Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 5914
Hei!

Jeg er en mann på 21 år. Røykte pot for første gang når jeg gikk på ungdomskolen. Når jeg startet på VGS, ble det mer og mer røyking, endte opp med at jeg røyket så og si hver dag i 3 år. Måtte ha nattings for å sove osv.

Plutselig en dag etter 3 år med røyking, så fikk jeg en skikkelig ubehagelig følelse: fyrte opp en spliff før jeg skulle legge meg, etter jeg hadde røyket spliffen så la jeg meg ned i senga og da fikk jeg en helt annerledes følelse enn jeg noen gang hadde hatt før. Følte meg redd, hjertet banket raskere enn normalt, jeg pustet tyngre og fikk en veldig rar følelse i hodet som er vanskelig å forklare. På en måte som om det var et slags trykk i hodet.

Tenkte ikke stort over dette når jeg våknet. Dro på skolen og gledet meg til å fyre opp etter skoletid med noen kompiser, men fikk akkurat den samme reaksjonen denne gangen også. Søkte litt på nett å prøvde å finne ut hva dette kunne være for noe. Snakket med en kompis som hadde opplevd noe lignende, for han så hjalp det å ta en pause noen uker, så prøver dette, men det hjalp ingenting.

Så endte opp med at jeg sluttet å røyke. Nå har det gått 2 år siden jeg sluttet ca og har røyket 5-6 ganger siden da, men får alltid den samme reaksjonen.

Har ikke planer om å begynne å røyke fast igjen, men vil kunne nyte en joint en gang i blandt.

Så det jeg lurer på er om noen har opplevd noe lignende eller har noe formening om hva dette kan være?

Om noen skulle lure, så røyket jeg så og si bare grønt og er bare det jeg har røyket etter jeg sluttet. Tenker å prøve med brunt en gang nå snart, for å se om det har noe annen effekt. Og jeg har forresten ADHD, gikk på concerta når jeg var yngre, men har sluttet helt på medisiner nå.

Takker for svar!
Du kan prøve å røyke mye mindre, viss du ordner bra grønt kan du starte med _veldig_ lite. Si du har 0.1g, så kan du prøve å røyke 1/4 om gangen, ta det gradvis og kjenn etter. Toleransen din er nullstilt nå, så du kommer til å bli meget fjern selv om det er lite. Røyk det under trygge omgivelser der du er 100% komfortabel. Start forsiktig med god musikk og bra mindset. Jeg ville gjort det alene for å teste, dersom du har en kompis med deg er det fort gjort å røyke mer, og da kan du lettere få slike anfall igjen.

Dersom du opplever det samme, burde du kanskje legge cannabis på hylla for en stund igjen. Lykke til!
Sist endret av RosaElefant; 17. februar 2015 kl. 23:21.
Trådstarter
9 1
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Du kan prøve å røyke mye mindre, viss du ordner bra grønt kan du starte med _veldig_ lite. Si du har 0.1g, så kan du prøve å røyke 1/4 om gangen, ta det gradvis og kjenn etter. Toleransen din er nullstilt nå, så du kommer til å bli meget fjern selv om det er lite. Røyk det under trygge omgivelser der du er 100% komfortabel. Start forsiktig med god musikk og bra mindset. Jeg ville gjort det alene for å teste, dersom du har en kompis med deg er det fort gjort å røyke mer, og da kan du lettere få slike anfall igjen.

