Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 1916
www.tellhim.no

Bli med å støtt kampanjen mot Bush. Saken er at SV vil sette inn en annonse i Washington Post der det blir grunngitt hva vi i Norge mener om Bushs utenrikspolitikk.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
100 kr for å være med å sette inn en annonse mot Bush i "washington post", som antakelig ikke kommer på trykk. Hm...
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
En digg måte å tjene raske penger på da
tjaa... Bush er en faen etter min mening, men 100 spenn for å hive en artikkel på trykk i wp. Trur ikke det har så veldig stor effekt nei.

edit:

Surrehu, signaturen din...
ikke "Micheal Moore" , men
Michael Moore
Dessuten har de ikke pressefrihet i USA. Tviler på at avisene "får lov" til å sette inn den annonsen..
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Opprinnelig postet av Orgazmus
Dessuten har de ikke pressefrihet i USA. Tviler på at avisene "får lov" til å sette inn den annonsen..
Vis hele sitatet...
Joda, de FÅR LOV, men velger å la være, med tanke på at det skremmer bort mange annonsører. Det går ut på det samme, men hey.

h
Haha, den kommer helt sikkert på trykk! Tviler på at noen vil støte fra seg lesere på den måten.
SharQ:
Jeg tenkte da på praktisk pressefrihet.
Den annonsen ville skremt bort alle annonsører som støtter bush.
En avis kan da vel ikke være kontroversiell?
Den skal da tjene penger
Fasinerende å tenke på at avisene blir betalt av de samme personene som betaler presidenten
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Det er ikke umulig at dersom den IKKE kommer på trykk, at den vil skape langt mer oppmerksomhet i andre media.. Problemet er at SV er et såpass lite parti, at det er altfor lett å avfeie dem som bråkmakere. Tenk på det - om Norge hadde vært et gigantland som USA; ville vi brydd oss om et bittelite politisk parti fra Nederland hadde sagt at de ikke liker hva vi driver med - spesielt om de sier det på vegne av det nederlandske folk? Neppe.

Synes dette var et dumt trekk av SV.

h
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Opprinnelig postet av Orgazmus
Fasinerende å tenke på at avisene blir betalt av de samme personene som betaler presidenten
Vis hele sitatet...
Les "The manifacturing of consent" av Herman og Chomsky... Så får du deg et par-tre sjokk angående den amerikanske medieverden...

Denne er også verd en titt: Who owns / controls the media?

hj
Synes de heller burde sette de annonsene i norske aviser, og fortelle at de er mot Bush.
Den demokratiske måten er jo å få flertall så de faktisk kan si det til Bush med Norge som avsender, ikke bare lille SV..
Selv om jeg grøsser litt ved tanken på SV med flertall

SharQ:
Har lest litt av de tingene. Det er skremmende, meget skremmende.
"Fokuser på det som er mulig å tjene penger på" er vist den gjennomgående ånden
Det er SV som organiserer www.tellhim.no, ja, men det er kun det administrative...

Man må ikke gi 100kr, man kan gjøre som meg, og sende tellhim til 2030 på sms, og donnere 20.
Sendte en SMS!
Politisk reklame er ikke tillat i Norge, men i USA er det lov.
Tror absolutt de vil trykke en slik annonsen. De trykket jo bilder av amerikanske soldater som torturerte fanger!
Dette her virker utrolig useriøst av SV. Å skrive en annonse i Washington Post om hvor mye de misliker Bush? Herliland...

Jaja. Man kunne kanskje ikke vente noe annet. SV er et drittparti!

Synes det blir enda teitere å skrive i brevet at de snakker på vegne av det norske folk. Aldri om jeg stiller meg bak SV sine utsagn.
Sist endret av FlyingVeeVee; 6. juni 2004 kl. 21:21.
Drittparti er det, men selve ideen er bra, kanskje det ikke kommer på trykk, men at noen tar initiativ her i dette traustige usa elskende landet er bra.
Sente en sms, 20kr kan jeg gi bort, bruker 30kr på lunsj hver dag uansett.
Det spørs litt på hvordan man definerer "det norske folk" men det er nå slik at et stort flertall av den norske befolkninga er motstander av hva som skjer i Irak i dag, flertallet er mot norske styrker i Irak og 80% var mot krigen i det hele tatt. Jeg mener derfor at SV kan si "på vegne av det norske folk".

