Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvem satser du på?
Nintendos DS 34 42,50%
Sonys PSP 46 57,50%
Stemmegivere: 80. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  55 2651
Ok, som noen av dere vet så skal jo både nintendo og sony (playstation) gi ut ny bærbar konsoll (likhet med Gameboy)

Det er kun utgitt spesifikasjoner på sonys PSP:
PSP Specifikationer:

Product Name: PlayStation®Portable (PSP)
Color: Black
Dimensions: Approx. 170 mm (L) x 74 mm (W) x 23 mm (D)
Weight: Approx. 260 g (including battery)
CPU: PSP CPU (System clock frequency 1~333MHz)
Main Memory: 32MB
Embedded DRAM: 4MB
Display:
- 4.3 inch, 16:9 widescreen TFT LCD
- 480 x 272 pixel (16.77 million colors)
- Max. 200 cd/m2 (with brightness control)
Speakers: Built-in stereo speakers
Main Input/Output:
- IEEE 802.11b (Wi-Fi)
- USB 2.0 (Target)
- Memory StickTM PRO Duo
- IrDA
- IR Remote (SIRCS)
Disc Drive: UMD Drive (Playback only)
Profile: PSP Game, UMD Audio, UMD Video
Main Connectors:
- DC IN 5V
- Terminals for charging built-in battery
- Headphone/Microphone/Control connector
- Keys/Switches: Directional buttons (Up/Down/Right/Left)
- Analog pad, Enter keys (Triangle, Circle, Cross, Square)
- Left, Right keys
- START, SELECT, HOME
- POWER On/Hold/Off switch
- Brightness control, Sound Mode, Volume +/-
- Wireless LAN On/Off switch
- UMD Eject
Power: Built-in lithium-ion battery, AC adaptor
Access Control: Region Code, Parental Control

Accessories:
- Stand
- Headphone with remote commander
- Headphone with remote commander and microphone
- External battery pack
- Case
- Strap

UMD (Universal Media Disk) Specifikationer:

Dimensions: Approx. 65 mm (W) x 64 mm (D) x 4.2 mm (H)
Weight: Approx. 10g
Disc Diameter: 60 mm
Maximum Capacity: 1.8GB (Single-sided, dual layer)
Laser wavelength: 660nm (Red laser)
Encryption: AES 128bit
Profile:
- PSP Game (full function)
- UMD Audio (codec ATRAC3plusTM, PCM, (MPEG4 AVC))
- UMD Video (codec MPEG4 AVC, ATRAC3plusTM,
Caption PNG)
Vis hele sitatet...

Nintendo' DS:

Dual Screens: Two LCD screens offer one of the most groundbreaking game-play advances ever developed: experiencing a game from two perspectives at once. Imagine the possibilities. In a racing game, drivers might see their own vehicle's perspective on one screen and an overall track view on the other. In a role-playing game, the action could take place on the first screen while the second provides a reference for a player's tools inventory. Game play also could use both screens at once, offering a giant boss for heroes to defeat. In the future, games could be created allowing users to play games on one screen while text messaging other DS users on the other. Each 3-inch screen can reproduce a true 3-D view and is backlit to assure comfortable play in any lighting condition.

Touch Screen: The lower screen will offer something never before provided by any game device: PDA-like touch capabilities. Players no longer have to rely on just buttons to move characters or shift perspectives. They can navigate menus or access inventory items simply by touching the screen with stylus or fingertip. A software-based keyboard might even allow the screen to be used as an input center for games and messaging. The possibilities are limited only by developers' imaginations. The screen will have a tougher film cover for durability, and will come with a stylus.

Microphone: An available microphone port means that in the future, players might need only to tell their games what to do. DS software could identify everything from voice commands to hand-clapping. Players might be able to move their characters simply by telling them which way to go. The voice capabilities also could allow gamers to chat with one another over the Internet while playing.

