Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2837
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det greit å gå ut mot mennesker på denne måten? Nå vet ikke jeg hvem disse to togkrasj-trynene er, men det er helt latterlig av VG å gi disse en artikkel der de går ut og kaller folk som bruker rusmidler for tapere.

«I et innlegg på Instagram Stories blåser hun ut mot det hun kaller «så forbanna tapersk».
– Jeg synes at folk som driver med drugs er tapere, sier hun i innlegget.
– At man skal bli målt på hvor kul man er på skolen basert for eksempel på hvor mange striper coke du tar, er for meg hårreisende. Jeg kan GLEDELIG være den taper’n som ikke tør å røre coke engang. Heller det, enn å drive med sånt piss, raser hun.
TV-personlighetene og tvillingsøstrene Wanda og Vita Mashadi var også invitert av Fredrik Solvang til tirsdagens «Debatten» for å fortelle om sine erfaringer om unge menneskers kokainbruk, spesielt på utesteder.»

Jeg har fått slike tragiske forbanna influenser så langt opp i halsen, idioter som kjøper seg oppmerksomhet ved å brøle ut slikt skvip, bare for man vet at det er mange trangsynte folk her i landet som støtter slike utsagn. Forbanna hestetryner.

Er det innafor å kalle folk som bruker rusmidler for tapere? Er det greit at man som voksent menneske går rundt med slike holdninger?
Mange som bruker rusmidler har jo diagnosen rusavhengig, hvilken annen diagnose kan man gå ut i media å kalle for tapere uten å bli kansellert?
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hah, begge de to har jo snorta masse coke selv. Var sammen med en fra byen min hun ene og det var coke & festing hver helg så det der blir bare for dumt. Kjent for å redigere seg tynne å lyve generelt så hvem faen tror på dem?
Får skikkelig aylar lie vibes her
Influencere sier hva som helst for penger og er så dobbeltmoralske at de burde gått nakne gjennom karl johan mens de ble steinet (Cersei fra GoT walk of shame style)
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De ser helt latterlige ut, for det første. Ser de ikke det selv? Uansett hvor jævlig de ser ut under det dekket med sminke kan det umulig være noe verre enn slik de ser ut nå.
For det andre er jo dette typisk influenser-oppførsel, så hvem er overrasket? Tviler ikke et sekund på at de har brukt cola selv, som blir sagt over, hykleri hører definitivt med til denne bransjen.

En vakker dag skjønner folk at de skal slutte å lytte til de geniene vi kaller influensere, hvorav de fleste er kronidioter.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Enn så lenge får man vel lov å kalle hvem man vil «t-ordet»
Snork.. Hvorfor bruke energi på å bry seg om hva influensere og realitystjerner mener om noe som helst? To motekjerringer hvis meninger er verdt mindre enn ingenting. Sånne fake instagram-kjendiser som prøver å selge oss sminke og slankekurer er det mest uinteressante menneskeheten har klart å produsere. Sørgelig at de får så mye oppmerksomhet, men man trenger i hvert fall ikke å bidra til at de får noe mer enn nødvendig. Nå må jeg også vite at disse to eksisterer. Takk for det
Hun fremstår i alle fall selv som en taper og som lite oppegående med et slikt utsagn. De fleste som bruker illegale rusmidler, gjør det nok for å sette et vanskelig/utfordrende liv på pause/la hjernen få litt ferie. Hun har åpenbart ikke hatt nok utfordringer i livet, eller så er hun rett å slett ikke spesielt intelligent. Utsagnet er i alle fall veldig uintelligent.
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Snu på flisa da, er man en vinner om man måler kulhet i hvor mange striper kola man drar på fest i skolealder? Det har vært en ganske fucka utvikling mtp kokainbruk og alder og jeg syns det er ok å vise sin oppgitthet og avsky mot det og det har man lov til selvom man har dratt noen striper på fest selv som ung, naiv og sannsynligvis utsatt for gruppepress.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Snu på flisa da, er man en vinner om man måler kulhet i hvor mange striper kola man drar på fest i skolealder? Det har vært en ganske fucka utvikling mtp kokainbruk og alder og jeg syns det er ok å vise sin oppgitthet og avsky mot det og det har man lov til selvom man har dratt noen striper på fest selv som ung, naiv og sannsynligvis utsatt for gruppepress.
Vis hele sitatet...
Hvis det er denne kulturen man kritiserer, så får man være tydelig på det, og ikke kalle alle som bruker drugs for tapere. Det er nok av folk som bruker rusmidler uten å anvende det som målestokk for hvor kul man er.