Dersom du opplever det samme, burde du kanskje legge cannabis på hylla for en stund igjen. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Takk for svar! Tenker å kjøpe meg litt brunt og grønt til helga og røyke litt alene. Ta det rolig å se hvordan det går.
unnskyld meg, men la nå for helvete vær å røyk siden det har gått 2 år siden du sluttet å røyke pga. panikkangst og forsatt har problemer. Det er ikke unormalt at kroppen sier at nok er nok. Hør på kroppen din og ikke jag etter fyrings når du ikke tåler det mer. Hvorfor skal du bruke tid, penger og krefter på noe som gjør deg vondt ?
Sist endret av Valadar; 17. februar 2015 kl. 23:37.
Trådstarter
9 1
Sitat av Patricia Vis innlegg
unnskyld meg, men helvete la nå vær å røyk da det har gått 2 år siden du sluttet å røyke pga. panikkangst. Det er ikke unormalt at kroppen sier at nok er nok. Hør på kroppen din og ikke jag etter fyrings når du ikke tåler det mer. Hvorfor skal du ikke å bruke tid, penger og krefter på noe som gjør deg vondt ?
Vis hele sitatet...
Skrev at jeg ikke hadde planer om å begynne å røyke igjen. Men savner følelsen av å være fjern. Har vært i kontakt med flere som har opplevd lignende etter for mye bruk av cannabis over lengre periode og da har det gitt seg etter hvert.
Slik var det for meg også. Det har gått mange år og jeg kan fremdeles ikke røyke. Har hørt om ganske mange som har det på akkurat samme måte.
Sitat av Ajay Vis innlegg
Hei!

Jeg er en mann på 21 år. Røykte pot for første gang når jeg gikk på ungdomskolen. Når jeg startet på VGS, ble det mer og mer røyking, endte opp med at jeg røyket så og si hver dag i 3 år. Måtte ha nattings for å sove osv.

Plutselig en dag etter 3 år med røyking, så fikk jeg en skikkelig ubehagelig følelse: fyrte opp en spliff før jeg skulle legge meg, etter jeg hadde røyket spliffen så la jeg meg ned i senga og da fikk jeg en helt annerledes følelse enn jeg noen gang hadde hatt før. Følte meg redd, hjertet banket raskere enn normalt, jeg pustet tyngre og fikk en veldig rar følelse i hodet som er vanskelig å forklare. På en måte som om det var et slags trykk i hodet.

Tenkte ikke stort over dette når jeg våknet. Dro på skolen og gledet meg til å fyre opp etter skoletid med noen kompiser, men fikk akkurat den samme reaksjonen denne gangen også. Søkte litt på nett å prøvde å finne ut hva dette kunne være for noe. Snakket med en kompis som hadde opplevd noe lignende, for han så hjalp det å ta en pause noen uker, så prøver dette, men det hjalp ingenting.

Så endte opp med at jeg sluttet å røyke. Nå har det gått 2 år siden jeg sluttet ca og har røyket 5-6 ganger siden da, men får alltid den samme reaksjonen.

Har ikke planer om å begynne å røyke fast igjen, men vil kunne nyte en joint en gang i blandt.

Så det jeg lurer på er om noen har opplevd noe lignende eller har noe formening om hva dette kan være?

Om noen skulle lure, så røyket jeg så og si bare grønt og er bare det jeg har røyket etter jeg sluttet. Tenker å prøve med brunt en gang nå snart, for å se om det har noe annen effekt. Og jeg har forresten ADHD, gikk på concerta når jeg var yngre, men har sluttet helt på medisiner nå.

Takker for svar!
Vis hele sitatet...
ok, jeg oppfattet det som at du forsatt ville røyke og at det opptar deg siden du lager en tråd om det =)

Jeg mener at du egentlig bare burde være glad for at du har kunnet kose deg med cannabisen så lenge det varte og nok er nok.

Kroppen din sier sikkert ifra om at den vil ha ny input, gjøre andre ting osv. Når du selv skriver at du røyket hver dag i 3 år og måtte ha nattings for å sove så gjør det noe med kropp og sjel. Og jeg tenker du er heldig som har en kropp som sier ifra såpass ung alder.

Etter min erfaring så ble jeg ganske loket av å røye hver dag i 6 år. Jeg kom i den såkalte hasj-tåken. Jeg hadde ekstremt noia for politiet, husker jeg tømte støvsugerposen en gang for fliser når jeg ikke fikk tak i bønne for å få sove. Lite stilig og ganske så nedvergende.
Sist endret av Valadar; 17. februar 2015 kl. 23:55.
Opplevd det samme,kan ikke røyke uten noe benzo innabords idag.
Trodde det var en gammel tråd av meg lol. Jeg har fått et permanent trykk i huet av det så hold deg unna..
Trådstarter
9 1
Sitat av Patricia Vis innlegg
ok, jeg oppfattet det som at du forsatt ville røyke og at det opptar deg siden du lager en tråd om det =)

Jeg mener at du egentlig bare burde være glad for at du har kunnet kose deg med cannabisen så lenge det varte og nok er nok.