Wireless: DS users will be able to connect with a local wireless network of up to 16 players. Nintendo's guaranteed range is 30 feet, but will extend far beyond that depending on circumstances. It assures high response rates required for real time game play, and will make use of both IEEE 802.11 and Nintendo's proprietary communication protocol, which provides low battery consumption. Players will be able to chat and play games without any connecting cords, completely untethered. The DS technology also provides for a wireless LAN connection, which could allow a theoretically infinite number of players to connect at a hot spot and compete at a central game hub on the Internet, even if they're thousands of miles apart.

Wireless Game Sharing: If software developers desire, multiple players can compete in wireless games, even if only one person has a game card inserted. Players could also test-play games for themselves as long as they stayed connected.

3-D: With the newly developed graphics engine, DS can reproduce impressive 3-D renderings that can surpass images displayed on the Nintendo® 64. Games will run at 60 frames per second, and allow details like fog effects and cel shading.

Sound: The 16-channel sound allows for greatly expanded use of voices and music, and a richer, more immersive game experience. A plug for headphones transmits stereo sound.

Battery & Power Management: The battery is rechargeable and the unit features a low-energy-consumption design. The DS also has Power Management functions of Sleep mode and Standby mode. In Sleep mode, players can stop and resume game play whenever they like. If the user receives a message from a friend or user nearby, DS activates itself from Standby mode.

Processing: The unit will run on two processors, one ARM9 one ARM7.

New Media: For its compact cards, the unit uses newly developed semiconductor memory, which allows for lower cost, shorter manufacturing time and memory capacity of more than one gigabit of information.

Dual Slots: Nintendo DS makes a vast library of Game Boy® Advance games readily available. Developers could find ways to make new connections between GBA games and DS games. The GBA port could be used for new hardware, enormously expanding the functional expandability of the DS.
Dessuten, så har vi tre titler som kanskje er de beste launch-titlene noensinne:

METROID PRIME: HUNTERS

This amazing first-person battle game uses wireless technology to connect up to four players simultaneously (in the E3 demo version). Each player gets a Metroid suit of a different color, and then tries to destroy the three opponents. Touch the stylus to the bottom screen to rotate the camera, aim and fire, or to transform into a Morph Ball. The game features the same artwork, sound, graphics, architecture and ambience found in the huge hit Metroid Prime.

WARIOWARE, INC. DS

One screen isn’t big enough to contain Wario’s greed and ego. He appears on the top screen and drops boxes to the bottom one, where they open an assortment of wild mini-games. Use the stylus and touch screen to drag a net and catch some fish, or to cut a rope to drop a cage around a duck. Players might have to erase or draw pictures, or slice at food that gets thrown at them. Finish as many mini-games in 35 seconds as possible. The game features the same good humor and fast pace that are hallmarks of the WarioWare franchise.

SUPER MARIO 64x4

The landscape and the characters all look familiar. This is the opening castle area of Super Mario 64, only with a few DS twists thrown in. Up to four players can link up using the wireless capabilities. Players move familiar characters like Mario, Luigi, Yoshi and Wario around the 3-D landscape, exploring and looking for stars. While one screen shows the player’s character position, the other provides an overall map of the area. Touch a spot on the screen to pop the camera over to another player’s position, or to take a close-up look at the castle.

En kort oppsummering:

- 3D-grafikk

- 16-spillers multiplayer

- Instant Messaging

- Wi-Fi

- Touch-sensitiv skjerm (den nederste)

- Stemmegjenkjennelse (innebygget mikrofon)

- Bakoverkompatibel; spiller både GBA og DS-spill!
Vis hele sitatet...

Så da er spørsmålet, hva ville dere satset på? Hva trur dere kommer til å slå ann av disse konsollene..

Personlig sverger jeg til Nintendo, men jeg har god tro på at de kommer til å få hard konkurranse med sonys psp..!
Jeg skal vertfall ha meg nintendo

Scha
Blir garantert en PSP på meg (men muligens også en DS).
da bør nitendo få noen artige spill. begynner å bli lei av eventyrspilla deres.
Nintendo, uten tvil. Der kommer de beste spilla.
Her følger en artikkel jeg skreiv for gamesfreak.net, basert på en pressemelding.

