Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2794
Har noen MDMA piller hjemme på 180mg som skal spises til fredagen.
Men har hørt at jeg ikke skal blande med f,eks rivotril eller xanor fordi det bremser efekten? Stemmer det?

Å hva skal jeg ikke blande med? Går på quetiapin, seroquel og zoloft for tiden så må jeg la Være å spise disse dagene Før mdma'n intas?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Quetiapine er jo virkestoffet i Seroquel, det vil dempe effekten av MDMA, Zoloft er et SSRI som også vil dempe effekten av MDMA.

Du kan lese mer her : https://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_info9.shtml
Trådstarter
Mente: quetiapin, olanzapin, og zoloft...
Da er det kanskje best om jeg lar Være å ta disse medesinene 3 dager føre?..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Olanzapin er også et antipsykotika som vil dempe effekten av MDMA.

Jeg har ingen erfaring med tiden det trengs for å få effekt av MDMA, du kan se på halveringstiden til medikamentene og regne ut det selv.
Personlig anbefaler jeg ingen å slutte å ta medikamenter som er del av en behandling foreskrevet av lege.
Har du tatt disse medikamentene over lengre tid kan det ta lang tid å få alt ute av systemet. Noen som har gått på SSRI over flere år rapporterer til og med at de ikke får tilbake den samme magien. Ikke våg å kombiner disse, det finnes alvorlige komplikasjoner ved å ta dette sammen. Et kjapt googlesøk og du finner alt du trenger å vite.
Sitat av plater Vis innlegg
Har noen MDMA piller hjemme på 180mg som skal spises til fredagen.
Men har hørt at jeg ikke skal blande med f,eks rivotril eller xanor fordi det bremser efekten? Stemmer det?

Å hva skal jeg ikke blande med? Går på quetiapin, seroquel og zoloft for tiden så må jeg la Være å spise disse dagene Før mdma'n intas?

Mente: quetiapin, olanzapin, og zoloft...
Da er det kanskje best om jeg lar Være å ta disse medesinene 3 dager føre?..
Vis hele sitatet...
Fare for å tilføre Dodecha post, som jeg ikke har noen motforestillinger på. Det å bråslutte med SSRI slik, er mer eller mindre direkte farlig.

Jeg har selv bråsluttet med Zoloft, noe som var direkte dumt av meg, men jeg følte null effekt av disse. Men 2-3 dager etter jeg sluttet ble jeg veldig bra. Men fra dag 4-5 og noen uker ble jeg skikkelig ille (depressiv)!

Og en kan bli suicidal av å bråslutte med SSRI.

Fortsett medisineringen legen har satt deg på! Og vil du slutte, så følger du en nedtrappingsplan, som du og legen i fellesskap har blitt enige om! Så vil alt gå bra!
SSRI som nevt er en dårlig kombinasjon med MDMA da det vil som også nevt dempe effekten om ikke eliminere største delen av det.

Mao-inhibitors er nr 2 jeg har hørt ikke skal blandes med MDMA. Begge inneholder en økt risiko for å utvikle serotonin syndrom. Mao-inhibitors er bl.a i blandingen Changa (en DMT blend) som er kjent for å potensere hallusinogener, har kun erfaring med det i DMT blend og kan i den forbindelse si at JA det varer noen minutter lenger og afterglowen varer mye lenger.. Sorry litt off-top men ja.
SSRI (zoloft) vil blokkere effekten av MDMA, men det er ikke en farlig kombinasjon - bare veldig bortkastet. Det er bred oppfatning om at kombinasjonen kan føre til serotoninsyndrom, men det stemmer ikke - effekten fra MDMA blir blokkert, ikke forsterket (som er det som kan føre til serotoninsyndrom).

Antipsykotika (quetiapin, olanzapin) vil blokkere effekten av MDMA.

MAO-hemmere kan være direkte livsfarlig å kombinere med MDMA (samt en rekke andre empatogener og stimulanter). Kombinasjonen kan føre til serotoninsyndrom, som i verste fall kan være livstruende. Bruker man MAO-hemmere må man stoppe å ta dem minimum 2 uker før inntak av MDMA. Det har forekommet en rekke dødsfall som følge av denne kombinasjonen.


Kort sakt:
Du går på både antipsykotika og SSRI, så det vil være liten vits for deg å ta den pillen på fredag.
Medisinene du går på bør du heller ikke slutte på uten at det er i samråd med lege, og det er medisiner som krever nedtrappingsplan.