Kroppen din sier sikkert ifra om at den vil ha ny input, gjøre andre ting osv. Når du selv skriver at du røyket hver dag i 3 år og måtte ha nattings for å sove så gjør det noe med kropp og sjel. Og jeg tenker du er heldig som har en kropp som sier ifra såpass ung alder.

Etter min erfaring så ble jeg ganske loket av å røye hver dag i 6 år. Jeg kom i den såkalte hasj-tåken. Jeg hadde ekstremt noia for politiet, husker jeg tømte støvsugerposen en gang for fliser når jeg ikke fikk tak i bønne for å få sove. Lite stilig og ganske så nedvergende.
Vis hele sitatet...

Du har vell egentlig helt rett i det du sier. Bare savner å kunne nyte en joint. Men kroppen min er vell ikke helt enig det. Så da får jeg bare legge det på hylla.

Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Trodde det var en gammel tråd av meg lol. Jeg har fått et permanent trykk i huet av det så hold deg unna..
Vis hele sitatet...
Da holder jeg meg bare unna! Klart meg lenge nok uten. Får heller nyte alkohol, hehe
Sist endret av Ajay; 18. februar 2015 kl. 04:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dette er ikke noe du burde ignorere og bare fortsette å fyre. Jeg fikk samme effekter etter å ha holdt på en stund, men jeg bare ignorerte det og fortsatte. Det er noe jeg angrer på den dag i dag. Endte opp 6-8 måneder i psykose. Jeg tror at det er hjernen som sier i fra at nå er det nok og at du burde legge det fra deg.
Hva med å spise det? Kanskje det er røyken som kødder med deg...
Sitat av samoht Vis innlegg
Hva med å spise det? Kanskje det er røyken som kødder med deg...
Vis hele sitatet...
Hallo, du kan ikke være seriøs ?
Sitat av Ajay Vis innlegg
Plutselig en dag etter 3 år med røyking, så fikk jeg en skikkelig ubehagelig følelse: fyrte opp en spliff før jeg skulle legge meg, etter jeg hadde røyket spliffen så la jeg meg ned i senga og da fikk jeg en helt annerledes følelse enn jeg noen gang hadde hatt før. Følte meg redd, hjertet banket raskere enn normalt, jeg pustet tyngre og fikk en veldig rar følelse i hodet som er vanskelig å forklare. På en måte som om det var et slags trykk i hodet.
Vis hele sitatet...
Høres ut som du ble fjern? Noia, hjertebank, tyngre pust og en merkelig følelse i hodet er jo standard bivirkninger mens du er fjern. Har opplevd dette utallige ganger før.

Er du redd for å bli busta eller noe sånt? Røyker du i behagelige settinger? Grei livstil og kosthold?
Sist endret av Lacertosus; 18. februar 2015 kl. 23:05.
hahah, samoht

Jeg har opplevd det samme utallige ganger, men fortsatte likevel å røyke lenge i ettertid. Det blir for dumt. Magien er røyka opp
Jeg er på andre måneden uten nå, tror fremdeles huet og kroppen tilpasser seg normalen. Føler meg ikke helt ute av tåka enda. Savner det som faen sjæl, men det er ikke verdt det lenger.
Trådstarter
9 1
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Høres ut som du ble fjern? Noia, hjertebank, tyngre pust og en merkelig følelse i hodet er jo standard bivirkninger mens du er fjern. Har opplevd dette utallige ganger før.

Er du redd for å bli busta eller noe sånt? Røyker du i behagelige settinger? Grei livstil og kosthold?
Vis hele sitatet...
Har røyka fast i 3 år, så vet hva å være fjern er. Dette var en helt annen følelse. Hadde det rett og slett ubehagelig, på en måte jeg aldri har opplevd før.

Egentlig ikke redd for å bli busta, hadde selvfølgelig ikke vært kult, men er ikke noe jeg tenker stort over. Røykte som regel med de samme gutta jeg hadde røyka med i alle år, så alt var cool generelt. Var nok bare kroppen som hadde fått nok.