-Nintendo DS kommer til å føre håndholdt teknologi mot hittil ukjente områder. Det sier Yves Blehaut, senior visedirektør i Atari. Mannen vet ganske sikkert hva han prater om, og spranget fra den første Atarimaskinens gigantiske piksler til Nintendo DS vil bli stort; DS regnes for å være et foreløpig kodenavn, som står for ”Dual Screen”. Et begrep som kanskje er velkjent for mange PC-brukere. Som spiller vil du få muligheten til å følge med på det som skjer på to skjermer, og akkurat det levner liten tvil om at Nintendo satser på nyskapning.

Spillutviklinga er allerede godt i gang. Over 100 selskaper har mottatt utviklerprogramvare. At to skjermer krever en annen form for spilldesign er en selvfølge, og de store utviklerne står i kø for å få lage spill til DS-en; Electronic Arts, Activision, Atari, Ubisoft, Capcom, Sega, Konami og Namco for å nevne noen. For spillutviklerne synes at dette er like spennende som Nintendo. -Det er veldig innovativt, noe som er klassisk Nintendo, sier Nick Earl, visepresident i Electronic Arts. For det er vel ikke tvil om at Nintendos nye prosjekt lover godt for lange, kjedelige turer med allslags kollektivtrafikk, og besøk hos besteforeldre.

Noe som er sikkert er at Gameboy-serien er vanvittig populær. Nintendo har så å si monopol på det håndholdte konsollmarkedet. I løpet av de siste 15 åra har de japanske nyskaperne solgt nesten 170 millioner (!) enheter av de små moroklumpene. Når Nintendo løfter sløret av sin DS på E3 i Los Angeles om en knapp uke, er det med sikkerhet om at Nintendos markedsdominans vil fortsette et godt stykke inn i framtida.
Det er det faenikke. Sony's PSP lokker med PS2-grafikk, trødløst internett, 16:9 skjerm på 4", kan spille video og musikk via UMD formatet (disker blir å få kjøpt når PSP kommer i butikken), og mye mer.

Jeg er rimelig sikker på at vi ser det samme som vi så etter PS1, og spesielt PS2, nemlig at Nintendo får det «barnekonsol»-stempelet, og Sony tar over store deler av markedet med PSP.
Nintendoen så jævla fet ut. Grafikken så også knall ut
har stooooor tro på DS...tenkte på PSP helt til jeg så DS...ble frelst...nintendo er bare så mye mer gjennomført og gjennkjennelig enn sony+at nintendo har lagd den beste konsollen noen gang, nemlig Snes
helt enig med Pacifist. SNES er den beste konsollen, men jeg er ikke så sikker på om DS vil klare å slå PSP.
PSP blir vell mye dyrere enn N DS også...
Den med lengst batterilevetid vinner.
Opprinnelig postet av ymgve
Den med lengst batterilevetid vinner.
Vis hele sitatet...
ehh.. Jeg synes det har VEEEEEELDIG lite å si... Mener du det samme om f.eks. mobiltelefoner (der det faktisk er viktigere)? At jo bedre batteri jo mere selger dem? Tror ikke det...

Scha
Det har faktisk veldig mye å si - en av de største grunnene til at ingen har slått gameboy tidligere er at de bare har hatt 2-3 timers levetid i forhold til gameboys 10++ timer med spilletid.
hehe.. Tror nokk det er spillene som har gjort det..