Jeg tror også man kan tjene saken med en slik annonse, fordi mediadekninga vil bli større på det at man faktisk setter inn en slik annonse, enn mediadekninga på selve annonsen. Det vil være en stor nyhet at et helt land faktisk setter inn en annonse.
Å betale 100kr til noe som muligens ikke vil komme i Washingston Post engang er uaktuelt her. Greit, jeg hadde fint betalt 20kr for å få inn en motstand mot bush om de bare kunne forsikre oss om at de får den inn.

Klarer de det ikke, hva gjør de så med alle pengene de har fått?

Kan være jeg ike har fått det med meg, men har de noen steder garanter betalerne at annonsen vil komme inn i avisen?
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Opprinnelig postet av Orgazmus
Fasinerende å tenke på at avisene blir betalt av de samme personene som betaler presidenten
Vis hele sitatet...
Mediene i USA støtter vel først og fremst demokratene, så det burde nok være mulig å få en kritisk artikel om akkurat Bush på trykk. kilde
Spørsmålet er vel egentig hvor stor effekt det vil ha, særlig når amerikanerne ser på oss som noen tullinger som bare hamstrer billig øl og lager moonshine...

Det som er mer skremmende er vel:
http://www.opensecrets.org/bush/cabinet.asp


FlyingVeeVee:
Dette her virker utrolig useriøst av SV. Å skrive en annonse i Washington Post om hvor mye de misliker Bush? Herliland...
Vis hele sitatet...
Er det så mye bedre at vi har en mindretallsregjering som sleiker USA fra skrukken opp til hårfestet
Sist endret av SilverKhan; 6. juni 2004 kl. 21:41.
very impotent freak
Delusional's Avatar
USA er en av Norges viktigste støttespillere, om vi ikke vil inn i EU. Vi kan ikke bare gjøre som vi vil om vi fortsatt ønsker at Norge skal være en så rik stat som den er når oljen tar slutt. Vi trenger støttespillere, og vi må la dem sammarbeide med dem om vi ønsker det samme av de. Så om dere vil være så geniale å gjøre en av Norges siste og viktigste støttespillere arg pga. en sak som vi ikke kan gjøre noe med, og vi ikke har noe med å gjøre, så... ummmm jaja...
Opprinnelig postet av Delusional
USA er en av Norges viktigste støttespillere, om vi ikke vil inn i EU. Vi kan ikke bare gjøre som vi vil om vi fortsatt ønsker at Norge skal være en så rik stat som den er når oljen tar slutt. Vi trenger støttespillere, og vi må la dem sammarbeide med dem om vi ønsker det samme av de. Så om dere vil være så geniale å gjøre en av Norges siste og viktigste støttespillere arg pga. en sak som vi ikke kan gjøre noe med, og vi ikke har noe med å gjøre, så... ummmm jaja...
Vis hele sitatet...
En god venn sier fra til en annen god venn hvis han gjør noe dumt vet du.
Opprinnelig postet av SilverKhan
Spørsmålet er vel egentig hvor stor effekt det vil ha, særlig når amerikanerne ser på oss som noen tullinger som bare hamstrer billig øl og lager moonshine...
Vis hele sitatet...
Hehe. Leste du det på CNN? De hadde en sak om det på Funny Money sidene. Skikkelig artig å lese... Leste også om Sponheims uttalelser angående svenskehandelen. Morsomt å lese definisjonen på "harry"

