig ned. Jeg har brukt en eller annen form for opiater i flere år, og har hatt flere dager på enn av. Men syns abstinensene er overkommelige, og om det ikke blir verre men heller bedre etter en uke så burde jeg klare det denne gangen.

Noen som har klart å komme av som har noen tips og råd?
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Anbefaler I am sober appen. Jeg er på 19 dager uten oxy
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har aldri tatt heroin og skal aldri ta det heller. Har tatt alt annet av opiater, men ikke heroin. Har også brukt nåla i flere år, men de siste månedene har jeg gått over til å snorte det.

For et par måneder siden klarte jeg å være 8 dager uten. Jeg kjente det, men det gikk. Inntil jeg sprakk igjen da….

Kanskje jeg er heldig når det kommer til abstinenser, jeg er nok ikke av dem som blir hardest ramma. Det er det psykiske som knekker meg. Men nå er det enten å klare dette eller LAR. Og jeg vil virkelig ikke i LAR.

Jeg er så dritt lei av dette jeg holder på med, men fy fader så hardt det er å slutte… men nå orker jeg virkelig ikke mer.

Jeg kjenner meg selv godt nå og veit at jeg ikke kommer til å klare å trappe noe særlig ned. Jeg har brukt en eller annen form for opiater i flere år, og har hatt flere dager på enn av. Men syns abstinensene er overkommelige, og om det ikke blir verre men heller bedre etter en uke så burde jeg klare det denne gangen.

Noen som har klart å komme av som har noen tips og råd?
Vis hele sitatet...
Du må være helt bestemt ellers er det ikke vits.
Det er en tung påkjenning for kroppen å gå gjennom abstinensene, så jeg anbefaler alltid en nedtrapping når man skal slutte med noe. Jobb deg så langt ned i dose du klarer før du hopper av.

For å holde deg rusfri, eller «opiatfri» så er det helt nødvendig at du gjør noen forandringer i hverdagen. Det er nesten umulig å holde seg borte hvis du bare skal sitte å gjøre det samme som du gjorde, bare at du nå er helt edru, så få deg noen nye hobbyer eller begynn med trening. Særlig trening er noe av det beste man «erstatte» opiatene med.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har mulighet for å få tak i tramadol. Er det noe jeg kan bruke til å trappe ned på med?
Nå ligger jeg på 40-80 mg oxy om dagen, men bare i et par uker med en dag eller to uten noe. Før det så har det vært det samme, at jeg tar ca 30-60 mg oxy om dagen, jeg knuser dem og snorter.

Kan noen anbefale en slags nedtrappingsplan med tramadol, og vil abstinensene bli mindre om jeg gjør det på denne måten?

Tusen takk for alle råd, jeg skal prøve å begynne å trene litt og endre litt på andre vaner også
Kan være Tramadol er løsningen på VELDIG kort sikt. Ikke får du tatt det nasalt og det tar abstinensene sånn sett.. Men det preparatet knekker meg psykisk etter 10+år på det.. Lykke til, vi er mange i samme båt
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har kommet meg bort fra sprøyta og er innstilt på komme bort fra vanen med å snorte også. Om jeg kan trappe ned og gjøre det mer skånsomt for meg selv ved å trappe ned på tramadol så gjør jeg det. Da blir det isåfall bare snakk om en liten uke tenker jeg før jeg kutter ut alt av opiater. For nå er det enten at jeg klarer dette eller så må jeg søke om LAR, for jeg orker ikke dette livet mer… og jeg vil jo virkelig ikke inn i LAR hellet… så jeg er ganske innstilt nå på å komme meg av opiater
Husk det er ssri i tramadolen.. Den biten sliter jeg med :/
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har klart å komme meg greit unna tidligere tramadol tidligere. Bare lurer på om det vil ta det verste av abstinenser fra oxy. Det er mest angsten jeg sliter med, og nedstemthet. De fysiske plagene klarer jeg greit. Har lagt på 40-90 mg oxy de neste dagene. Og kjente veldig på angst og psykisk ubehag i dag både rett etter og timer etter siste inntak. Tok 70
Mg på dagen, tok nettopp 25 mg, og det hjalp godt på det psykiske. Har nå
15 mg oxy igjen som jeg tar i morgen før jeg får tak i tramadol. Klarer jeg det ikke denne gangen må jeg søke LAR og det er det siste jeg ønsker. Bortsett fra å fortsette på oxy, det ønsker jeg enda mindre… så ønsker så inderlig å kunne klare å slutte nå. Kan få kjøpt inntil 100 stk tramadol på 50 mg. Har noen noen forlag til hvordan jeg kan trappe ned?