Uansett kommer det nokk til å bli lang nokk batterilevetid på begge 2 tipper jeg.
Jeg stemmer helt klart GameBoy DS.
Folk vet jo at jeg er temmelig Nintendo-freak, men det er ikke faktisk derfor.
DS har dual-screen, dual-CPUs, touch-on-screen, trådløst internett, bluetooth, multiplayer med opptil 16 stykker på 30 meters avstand, og ikke minst: De har de desidert kuleste spilla
De som sier at Nintendo er barnekonsoll kan ta seg en bolle.
Greit, de har Mario. Greit, de har Donkey Kong. Greit, de har Pokemon. Men tenk på alle de andre spilla da, og ikke minst hvor gøy faktisk de "barnslige" spilla er også
Folk som vokste opp med Nintendo, vet jo at både NES og SNES rocka gata da vi var små!
GBA SP hadde batterilevetid på 20 timer uten skjermlys, og 10-12 med. Det funka i hvert fall som bare faen, og når DS skal ha bedre CPU enn N64, kan jeg ikke vente :]~~

Go Nintendo!
RayMonk's Avatar
Trådstarter Donor
Nintendo er og forblir best, og de som sier at nintendo er en barnekonsoll burde fått et SKIKKELIG hardt pungspark.. Eneste folka som sier det er sånne råtne playstation nerden som ikke har tatt i en gamecube engang..

Uansett, noen av de såkaltde "barnespilla" er jo utrolig bra laget og morsomme å spille..

Nintendo bør igjennerobre tronen når slike playstation svin endelig sjønner at det er nintendo som er mest skilla til å lage konsoller og spill!

som Vidde sa.. GO NINTENDO!
nintendo er best:::: skal kjøpe en N64 snart..*glederseg*..
Hvor finner jeg bilder av grafikken? og resten da?
Vet ingenting
Nintendo forevvah.
RayMonk's Avatar
Trådstarter Donor
Bobbo? Hvorfor kjøpe deg n64? kjøp deg en gamecube! Konge konsoll..!
Jeg venter heller på en evt. ny GamePark (gp32).
psp er absolutt!!
den skal jeg nok vurdere grundig.
så ett nytt bilde av den her om dagen, (plystre) fine former.
Opprinnelig postet av Raymond
Nintendo er og forblir best, og de som sier at nintendo er en barnekonsoll burde fått et SKIKKELIG hardt pungspark.. Eneste folka som sier det er sånne råtne playstation nerden som ikke har tatt i en gamecube engang..

Uansett, noen av de såkaltde "barnespilla" er jo utrolig bra laget og morsomme å spille..
Vis hele sitatet...
Hvis du henviser til mitt utsagn nå, fuck off. Jeg har en GC sjæl, men det er ikke til å stikke under en stol at PS2 har mye større spillpark enn GC. (Og da snakker jeg om gode spill.)

Forøvrig ingen som har sagt at «barnespillene» ikke er morosomme, men det har lite med saken å gjøre.
Som sagt før så er det Nintendo som har flest cred poeng (hvertfall hos meg), regner med det kommer en del tester av disse om ikke så lenge.
Det her er for meg et veldig klart svar....

Selvfølgelig, er PSP best. Vet ikke om alle har lest det, men på e3 prep møte til Nintendo hadde ikke Nintendo folka noe særlig å si om DS annet en å rakke ned på PSP... jeg er selvfølgelig klar over at dette er veldig vanlig på prep møter, men argumentene var vel litt tynne... som vanlig kom de med cartridges are better then disks, de har faktisk brukt det siden 1995. De dro opp salgstall på GBA å påsto at den hadde solgt mer en ps2... OOOH GBA er jo den eneste internasjonale handholdte konsolen. Det jeg la mest merke til var, Nintendo have always tried to reach out for the casual gamer, while Sony is for hardcore gamers... den var go... Nintendo kommer ikke til å holde nede, de ender som sega. eneste forskjellen er at Sega fortsatt kan lage bra spill til andre konsoler, det kan derimot ikke Nintendo... Nintendo har ikke annet en mistet penger på GC pågrunnn av PS2, og nå som PSP kommer er vel egentlig DS bare deres siste krampe trekning.

og den som sa at Nintendo hadde de beste spillene... hva er du 10 år gammel... (sorry) kan ikke noe for det, jeg fordrår Nintendo's Kommersielle Strategy, de siste 3 årene har de satset alt på pokemon, De tvi holder på noen få lisenser....