Link til CNN sin artikkel om Sponheims uttalelser.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Opprinnelig postet av DonTomaso
En god venn sier fra til en annen god venn hvis han gjør noe dumt vet du.
Vis hele sitatet...
USA vet at de har besjet på leggen. Vi har sagt at vi ikke støtter Iraq krigen (mener at vår kjære utenriksminister sa noen ord, som ikke ble veldig godt mottatt.). Å begynne å ripe opp i fortiden og si hvor dumme de var hjelper ikke så mye nå. Det vi kan gjøre nå, er å hjelpe vennen vår å fikse litt av problemet. Det er det venner gjør, og sier ifra om den vennen holder på å gjøre en stor feil. " A good friend, dont let another friend dring and drive. ".
Hvor stor blir egentlig denne annonsen? Den bør være ganske stor hvis Bush i hele tatt skal klare og lese den. Hadde vært litt moro og sett at en slik annonse faktisk hadde kommet inn i Washington Post.
Haha.. forbanna rødstrømper i SV... når skal de vokse opp?
Tror de virkelig WP gidder å trykke det der?
Hva hvis et lite drittparti fra f.eks Island skulle lagt inn en annonse i VG fordi de ikke støtter kristenekstremistene i KrF?

Det funker bare ikke sånn.. SV tror vel alle aviser er Klassekampen de (dyrt dopapir med andre ord..)
Kommer WP med en annonse MOT republikanerne så kan de miste masse penger, fordi det er jo velkjent at republikanerne er det med mest penger og støttespillere i amerikansk næringsliv!

"Vi vil si til superteitelammekapitalist Bush at det Norske FOLK ikke støtter ham åzzå!"

Hvem har sagt at jeg stiller meg bak det morderpartiet med alle de kvasikommunistene?
Støtter ikke Bush jeg heller, men er ikke så ekstrem som de tullingene i SV og resten av venstresiden.

Typisk sosialister også da.. "Vi" "Oss" "Felleskapet" blablabla...
... Litt Hitler-aktig? "Ein Volk, Ein Führer, Ein Reich"
Men hva er egentlig vitsen? Amerikanerne vil ut av Irak, Bush vil ut av Irak...det er jo bare et tidsspørsmål!

Vil rødstrømpene at amerikanerne drar i dag og lager kaos, eller skal de bare strø litt salt i såret...
Tydligvis..

Det røde folket der er jo imot USA av natur uansett... Det at de liksom skal være så humane å snille mot befolkningen i Irak (og andre land) ved at de mener at "drapsmaskinen" og "Okkupanten" USA burde trekke seg ut på dagen, er bare bullshit...

De har alltid tenkt på måter å sverte USA på, uansett hva det er!
De er vel bare litt sjalu kanskje... hadde det ikke vært for USA så hadde vi levd under nasjonalSOSIALISTISK eller kommunistisk styre nå..
Ikke det at fortiden skal bestemme nå, men tenk litt...
USA har sine feil og tabber for tiden, men det har andre land som Russland (Krigen mot muslimene i Tsjetjenia) og Kina (Tibet, politisk undertrykkelse)..
- Men det hører vi jo aldri om så.

Kina er vel en kommunists drømmeland det tenker jeg.
- Drep alle du ikke er enig med, og ytringsfrihet, hva faen er det?!
Dette har ikke så mye å gjøre med når soldatene skal trekkes ut fra Irak, men annonsen skal si fra om hva mange i Norge mener om USA's krig mot terror, og resten av deres utenrikspolitikk.

Dessuten er ikke Norge et helt ubetydlig land for USA, vi er blandt annet en av verdens største eksportører av olje, i tillegg til at vi har styrker i både Irak og Afghanistan.

Edit: Disposable, hva har kommunister med denne threaden å gjøre?
Sist endret av Dionysos; 6. juni 2004 kl. 23:52.
Dionysos: SV`erne bak dette må jo kunne klassifiseres som kommunister! Sosialist er bare et mer stuerent ord for det samme tankegodset.


Hvorfor skal man i det hele tatt sette inn en sånn annonse? Har vi så stort ønske om å tilkjennegi "våre" synspunkter?
Skal vi begynne å kjøpe annonseplass hver gang det er noe vi ikke liker i andre land? Dette er bare et USA-fiendtlig pr-stunt.

Kan vi ikke heller samle inn penger til et fly som kan slippe flygeblader over Nord-Korea? Der er jo ikke mobiltelefon tillatt engang, så de har et større informasjonsbehov enn amerikanske avislesere! Eller hva med å engasjere seg mer for å få yttringsfrihet i verdens mest folkerike land - Kina.