Sitat av siparlus Vis innlegg
hahah, samoht

Jeg har opplevd det samme utallige ganger, men fortsatte likevel å røyke lenge i ettertid. Det blir for dumt. Magien er røyka opp
Jeg er på andre måneden uten nå, tror fremdeles huet og kroppen tilpasser seg normalen. Føler meg ikke helt ute av tåka enda. Savner det som faen sjæl, men det er ikke verdt det lenger.
Vis hele sitatet...
Jaja, hatt noen fine år med jointen hvertfall! Men får vell bare legge den på hylla for godt.
Sist endret av Ajay; 19. februar 2015 kl. 05:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Samme skjedde med meg for et par år siden. Prøver å røyke av og til, og noen ganger fungerer det uten at jeg får alt for mye angst, men det er liksom ikke mye vits lenger.

Dette er forresten noe det er for lite informasjon om på internett.
Har lignende erfaringer og måtte gi meg med røyking for ca. Et år siden, hadde røykt omtrent daglig i to år, men etter to hendelser med ganske heavy panikkangst fra å røykt og spist for mye, så var der en klar forandring. Drømmene mine var og intense og våknet opp med en angstfølelse hver natt i ca.2mnd etter siste rus(selv om jeg visste hvor det kom fra og var ikke spessiellt redd for den, så klarte jeg ikke kontrollere at følelsen kom)
Har røykt noen få ganger siden for å teste, men sliter med å få samme godfeelingen som før. Har bare klart å nyte et par trekk når jeg er full, eller på mdma.
Kjenner igjen savnet og tanken på at det skal bli helt normalt å røyke igjen. Uten at jeg frykter å måtte leve uten.

(Har ikke vært på utredning enda, men mistenker å ha ADD selv. Ikke at det må ha en sammenheng, men siden TS nevner sin ADHD)
Jeg vet ikke om dette er relevant for tråden, men dette er min opplevelse. Jeg har aldri røykt mye, prøvde første gang da jeg bodde ett år i Karibien. Etter det har det vært litt til og fra, vanskelig å skaffe grønne saker uten særlig risiko. Vel, jeg skal komme til salen. Vi var i Amsterdam for tre uker siden, gledet meg til å røyke, over to år siden sist. Det ble en degiden nedtur. Jeg hadde drømt om eufori, følelse av samhold med andre mennesker, forståelse av "universet" og mye mer. Det jeg opplevde var å bli litt svimmel og å få utrolig trang til å svelge, spise eller smatte. Er det så stor forskjell på det ferske fine en får lokalt, der det dyrkes, og det som selges på cofeeshops? Jeg er skeptisk til å få tak i noe som helst her i Norge.Kanskje jeg burde plante noe selv?
Klem fra Betty
Dette høres ut som en angstproblem. Enten må du bearbeide angstproblematikken og finne årsaken bak det eller så må du gi opp Jonas

Forsåvidt kan jo lengre opphold i tåka føre til at man kanskje overser eller ignorerer helseproblemer du ville dratt til legen med om man ikke var fjern hele tiden. Så det kan jo ligge et fysisk problem i bakgrunnen. En god måte for å overkomme evt. angst rundt temaet er å få en helsesjekk hos legen. Enten finner du ut at du er helt frisk og angsten kan slippe taket eller så finner du ut at du ikke er frisk og kan starte behandling som forhåpentligvis fører til bedre helse, psykisk og fysisk.
Sist endret av impakt; 24. februar 2015 kl. 16:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei jeg smoka i 3 år straight up mornings nattings osv, endag smallt det og det skjedde akkurat det samme med meg som deg det kalles angstanfall (aniexy attack). Jeg tok 2 mnd pause og begynnte og trene litt, så smoka jeg litt smått med gutta et par jays og jeg fikk fortsatt noia men blei fjern.. Nå nyter jeg best og ta en jay når jeg er dritings med gutta og thats it, du må ikke finne på og starte med morningser og nattingser og kjøre på det tåler ikke huet ditt, du kan få langvarig psykose.... Drikk deg dritings og ta en jay jay det burde gå fint en gang i ny og ned