Jeg kan ikke si det nok DS kommer til å gå like mye under som GC... PSP will rule...
Synes PSP så utrolig lekker ut, og hvis batteritiden er bra, og prisen er ok, så er det nesten verdt det alene bare for å kunne se film og høre på musikk med den.
RabbitFly, flott argument med
"og den som sa at Nintendo hadde de beste spillene... hva er du 10 år gammel.."
Den lyste det både kvalitet og seriøsitet av. Fuckings tulling.
Hvor i helvete har du det fra at Nintendo bare lager barnespill? Har du i det hele tatt prøvd å sette deg inn i spillene som de har laget? Greit nok at de har barnestempel med Mario og Pokemon, men folk som kan litt om Nintendo vet bedre enn det. Prøv å sett deg ned med Resident Evil-serien, Metal Gear Solid og Eternal Darkness, actionspill som Dead to Rights, Ghost Recon og James Bond-spilla, strategi og bilspill, sport og snowboard.
De har alt, men har som hovedcharacters Mario, Zelda og andre "barnslige" figurer.
Og om de synes Pokemon fungerer, hvorfor ikke fortstte med det? Tror du at hvis PS2 hadde hatt Pokemon, så hadde de _ikke_ gjort det, når det er en så stor suksess?
RabbitFly, jeg må si at din post er herved nominert til årets beste post.....eller kanskje ikke, du passer ivertfall perfekt inn i Raymonds beskrivelse av en PS2nerd...
RayMonk's Avatar
Trådstarter Donor
Jeg kan ikke si det nok DS kommer til å gå like mye under som GC... PSP will rule...
Vis hele sitatet...
Under som GC? GC har vel da aldri gått under??
Den lever i beste velgående.. Konge konsoll, bedre enn PS2 og X-box..
De eneste bra spillene PS2 har er Final Fantasy serien, og xbox sin positive side er at den kan moddes, men igomed at det egentlig ikke hører med til konsollens oprinnelige utgave så teller det ikke..!

Og jeg er helt enig i alt det Vidde sa..! Finnes mange "ikke barnespill" til GC også..!
Og jeg er helt enig i alt det Vidde sa..! Finnes mange "ikke barnespill" til GC også..!
Vis hele sitatet...
Resident Evil 1 remake...nam nam nam....
RayMonk's Avatar
Trådstarter Donor
nå kommer jo snart Resident Evil 4.. ser helt vilt ut..!
oh yes indeed...ser ut til å bli mer action enn resten av spillene...og det ser lekkert ut
DS seff.
Selv om PSP har bedre specs og alt er DS anderledes og innovativ. Noe som betyr nye spill og spillopplevelser, ikke bare det samma gamle igjen og igjen. At DS er dobbelt så billig er heller ikke å fornemme.

Og fy flate som Nintendo rulte på pressekonferansen sin, det var helt sjukt. Skrikene i salen når de avduket det nye 'realistiske' Zelda til GameCube var noe av det villeste jeg har hørt!

Til dere som ikke så streamen live kan opptakene lastes ned fra suprnova.
hvor ser du live streamene dine fra?
Opprinnelig postet av Pacifist
hvor ser du live streamene dine fra?
Vis hele sitatet...
GameSpot

Og RabbitFly: Hvis du fulgte med litt når Nintendo presenterte tallene sine hadde du fått med deg at de er per dags dato eneste som faktisk ikke taper penger per unit...
RayMonk's Avatar
Trådstarter Donor
Ja fy faen så vilt det nye zelda spillet så ut, de kommer til å få enda flere kjøpere når det lanseres..! Gleder meg som en liten unge!