Hadde jo passet jævlig bra med en sånn annonse nå når hele Europa feirer at det er 60 år siden Amerikanerne brukte sin millitærmakt for å befri Europa. Nå skal de som nyter godt av denne friheten sitte å surmule over at USA nok en gang befrir et folk fra et diktatur.
Som om jeg skulle skrevet det selv!

Jeg dro inn kommunister i tråden her fordi SV er sosialistisk (d.v.s forstadiet på et kommunistisk samfunn), og det er SV som har planer om å få inn den annonsen fordi de som skriker høyest her i landet mener at vi må forklare oss selv for amerikanerne, Og si til denne krigsmakten som de hater, at vi ikke liker at de "kriger å sånn"...

"Heisann, vi er en gruppe sosialister med palestinaskjerf og buttons som vi kjøpte hos mannen med tralla ved Stortinget. Vi vil gjerne si til dere (og deg, Dumme dumme Bush'e mann) at vi liker ikke at dere befrir Irak fra skrekkregimet til Saddam. Egentlig så vil vi også ha det slik som irakerne hadde det under Saddam
Ikke krig å sånn da... tellhim.no"
Covcon og disposable, dere burde ikke uttale dere om saker dere tydeligvis kan særdeles lite om. Sv'ere er sosialdemokrater.
Kommunisme er en form for sosialisme, men sv'ere er _svært_ lite kommunistiske av seg. De har ikke som mål å skape et kommunistisk samfunn, altså er de per definisjon ikke kommunister.
Kommunisme er kommunisme, sosialisme betyr hva du enn vil. I marxismen er sosialismen stadiet før kommunismen. Men hva pokker har dette i denne tråden å gjøre?

Forsåvidt så mener jeg tellhim er tullete. SV burde konsentrere seg mer om norges rolle i USAs imperialistiske krigføring.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Haha.. forbanna rødstrømper i SV... når skal de vokse opp?
Tror de virkelig WP gidder å trykke det der?
Hva hvis et lite drittparti fra f.eks Island skulle lagt inn en annonse i VG fordi de ikke støtter kristenekstremistene i KrF?
Vis hele sitatet...
Nå er det jo slik at den idiotregjeringa vi har i dag ikke har baller nok til å si ifra til USA...Av åpenbare grunner var det en meget dårlig sammenligning forresten.

Kommer WP med en annonse MOT republikanerne så kan de miste masse penger, fordi det er jo velkjent at republikanerne er det med mest penger og støttespillere i amerikansk næringsliv!
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om WashPost er republikansk eller ei, men generellt sett så er det demokratene som får mest støtte fra mediebransjen i USA. Du vet ikke hva du snakker om.

Hvem har sagt at jeg stiller meg bak det morderpartiet med alle de kvasikommunistene?
Vis hele sitatet...
"Vi vil si til superteitelammekapitalist Bush at det Norske FOLK ikke støtter ham åzzå!"
Vis hele sitatet...
Det funker bare ikke sånn.. SV tror vel alle aviser er Klassekampen de (dyrt dopapir med andre ord..)
Vis hele sitatet...
Her hagler det gode argumenter og flotte begrunnelser...

Typisk sosialister også da.. "Vi" "Oss" "Felleskapet" blablabla...
... Litt Hitler-aktig? "Ein Volk, Ein Führer, Ein Reich"
Vis hele sitatet...
Selv om Nazipartiet bestod av folk fra forskjellige politiske retninger, faktisk i alle røde og blå nyanser bortsett fra de mest ekstreme, så hentet Hitler utelukkende sin støtte på høyresiden i politikken... juhu! la oss drite utsagn vi ikke har peiling på...

Det røde folket der er jo imot USA av natur uansett... Det at de liksom skal være så humane å snille mot befolkningen i Irak (og andre land) ved at de mener at "drapsmaskinen" og "Okkupanten" USA burde trekke seg ut på dagen, er bare bullshit...
Vis hele sitatet...
Hva er bullshit? at amerikanerne skal trekke seg ut, event støtte FN med fredsbevarendetropper i landet mens irak for et demokrati som er basert på demokrati ikke den usa-rumpeslikkende samlingen fehoder som liksom skal styre idag...