Jeg har noe xanor som jeg kan ta for den verste angsten. Xanor er ikke min greie og klarer greit å slutte på det etter det verste ubehaget fra oxy har lagt seg. Føler dette er livsavgjørende for meg så jeg setter stooooor pris på svar og råd!
Tramadolen tar abstinensene mine hvertfall.. .Men de er jo mye svakere enn oxy'n sånn sett. Men ikke overdriv tramadolen... sliter med den sjæl enda jeg går på 2*15 med oxy... så ssri nivået mitt er totalt fucka etter tramadolen..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har klart å komme meg greit unna tidligere tramadol tidligere. Bare lurer på om det vil ta det verste av abstinenser fra oxy. Det er mest angsten jeg sliter med, og nedstemthet. De fysiske plagene klarer jeg greit. Har lagt på 40-90 mg oxy de neste dagene. Og kjente veldig på angst og psykisk ubehag i dag både rett etter og timer etter siste inntak. Tok 70
Mg på dagen, tok nettopp 25 mg, og det hjalp godt på det psykiske. Har nå
15 mg oxy igjen som jeg tar i morgen før jeg får tak i tramadol. Klarer jeg det ikke denne gangen må jeg søke LAR og det er det siste jeg ønsker. Bortsett fra å fortsette på oxy, det ønsker jeg enda mindre… så ønsker så inderlig å kunne klare å slutte nå. Kan få kjøpt inntil 100 stk tramadol på 50 mg. Har noen noen forlag til hvordan jeg kan trappe ned?

Jeg har noe xanor som jeg kan ta for den verste angsten. Xanor er ikke min greie og klarer greit å slutte på det etter det verste ubehaget fra oxy har lagt seg. Føler dette er livsavgjørende for meg så jeg setter stooooor pris på svar og råd!
Vis hele sitatet...
er du blitt utredet skikkelig av legen for andre ting som kansje er med på å gjøre det vanskelig for deg å trappe ned? angst hos meg har mye med søvn og smerter, men også psykiske påkjenninger. og hvordan opplever du angsten? jeg kjenner angsten bygger seg opp med muskelspenninger, føles ut som jeg ikke får nok luft, svimmel,nummenhet klump i halsen, og kvalme. jeg har endelig etter 10år med smerter (bytta fastlege) og har fått mye mer utredning om hvilke andre ting som plager meg. spesielt håper jeg angående søvn.

også fikk jeg mange gode råd om rolig trening på en treningsrehabiliteringsklinikk. samt kondisjonstrening på spinning sykkel syntes jeg var veldig bra, og håper på å få svømme litt i oppvarmet basseng

også lyrica, apodorm, og imovane bruker jeg som føler at det har vert litt fremmgang igjen lyricaen var best mot angst for meg.
Sist endret av høystakken; 20. august 2023 kl. 00:55.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Angsten gjør meg ganske handlingslamma. Jeg blir ikke svimmel eller noe sånt jeg jar grei kontroll på pusten. Alt av det sosiale blir tilnærmet umulig. Jeg har blitt utredet og hatt en del behandling hos psykologer osv jeg har PTSD. Har fått hjelp og det går bedre nå. Men sliter fortsatt psykisk men føler jeg har prøvd absolutt alt, terapi, medisiner osv osv. jeg har lært mye nyttig. Men dette med rus sliter jeg med og har slitt med ganske lenge. Jeg veit at trening hjelper jeg har vært dårlig på å trene i det siste. Jeg kommer meg litt ut på rolige turer i skogen.

Da har jeg kommet til første dag uten oxy. Jeg tok 65 mg fredag og 30 mg i går. Hadde tenkt å spare de 30 mg men klarte selvfølgelig ikke det… tok det kl 17 i går.
Sitter på 30 tramadol på 50 mg og ca 30 xanor 1 mg. Jeg kjenner sug etter oxy men ellers ikke noe spesielt. Jeg er mest redd for det psykiske ubehaget som kan komme da det er det som får meg til å sprekke. Må vel bare tenke at det vil gå seg fort til igjen.