For å ikke snakke om de andre gobitene seff, RE4, Metroid 2 ++
kommer metroid 2 til GC? håper det, for maken til spill skal du lete lenge etter.
Opprinnelig postet av Pytt
kommer metroid 2 til GC? håper det, for maken til spill skal du lete lenge etter.
Vis hele sitatet...
Metroid 2: Echoes blir utviklet av Retro Studios for Nintendo GameCube ja. Nintendo som eier Metroid så det skal nok ett par hundre minusgrader til i helvete til før du ser det på noe annen konsoll.
RayMonk's Avatar
Trådstarter Donor
Det skal også etter ryktene være multiplayer på metrodi 2..!
Rykter?
Har du ikke sett E3-filmen? Det _er_ MP på Metroid 2:Echos..
Opprinnelig postet av Raymond
Under som GC? GC har vel da aldri gått under??
Den lever i beste velgående.. Konge konsoll, bedre enn PS2 og X-box..
De eneste bra spillene PS2 har er Final Fantasy serien, og xbox sin positive side er at den kan moddes, men igomed at det egentlig ikke hører med til konsollens oprinnelige utgave så teller det ikke..!
Vis hele sitatet...
så enig så enig.

Folk argumenterer hele tiden med at PS2 har et gedre utvalg av bra spill. Tja. Nå må vi huske at PS2 har vært ute på markedet såå mye lenger enn de andre to. Enkelte av de gamle slagerne vil vi nok aldri få til GC (tekken, GTA etc) Derimot kan vi vil si at etter at GC kom ut har alle de bra spillene kommet til bekke konsoller. Enkelte kan nok wine om "socom" og slikt, men dere kan bare gå å legge dere. HALO! FPS MED GAMEPAD!(men leve halo da). Dere som bruker konsollen deres til å spille online er bare skuffa over at dere ikke har rå til en PC. De tittlene som ikke kommer til GC (fra PS2) kommer alltid til PC.

og til dere som synes at "barnespill" suger.
Prøv dem. Mer en 10 min. det er faktisk morro. det trenger ikke være dårlig selv om du ikke liker grafikken.

når det gjelder DS vs PSP, må jeg si at denne er vanskelig. Vi har rett og slett aldri sett en verdig konkurrent til game boy.
Nintendo har aldri profilert seg like "barnespill"aktig til GBene sine, men derrimot alltid hatt et godt utvalg. Etter som at PS2 har gjordt det bra 2 ganger (PS vs N64 og PS vs GC) selv med lavere specs, vil jeg påstå at det avgjørende blir ikke hvilken som er "best", men hvilken som har de beste spillene.

få liv i denne tråden her. det ahr endt opp som en GC loverposte
Jeg synes helt klart at PSP to ser bedre ut, har bedre specs og det virker som du kan gjøre mye mer på den. Dessuten kommer vel Nintendo spilla til å koste en liten formue som vanlig, nei.. PSP blir nok den jeg stikker av med. DS ser forresten helt jævlig ut å holde i.
Eh... DS så litt billig plastikk ut i forhold til PSP... Noen som har begrep om prise her?

**lete etter fler bilder**

EDIT: Fant! .. den (DS) så ut som noe plastikk leke som koster 50kr i pakkissjappe
Sist endret av bobbo; 15. mai 2004 kl. 11:50.
bobbo: DS vil begynne på 150$, PSP vil begynne på 250.
xRaGx: Sett funksjonene til DS? For å nevne noen:
Touch-screen, stemme-gjenkjennelse i spill, trådløst internett (Wi-Fi), og trådløst "bluetooth"-lignende greier, som gjør at man kan spille opptil 16 spillere på en gang innenfor en radius av 100 fot.
Man kan heller ikke bare _spille_ med trådløst nett og "bluetooth"-greia, men den har innebygd chat-funksjon og tegne-program.