De har alltid tenkt på måter å sverte USA på, uansett hva det er!
Vis hele sitatet...
Jeg prøver ikke sverte USA uansett jeg synes bare de har gjort for mye faenskap for å kunne ta på seg oppgaven som verdenspoliti.¨
Det var en fyr som hevdet at USA hadde gitt atomvåpen til israel, mens det bare er piss de utviklet dem selv fra reaktorer de fikk av Frankrike(som også ga reaktorer til Irak)...

De er vel bare litt sjalu kanskje... hadde det ikke vært for USA så hadde vi levd under nasjonalSOSIALISTISK eller kommunistisk styre nå..
Vis hele sitatet...
Det du her beskriver som nasjonalsosialisme er vel fascisme og har fint lite med sosialisme å gjøre...
Kommunisme hadde ikke vært å forakte, men ikke sovjet-style. Norge har hatt behov for den utviklingen av industrien vi har sett fram til de siste 10-15 årene. (som skyldes kapitalismen)

USA har sine feil og tabber for tiden, men det har andre land som Russland (Krigen mot muslimene i Tsjetjenia) og Kina (Tibet, politisk undertrykkelse)..
- Men det hører vi jo aldri om så.
Vis hele sitatet...
Hvor faen erdet du har oppholdt deg de siste åra. De fleste jeg ser på som venstre-orienterte fordømmer tibet-affæren og krigen i Tsjetjenia, har lest om det i det dyre dasspapiret også... om nå noen inngrodde AKP'ere og RV'ere støtta Mao så har det fint lite med temaet å gjøre...

Kina er vel en kommunists drømmeland det tenker jeg.
- Drep alle du ikke er enig med, og ytringsfrihet, hva faen er det?!
Vis hele sitatet...
Interressert i å vite hva du snakker om??
Skal ikke forsvare maoismen, men overfladiske kommentarer er unødvendige...

SV`erne bak dette må jo kunne klassifiseres som kommunister! Sosialist er bare et mer stuerent ord for det samme tankegodset.
Vis hele sitatet...
Igjen en som ikke aner hva han snakker om

Hvorfor skal man i det hele tatt sette inn en sånn annonse? Har vi så stort ønske om å tilkjennegi "våre" synspunkter?
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig i at nytteverdien av denne annonsen kan diskuteres...

Skal vi begynne å kjøpe annonseplass hver gang det er noe vi ikke liker i andre land? Dette er bare et USA-fiendtlig pr-stunt.
Vis hele sitatet...
Kanskje vi skulle holde oss til å gjøre det når det er snakk om verdens mektigste land
I hvert fall når vi har en regjering som sender tropper for å støtte et land som ikke har vunnet en krig på 50 år :S

Kan vi ikke heller samle inn penger til et fly som kan slippe flygeblader over Nord-Korea? Der er jo ikke mobiltelefon tillatt engang, så de har et større informasjonsbehov enn amerikanske avislesere! Eller hva med å engasjere seg mer for å få yttringsfrihet i verdens mest folkerike land - Kina.
Vis hele sitatet...
ok ideer You do that, så kan vi andre ta for oss det mest dagsaktuelle teamet: Politi torturere gissel i gisseltakerens eget fengsel

Dessuten er det vel ikke akkurat Høyresida og næringslivet som er mest kjent for å kjempe for menneskerettigheter...

Hadde jo passet jævlig bra med en sånn annonse nå når hele Europa feirer at det er 60 år siden Amerikanerne brukte sin millitærmakt for å befri Europa. Nå skal de som nyter godt av denne friheten sitte å surmule over at USA nok en gang befrir et folk fra et diktatur.
Vis hele sitatet...
Hvem brukte mest tropper i andre verdenskrig... var det usa eller teh commie bastards over there in CCCR

Er enig med commie her rett over...
Opprinnelig postet av Disposable
USA har sine feil og tabber for tiden, men det har andre land som Russland (Krigen mot muslimene i Tsjetjenia) og Kina (Tibet, politisk undertrykkelse)..
- Men det hører vi jo aldri om så.

