Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 629
Jeg har kjøpt webhotell og domene hos B-one . Jeg fant ut nå nettop at de kjører med register_globals off. Da oppstod det noen komplikasjoner, i og med at gjesteboken jeg bruker er laget for at det skal være on. Fins det noen måte å gjøre koden kompitabel med register_globals off automatisk, eller må jeg gjøre det manuelt?
Er det andre her som bruker B-one? I så fall, hvordan har dere gjort det med gjestebok og andre php-scripts?
Er det noen som vet om en bra gjestebok som kjører på register_globals off? (den må kunne brukes i et include-script)
tenker du på at man bruker $_POST['joa'] istedenfor $joa?
en .htaccess med
php_flag register_globals On

det skulle susen, om du ikke koder det om
supabob's Avatar
Trådstarter
Rariuz: Etter sånn jeg har forstått det er det sånn det blir ja.
OrIx: Kan du utdype litt? Det sa meg ikke så alt for mye
.htaccess er uansett en ting du bør spørre b-one om å modifisere før du gjør det, siden de i utgangspunktet ikke tillater egne .htaccess såvidt jeg vet...

Selv har jeg enda ikke brukt et script som krever registerglobals on :P
supabob's Avatar
Trådstarter
Jeg googlet litt, og fant en løsning på problemet. Jeg leste litt om det, og skrev et lite script som gjør at du kan skrive på gamlemåten (som om register_globals=on). Nå ordnet det seg Hvis noen har det samme problemet som jeg hadde, er det bare å ta kontakt, så kan du få scriptet