Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1599
The Man In Black
Dovregubben's Avatar
Hei, jeg har en rundt 1 år gammel PC ra komplett som nå i det siste har begynt å kræsje konstant i spill. Har vanligvis kunne dratt alle spill på høyeste settings og har hatt en god og stabil FPS. I den siste tiden så har jeg merket stadig flere FPS drops og nå i den siste uka så har det blitt verre. I alle spill nå så ser alt helt OK ut først, men så plutselig så får jeg massive FPS drops. Etterfulgt av at vifta går lynraskt, PC'en lager en motorsag lyd og skjermen blir svart. PC'en står fortsatt på og jeg kan også høre folk prate/musikk i en liten stund før alt blir stille. Jeg må også legge til at dette problemet ser ut til å ha blitt større etter at jeg installerte GTA5, men har foregått før også, bare ikke like hyppig og nå ser det ut som det skjer i alle spill.

Specs:

Cooler Master V700
downloadIntel Core i7
MSI B85M-E45
Crucial DDR3 8GB
GTX 760
Seagate Barracuda 1 TB
Kingston HyperX 3K SSD 120GB
ArbeidsledigProletar
Støv. Vask PESEN din.
The Man In Black
Dovregubben's Avatar
Trådstarter
Jeg har nå vaska PC'en og det virker som det er bedre luftstrøm nå, men det hjalp ikke med problemet.. Er det noe annet som kan hjelpe eller kan det være defekte komponenter?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hva er temperaturen på systemet og komponentene?
Har du tatt en minnetest?
The Man In Black
Dovregubben's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fleff Vis innlegg
Hva er temperaturen på systemet og komponentene?
Har du tatt en minnetest?
Vis hele sitatet...
Jeg målte temperaturen med "open hardware monitor" og der så målte den ca 34 'c ved vanlig surfing og etter ca 5 minnuter ingame (GTA5), rett før systemet kræsja sa var temperaturen oppe i ca 75'c.

Jeg tok en minnetest og der var ingenting galt.
Kjølevifta på grafikkortet ditt som holder på å gi seg? Regner med at hvis du stopper den så blir det vel stille... Kan helt sikkert byttes.
Ridder av 1. klasse
Har du vifte i sidedøren på PC-en?

Har selv slitt med de samme symptomene du beskriver.
Prøvde alt mulig, men ting ble aldri bedre. Kjørte minnetest, oppdaterte drivere, rengjorde PC-en, demonterte hele PCen, tok ut noen av diskene, byttet kabler osv osv.

Til slutt oppdaget jeg at PC-en fungerte, så lenge sidedøren med vifte ikke var på. Etter å ha brukt PC-en i flere mnd uten et eneste feilslag, skrudde jeg på sidedøren igjen. Da gikk det ikke mange timer før helvete var løs igjen.

Endte opp med å finne meg en meter med jordledning, som jeg festet i sidedøren og i selve chassiset. Satte på kabelsko i hver ende av jordledningen og skrudde den fast med selvborende skruer. Pusset også vekk litt av lakken for å gå god kontakt. Etter det har PCen fungert strålende! Så mistenker at det oppstår en indusert spenning, som får PC-en til å krasje.