Kina er vel en kommunists drømmeland det tenker jeg.
- Drep alle du ikke er enig med, og ytringsfrihet, hva faen er det?!
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av covcon

Kan vi ikke heller samle inn penger til et fly som kan slippe flygeblader over Nord-Korea? Der er jo ikke mobiltelefon tillatt engang, så de har et større informasjonsbehov enn amerikanske avislesere! Eller hva med å engasjere seg mer for å få yttringsfrihet i verdens mest folkerike land - Kina.
Vis hele sitatet...
Kan ikke dere sette i gang aksjoner for å hjelpe disse?

Sv tok initiativet til tellhim.no, men det er ikke dem alene som gjennomfører det. SV er også aktive i en rekke andre prosjekter for å hjelpe folk i andre land.

Den dagen covon starter en kampanje for å skaffe flygeblad til Korea, og Disposable går inn for å øke ytringsfriheten i Kina, da skal jeg med glede gi 20 kr pr. SMS til hver av dere!
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Frozk: Tror de mener at ettersom SV gjør noe, så må de gjøre alt, ellers er de commie bastards og bare går mot USA av innstinkt og digger russland og kina og pol pot og hitler og cæsar og djevelen ;>
SilverKhan:
LOL, ja det virker nesten slik!
Støtter meg til din lange post! Flott levert!
Sier meg også enig med SilverKhan!
Noe av dem mest fornuftige jeg har lest her på lenge.

Morro var det og:
Opprinnelig postet av SilverKhan
...har lest om det i det dyre dasspapiret også...
Vis hele sitatet...
Covcon: Joda, Bush har lyst å komme seg ut av Irak for å rense ryktet, for å si det sånn, men det virker ennå ikke som han har gitt slipp på ideen å tvinge irakere inn i et demokrati som vil bli styrt av USA i bakgrunnen så de kan få mest mulig olje.

Disposable: Du skriver masse, men jeg har ikke lest noe mer usaklig på en lang stund. "SV er noen jævla sosialister" osv? Det er da hvertfall bra at noen i dette landet prøver å rekke ut til USA og si sin "brutale" mening om det som skjer for tiden. Selv om det til tider kan virke håpløst å si noe som har en liten negativ ladning mot Bush. Heia Moore! :P
Dette skal ikke være noen diskusjon om kommunisme vs liberalisme så jeg følger ikke opp dette inntil videre.

Mitt poeng er at dette er en rar kampanje som slettes ikke kommer de trengende tilgode. Kunne ikke aksjoen ihvertfall dreid seg om å samle inn penger til gjennoppbyggingen av Irak? Å fore Washington Post med annonseinntekter er neppe i Irakernes interesse ihvertfall.

Og hva skjer med pengene dersom avisen ikke vil trykke annonsen, eller man ikke får samlet inn nok penger? Tror dere de vil bli satt inn igjen på konto? Hva med SMS`ene?


Syns ikke det er noe problem at Irakerne får demokrati. At Irak får fart på oljeproduksjonen er svært positivt for en nasjon der inntektene har gått til å finansiere palasser og millitære. Hvorvidt selskapene er Franske eller Amerikanske spiller nok ingen rolle for Irakerne som får gleden av pengene.

Dette er typisk smålighet fra venstresiden. USA skal tas for enher pris. Men få har fordommer mot å bruke Levis, drikke Coca Cola eller se amerikanske filmer.
Mitt poeng er at dette er en rar kampanje som slettes ikke kommer de trengende tilgode. Kunne ikke aksjoen ihvertfall dreid seg om å samle inn penger til gjennoppbyggingen av Irak? Å fore Washington Post med annonseinntekter er neppe i Irakernes interesse ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er dette en rar kampanje? Som annonsen sier, det norske folk mener en ting, og regjeringa sier noe annet - Hva er da galt med at folket sier sin mening internasjonalt?