There are dozens of us. Dozens!
Jeg hørte på dagens debatten på nrk.
Det var tydeligvis tatt ut av kontekst.
Det var folk som sa du taper hvis du ikke tok drugs, så det var en respons til det. At folk ikke skal følge seg utenfor hvis de sier nei takk.

Kanskje hun er ute å ror, hvem vet
BRAND ∞ STRONG
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Det var tydeligvis tatt ut av kontekst.
Det var folk som sa du taper hvis du ikke tok drugs, så det var en respons til det.
Vis hele sitatet...
og utsagnet "Det var folk som sa du taper hvis du ikke tok drugs" var sikkert i seg selv tatt ut av kontekst.
At det opprinnelig var en beskrivelse av at bruken av kokain var så vanlig og populær at man kunne føle seg som en taper hvis man ikke tok det, ikke at man ble kaldt det.
Sist endret av vindaloo; 26. april 2023 kl. 01:38.
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Jeg hørte på dagens debatten på nrk.
Det var tydeligvis tatt ut av kontekst.
Det var folk som sa du taper hvis du ikke tok drugs, så det var en respons til det. At folk ikke skal følge seg utenfor hvis de sier nei takk.

Kanskje hun er ute å ror, hvem vet
Vis hele sitatet...
VG i et nøtteskall. De holder seg ikke for gode for noe som helst lenger.
Det som er kritikkverdig her er at hu står på debatten? Fredrik Solvang burde ta en titt k speilet nå og tenke over hva han bruker evnene sine på. Han er jo flink, men dette er bare rein narkopanikk. Anekdoter, påstander helt uten kilde eller bevis. Tull tull og atter tolltull.
Fint å vite at andre folk har det verre enn meg selv også tenker jeg.
Synes nrk er blant de som har reklamert mest for kokain siste året, exit serien, flus og sophie elise. Så ikke debatten igår, men panelet slo meg som en gjeng med nisser. Må de ha disse influenserene med på alt, er nok av folk som faktisk har litt kunnskap eller reelle erfaringer.
De hadde jo med en del av de og da
https://www.vg.no/rampelys/i/RGl9Rr/...de-holde-kjeft

Den taktikken der de utsetter andre folk for hat og mobbing slik at de selv kan få oppmerksomhet er helt patetisk, slike folk burde kanselleres. Det er alt annet enn greit, og det er tydelig at disse drittkjerringene er godt kjent med å bruke slik kynisk oppførsel. Når man misbruker andre folks lidelser og elendigheter for å være relevant, da har man virkelig ikke noe i media å gjøre.

Det er få grupper her i samfunnet som har vært så utsatt som narkiser(som de ville kalt det), det har mer eller mindre vært fritt frem for å spre hatefulle ytringer om folk med rusproblemer i alle år, så det gleder meg å se at dette får reaksjoner.