Og jeg tror faktisk ikke spilla vil bli så dyre. GBA-spill er pokker ikke dyre, nå må du gi deg. Bare unike titler som Mario-spillene koster i Norge rundt 450-500 kr. Kjøp de unike, "dyre" titlene over nett da. Kan få de til halv pris

edit: Haha, bobbo kommer med de beste argumentene han og, ser jeg? I loove seriøsitet
Sist endret av Vidde; 15. mai 2004 kl. 11:57.
det er ganske mye retro i looken på DS da...men det liker jeg meget godt...vet ikke hvor mange av dere her som husker de gode gamle "game & watch" spillene??...disse med Donkey kong JR på o.l...syns den ligner ganske mye på disse...PSP er ganske deilig i designen, og har jo metal gear...men jeg tror at jeg må sverge til nintendo denne gangen...vurderer sterk å kjøpe en GC også.....

her har dere et bilde av en game and watch for dere som ikke husker eller opplevde en av tidenes mest underholdende håndholdte spillmaskiner... : http://www.infa.abo.fi/~buck/misc/gi...onald.open.jpg
Så en film på ITavisen.no nå om Sony PSP. Ser veldig bra ut den
Greit design på den, og grafikken på MGS så jo sinnsykt bra ut.
Til tross tror jeg faktisk at DS vil bli mer suksess, og jeg skal skaffe DS, og ingen andre. Men PSP så langt fra dårlig ut, folkens, det skal den ha. Anbefaler folk å se pressekonferransen fra Nintendo og PSP-filmen og vurdere selv. Så vidt jeg har skjønt det, så vinner Nintendo på nytenking og kreativitet, og PSP på grafikk. Som gamer ser jeg mer på det første enn det andre, men det er opp til alle og enhver og vurdere selv.
RayMonk's Avatar
Trådstarter Donor
Den ene fordelen PSP har er at den har bedre design enn DS'en, men designet er overhodet ingen grunn til å velge den, bare gir et litt godt førsteinntrykk! Uansett, specs er ikke det viktigste, det viktigste er nyttige funksjoner, som touchscreen, trådløst internett som er så genialt at man får lyst til å..... ja.. ;P
Uansett Nintendo vinner nok på spilla, og med trådløst multiplayer (nintendo er jo kongen på multiplayerspill) så kommer det til å bli mange våke netter utover! bare simpelten ELSKER mutliplayer på nintendo, helt fra snesen.. Så slo n64 til med 4 player! Helt vilt, og nå cuben,,, Har tatt ufattelig mange runder goldeneye, bomberman, mario kart.. ++ på n64 og masse bomberman, smahsbros, nigthfire, mario party, mario kart, fzero ovs på GC, så håper de smeller til med en skikkelig multiplayer konsoll (DS)..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Liker ikke å dra opp en gammel thread, men men.
Til alle dere som seriøst tenker på å kjøpe PSP sjekk ut intervjuet til GameInformer her.

Game Informer: One thing I was a little confused about in the presentation was the battery life. At first you said ten hours and then you seemed to say it could be as short as two and I just wanted to clarify...
Vis hele sitatet...
Kaz Hirai: Battery life is one of these things where if you state a number then everybody's satisfied. The only problem, of course, is it never matches what you state. But if you don't state a number then it's like, "What's the battery life?" So it's a continuous Catch-22. And that's especially prevalent with the PlayStation Portable because it plays various entertainment content. Again, if you're just listening to music with no visuals at all then it should last, as I said yesterday, about eight to ten hours just like an iPod would. If you are playing a game that is consistently cycling through and putting the CPU to good use, yeah, battery life is going to be shorter. Maybe about two and a half, three hours.
Vis hele sitatet...
Skulle jeg kjøpt en av de hadde det klart blitt PSP.. Men jeg tror jeg holder meg til PS2 isteden, blir ikke det samme å spille på en så liten skjerm, får ikke mye spilleopplevelse av å spille på en så liten skjerm.
Sony PSP på meg iallefall! Og hvorfor?

Metal Gear Acid...!