Og hva skjer med pengene dersom avisen ikke vil trykke annonsen, eller man ikke får samlet inn nok penger? Tror dere de vil bli satt inn igjen på konto? Hva med SMS`ene?
Vis hele sitatet...
Aner ikke... Kansje pengene går til en eller annen organisasjon som Amnesty eller Røde Kors o.l.?

Syns ikke det er noe problem at Irakerne får demokrati. At Irak får fart på oljeproduksjonen er svært positivt for en nasjon der inntektene har gått til å finansiere palasser og millitære. Hvorvidt selskapene er Franske eller Amerikanske spiller nok ingen rolle for Irakerne som får gleden av pengene.
Vis hele sitatet...
Demokrati på Amerika sine premisser?

Og skulle pengene ha gått folket til gode, isteden for et par firmaer som kommer til å kontrollere alt dette burde dette være nasjonalisert istedenfor privatisert.
Opprinnelig postet av Disposable
Haha.. forbanna rødstrømper i SV... når skal de vokse opp?
Tror de virkelig WP gidder å trykke det der?
Hva hvis et lite drittparti fra f.eks Island skulle lagt inn en annonse i VG fordi de ikke støtter kristenekstremistene i KrF?

Hvem har sagt at jeg stiller meg bak det morderpartiet med alle de kvasikommunistene?
Støtter ikke Bush jeg heller, men er ikke så ekstrem som de tullingene i SV og resten av venstresiden.

Typisk sosialister også da.. "Vi" "Oss" "Felleskapet" blablabla...
... Litt Hitler-aktig? "Ein Volk, Ein Führer, Ein Reich"
Vis hele sitatet...



Rødstrømper står for likestilling,, så de skal bare vokse opp og la seg uinnertrykkes? Slik som mange land blir undertrykket av usa!

Og om det blir trykt, så er det altids noen som leser det,, og noen nevner det til noen andre,, Som så gjør det samme,, og det vil bli hørt av deler av folket,, og selv om det kansje ikke gjør store forskjellen der og da,, så har vi iværtfall sagtifra!

Og før du kaller SV og venstre siden for tullinger,, så bør du kansje lære deg hva de står for og hva de sier,,

Og Ps:
Har det ikke vært for Kommunistene under andre verdens krig så ville kansje du idag ha snakket tysk,,
Opprinnelig postet av Fortesque

Og Ps:
Har det ikke vært for Kommunistene under andre verdens krig så ville kansje du idag ha snakket tysk,,
Vis hele sitatet...
Hadde det ikke vært for naziene og facistene under andre verdenskrig så ville du kanskje snakket russisk.
Istedenfor snakker vi engelsk, drikker cola og ser på hollywood filmer... hvor vil dere med dette?
Opprinnelig postet av covcon
Hadde det ikke vært for naziene og facistene under andre verdenskrig så ville du kanskje snakket russisk.
Vis hele sitatet...
Tvilsomt.
Disposable: Usaklige og dumme innlegg, spør du meg. Uansett hvilken vinkel man ser okkupasjonen av Irak fra, er det liten tvil om at de har begått en kriminell handling - ja, jeg snakker om hele våpeninspektør-historien. (Her kan vi vel alle være enige om at det mildt sagt var lurendreieri på gang, selv om motstandere av krigen i høyere grad demonstrerer rundt det mer direkte etiske nå.)

Det er i det hele tatt en situasjon som store deler av verden fordømmer. Til og med innbyggere av vestlige land har en følelse av at de ikke får skreket ut i høy nok grad - at det hele blir kvelt før det når de som virkelig trenger å høre det, delvis på grunn av begrenset praktisk pressefrihet. Derfor synes jeg det er litt drøyt med kommentarene dine, der du nesten gir uttrykk for at hele venstresiden er en gjeng idioter og at ethvert rop eller hvisk mot USA er lattelig og meningsløst. Tøv, tøv, og atter tøv. Nice try, Hitler! (maddox.xmission.com)

Hvorvidt jeg synes tellhim er et fornuftig forsøk eller ikke har jeg ikke gjort meg opp noen formening om. Jeg vet rett og slett ikke nok om hvor treffsikkert det er.