Er forresten sjelden at jeg ser folk som prøver å pynte seg ende opp med å se så jævlige ut i trynet, helt lættis. Fuck Vita og Wanda Mashadi
Sist endret av DrDeath; 27. april 2023 kl. 16:41.
Det er sjeldent jeg ser tydeligere eksempel på ordtaket: «Lettere å se flisa i noen andres øye, enn stokken i sitt eget». Problemet med sånt er jo tragisk nok at det er representativt for hvordan man møtes om man skulle være såpass ræddis at man vil ha hjelp til å ut av dritten. Det er skremmende kort tid siden vi her til lands både sendte folk i månedsvis på tvungen arbeidsleir pga offentlig beruselse, for ikke å snakke om «Murmansk kuren» som i grunn må sies å være en vakker omskrivning av den gode gamle lobotomien. Det er til å spy av.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Rusinfluencer André Nilsen har heldigvis gått ut og kritisert dem for uttalesene.

Jenny Huse, en annen stor influenser (med 230k følgere på TikTok) kritiserte dem forøvrig også.

La oss ikke skjære alle influensere under en kam.
Men for å sette det på spissen da, tar hun feil?

Er det ikke ganske mange vi kan si at er tapere i forhold til samfunnet fordi de bruker dop. Satt i en rettsak forleden og selv om han var en sympatisk type, så vil jeg ikke påstå at han akkurat hadde vunnet i livets lotteri han som var tiltalt.
Sist endret av tearz83; 27. april 2023 kl. 18:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Men for å sette det på spissen da, tar hun feil?

Er det ikke ganske mange vi kan si at er tapere i forhold til samfunnet fordi de bruker do. Satt i en rettsak forleden og selv om han var en sympatisk type, så vil jeg ikke påstå at han akkurat hadde vunnet i livets lotteri han som var tiltalt.
Vis hele sitatet...
Det er mange man kan kalle tapere, dette gjelder selvsagt også folk som bruker narkotika, men det er fortsatt helt feil å kalle noen for taper på grunn av at dem bruker.
Legger man alt av lover og regler til siden så er det ikke forskjell på narkotika og alkohol, er folk som drikker også tapere da? Hele Norges befolkning? Eller mener du at skille mellom lovlig og ikke lovlig er det som gjør at man blir taper av å bruke rusmidler?
Hvordan blir det da med folk i USA? Canada? Er det bare nordmenn som røyker weed som er tapere da siden vi ikke har lov, mens de amerikanske folka som gjør akkurat det samme ikke er tapere?
Det er jo ikke alle delstatene det er lovlig heller, så er noen fra Alaska tapere hvis de røyker, mens folk fra New York er innafor?

Slike fordommer som at folk som ruser seg er tapere er skikkelig gammaldags. Du skal selvfølgelig få lov å ha dine meninger, men jeg syntes det høres helt idiotisk ut.
Sist endret av DrDeath; 27. april 2023 kl. 18:55.
Jeg sa satt på spissen, og det var for å provosere litt. Så ikke tillegg meg meninger.

Men med den bruken vi ser i dag, vent litt den ukritiske bruken vi ser i dag så blir man jo litt bekymret over når kommer baksmellen.

Om selve uttalelsen så er den jo åpenbart sagt for oppmerksomhet og billige poeng uansett om det er tatt ut av sammenheng eller ikke.

Ruspolitikken i Norge er jo skakkjørt men heldigvis så har jo høyesterett tatt litt ansvar der. Og ja de blir fulgt av dommerne, selv med litt forsøk på sabotering av politi advokater.
Det ble The roaring twenties allikevel! Alle gjør det, også kommer det noen kjipinger som ikke vil at folk skal gjøre det.
Ordet taper betyr i seg selv lite, er veldig glad selv for at samfunnet er fullt av "tapere", noen av mine beste historier og minner har kommet når jeg har vært med disse folka. Mette Marit ble i mange år sett på som en taper av mange fordi hun var i feil miljø. Hva som er en taper for noen, er en vinner hos andre.

Det som irriterer meg er at NRK, VG og flere mediehus gir så mye dekning til alle disse influenserene når 9 av 10 av dem er tapere i min bok. Det finnes så mange spennende mennesker som oppnår og gjør mye kult, da er det rett å slett plagsomt at de drukner i media til fordel for folk som selger sponsete produkter og tror de er deilig.