Takker for svar og gode råd! Har dere flere så gjerne kjør på :-)

Jeg er så uendelig lei av denne avhengigheten av opiater. Jeg elsker det og hater det. Tror liksom at det er det eneste som kan få meg til å føle meg bra
Personlig foretrekker jeg Fentanyl, såå mye lettere å bryte igjennom buprenorfin-barrieren, og jeg merker langt mer av bare ett 100uq/h-plaster enn hva jeg ever har gjort av 5g hero.

Bare jeg som "rantet" som vanlig og holder meg maks off-topic som vanlig.

*kremt*

Som besvart over her ; kommer an på styrken på heroinet, og mtp. hvor latterlig lav renhetsgraden er i Norge (7-15%) - så kunne du kjapt røkt en kvarting og likevel følt mer på 40mg Oxy.

Alt er relativt, og ihvertfall det å måle noe en ikke vet styrken på =)
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Angsten gjør meg ganske handlingslamma. Jeg blir ikke svimmel eller noe sånt jeg jar grei kontroll på pusten. Alt av det sosiale blir tilnærmet umulig. Jeg har blitt utredet og hatt en del behandling hos psykologer osv jeg har PTSD. Har fått hjelp og det går bedre nå. Men sliter fortsatt psykisk men føler jeg har prøvd absolutt alt, terapi, medisiner osv osv. jeg har lært mye nyttig. Men dette med rus sliter jeg med og har slitt med ganske lenge. Jeg veit at trening hjelper jeg har vært dårlig på å trene i det siste. Jeg kommer meg litt ut på rolige turer i skogen.

Da har jeg kommet til første dag uten oxy. Jeg tok 65 mg fredag og 30 mg i går. Hadde tenkt å spare de 30 mg men klarte selvfølgelig ikke det… tok det kl 17 i går.
Sitter på 30 tramadol på 50 mg og ca 30 xanor 1 mg. Jeg kjenner sug etter oxy men ellers ikke noe spesielt. Jeg er mest redd for det psykiske ubehaget som kan komme da det er det som får meg til å sprekke. Må vel bare tenke at det vil gå seg fort til igjen.

Takker for svar og gode råd! Har dere flere så gjerne kjør på :-)

Jeg er så uendelig lei av denne avhengigheten av opiater. Jeg elsker det og hater det. Tror liksom at det er det eneste som kan få meg til å føle meg bra
Vis hele sitatet...
Du må på avrusning og deretter på rehab, forstår du ikke det?

Beklager at jeg er så direkte, men du har prøvd i mange år og det du faller tilbake hele tiden. Bare i løpet av denne tråden har du jo sprukket x antall ganger.

Vær heeeelt ærlig med deg selv nå: Vil du egentlig slutte?

Alt skrevet i beste mening.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skjønner at alt er skrevet i beste mening.
Jeg har bestemt meg for enten avrusing eller LAR om jeg ikke klarer det denne gangen. Er på dag to uten nå. Så får vi se…
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er nå tre døgn uten oxy. Kjenner at magen er løs, jeg føler kroppen mer uten at det gjør direkte vondt føler meg vare en del sensitiv fysisk og psykisk. Mer deppa og mer angst. Tiltaksløs…. Veit noen hvor lenge dette vil vare før det avtar?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er nå tre døgn uten oxy. Kjenner at magen er løs, jeg føler kroppen mer uten at det gjør direkte vondt føler meg vare en del sensitiv fysisk og psykisk. Mer deppa og mer angst. Tiltaksløs…. Veit noen hvor lenge dette vil vare før det avtar?
Vis hele sitatet...
Stå på!! Du er godt på vei nå, men det vil desverre sikkert bli litt verre før det blir bedre :/ Sier ikke det for og være kødd altså Men med meg personlig så er det angsten som tar meg til slutt..
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er mer bestemt på å klare dette nå enn jeg har vært noen gang før. Det føltes kjipt, men veit jeg har bedre tider i møte om jeg bare kommer meg over dette. Er inne på døgn fire nå uten oxy
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Da er du på god vei over kneika! Godt jobba�� etter dag 5 ble det mye bedre for meg
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Takk fir støtten det betyr mye!
Nå er snart døgn nummer fem overstått og jeg går inn i døgn nummer seks. Jeg har brukt litt tramadol ca 2-400 mg daglig. Konmer jeg til å merke abstinenser fra dem når jeg er tom? Merker absolutt ingen rus eller noe til dem annet enn at jeg inn liker meg at det tar litt abstinenser på oxy. Har uansett diaré Osv, men tror alt begynner å bli bedre nå.
Noen tips til hvordan holde motivasjonen oppe når russuget melder seg som verst?