Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1000
Heisann! Vet det er en del tråder om tips til bærbar og noen er kanskje litt lei av det(?) men jeg prøver

Budsjett 8000 kr.

Jeg ønsker meg en relativt rask pc som kan håndtere å ha oppe en del programmer samtidig. Photoshop, litt videoredigering (premier pro), ha mange faner i nettleser oppe samtidig og generel multitasking. Ikke noe heavy. Spiller gjør jeg nesten aldri så det er ikke så veldig viktig med dyre grafikkort.

Har sett på disse tre som jeg vurderer:

Lenovo

Asus

Multicom

Er usikker på multicom sin om byggekvaliteten er god nok, men har gode terningkast. Positive er prisen, det negative er at skjermen er 15.6 og jeg vil helst ha 17.3.

Tips?
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Asus er mye bedre på videoredigering iallefall, mtp grafikkortet.
Lenovo er vel kanskje best overall, men har verken SSD eller noe særlig bra grafikkort.
Multicom har SSD-disk og Skylake-prosessor, som også gjør denne til et bra valg. Alle tre er gode valg, så det kommer vel an på hva du gjør mest. Hvis du redigerer mye video, ville jeg nok tatt Asus mtp grafikkortet. Derimot høres det ut som du ikke gjør dette så mye, og det mest er redigering og multitasking som er greia. Multicom sin er nok mye dårligere enn de andre sin på redigering, men funker nok smooth for kun multitasking, en del photoshop og å ha mange faner oppe. Hadde nok gått for Lenovoen mtp i7-en som er overlegen i redigering, og at du har et greit nok grafikkort til litt redigering.
Sitat av Attila Vis innlegg
Asus er mye bedre på videoredigering iallefall, mtp grafikkortet.
Lenovo er vel kanskje best overall, men har verken SSD eller noe særlig bra grafikkort.
Multicom har SSD-disk og Skylake-prosessor, som også gjør denne til et bra valg. Alle tre er gode valg, så det kommer vel an på hva du gjør mest. Hvis du redigerer mye video, ville jeg nok tatt Asus mtp grafikkortet. Derimot høres det ut som du ikke gjør dette så mye, og det mest er redigering og multitasking som er greia. Multicom sin er nok mye dårligere enn de andre sin på redigering, men funker nok smooth for kun multitasking, en del photoshop og å ha mange faner oppe. Hadde nok gått for Lenovoen mtp i7-en som er overlegen i redigering, og at du har et greit nok grafikkort til litt redigering.
Vis hele sitatet...
Takk for et veldig bra svar. Det står mest mellom Lenovoen og multicomen. Jeg liker at Lenovoen har større skjerm enn multicomen + bedre grafikk, men i tillegg er den dyrere. Multicomen har siste generasjon intel prosessor. Har dette mye å si? Noen som vet noe om byggekvaliteten og kjøling på disse pcene?

EDIT: Trodde først Lenovoen hadde ssd disk i tillegg, men ser nå at den ikke har det. Frister med SSD.
Sist endret av thomson007; 29. oktober 2015 kl. 21:56.
https://www.komplett.no/product/8479...hnical-details

Denne har 5. generasjons prossessor og "ekte" SSD isteden for hybrid disk, så vil tro den er merkbart mer "snappish" enn de du har linket.
Skjermen er vel noe for liten for deg da kanskje...
Sist endret av Neptunia; 29. oktober 2015 kl. 21:55.
Takker for tips Neptunia, men denne blir i minste laget

Det står forresten under lenovoen:

1 TB Hybrid Drive ( 8 GB flash ) / 5400 opm.

Inkluderer det 8GB SSD eller er det noe annet?
Sist endret av thomson007; 29. oktober 2015 kl. 22:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Neptunia Vis innlegg
Vis hele sitatet...
En blanding av de altså, skjønner! Hvor kjapt går dette da om jeg kan spørre om det? Er det noen stor forskjell om en har OS'et på hybrid sånn som Levnovoen har?