Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 5720
Hei. Spørsmålet sier vel egentlig seg selv i tittelen, men for å utdype litt er jeg blitt lagt inn på tvang pga urinprøvene mine viser positivt på cannabis. Noe som er forståelig siden jeg røyka ganske mye hver dag, over mange mnd. MEN så er det en ting jeg ikke skjønner. Verdiene viser fortsatt max. Har tatt 2 urinprøver mens jeg har vært her, og verdiene har ikke gått ned en smule. Er det i det hele tatt mulig når jeg ikke har røyka på 4 uker? At verdiene fortsatt viser max.. Er ganske fortvila over hele situasjonen, og at de som jobber her ikke stoler på det jeg sier ang sist inntak av rusmidler..
Hvilken urinprøve-kit har de? Vi hadde kits som var hvite, målte thc i prosent. 200,100 og 50. Att THC nivået ditt ikke har gått ned på 4 uker må være en feil. Til og med bob marley hadde gått ned i prosent på dine uker. Spørr om den kiten jeg fortalte om(med mindre du allerede tar den) er desverre uklart på hva den heter, men håper det kom til hjelp��
Vet ikke helt hvordan urinprøve-kit de har, men de som jobber her fortalte meg at målingene ikke kunne vise feil. Ettersom de hadde en veldig avansert maskin til å male disse verdiene. Og jeg er helt ærlig med at jeg ikke har røyka på 4 uker.. Har du noe idè om hva som kan ha skjedd med prøvene?

Vet ikke om det her er relevant, men jeg har også hepatitt.. Og cannabis blir jo metabolisert i leveren.. Kan det gjøre at THC sitter i lengre, fordi leveren min ikke fungerer som den skal?
Sist endret av delfi03; 9. februar 2015 kl. 13:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du bør kontakte en lege uavhengig av de som tar prøvene.
kontakte lege i forhold til hva da, mener du?

Og hva er egentlig max verdi, Kommer det anpå hvordan test-kit man bruker?
Her sier de at max er 75, kan det stemme...
Sist endret av delfi03; 9. februar 2015 kl. 13:57.
Sitat av delfi03 Vis innlegg
kontakte lege i forhold til hva da, mener du?
Vis hele sitatet...
I forhold til det at jeg regner med en lege vil kunne gi deg et kvalifisert svar, og
eventuelt ta en urinprøve uavhengig av de andre. Da vil du være bedre rustet
til å påvise en eventuell feil i prøveresultatene fra der du er innlagt, eller i motsatt
tilfelle å få bekreftet at verdiene ikke synker, og om mulig få et svar på hvorfor.
Du kommer neppe noen vei med dem som i utgangspunktet tror du lyver.
Sist endret av PVestlandia; 9. februar 2015 kl. 14:51.
Sitat av delfi03 Vis innlegg
kontakte lege i forhold til hva da, mener du?

Og hva er egentlig max verdi, Kommer det anpå hvordan test-kit man bruker?
Her sier de at max er 75, kan det stemme...
Vis hele sitatet...
Max verdien er kanskje for lav, så verdien har kanskje ikke kommet ned til nivået ditt. Ved ekstreme tilfeller kan THC påvises i urinen i hele 67 dager.
Sist endret av Icec0ld; 9. februar 2015 kl. 15:10.
Sitat av Icec0ld Vis innlegg
Max verdien er kanskje for lav, så verdien har kanskje ikke kommet ned til nivået ditt. Ved ekstreme tilfeller kan THC påvises i urinen i hele 67 dager.
Vis hele sitatet...
Det kan nok stemme. Dårlig at de ikke har utstyr til å måle høyere verdier, på et reint avrusning sted. Hvertfall når det kan ha såpass store konsekvenser for personer, som er lagt inn under den paragrafen jeg er.
Sitat av Icec0ld Vis innlegg
Max verdien er kanskje for lav, så verdien har kanskje ikke kommet ned til nivået ditt. Ved ekstreme tilfeller kan THC påvises i urinen i hele 67 dager.
Vis hele sitatet...
Antar at du nettopp googla, og trykket på den første linken du så? Faktum er at THC kan spores i urinen en god del lenger en 67 dager (noe som er et latterlig tall, og jeg lurer fryktelig hvor de fikk det tallet fra). Hos en kronisk røyker som slutter, vil thc gjerne være sporbart i 3mnd. Da spesielt om vedkommende er feit, og tetrahydrocannabinolen er lagret i fettet.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Husker det var flere som begynte å kjede seg på Hoff, begynte å jogge osv, fikk seg en real overraskelse da de måtte avlegge prøve.

Du har ikke tilfeldigvis nylig begynt med en eller annen fysisk aktivitet?
Hørte de fortalte en lignende histore her jeg også.. Nei, jeg har ikke det. Er ikke mer aktiv enn gjennomsnittet tenker jeg. Men etter å ha spurt om hvordan de måler urinprøvene her, så har de ikke utstyr nok til å måle de høye verdiene mine. Det vil si; Verdiene har gått ned, men de får bare ikke sett det pga maskinen deres ikke måler så høyt.
Bør vel nevne jeg har vært passiv røyker.. Vært i rom hvor det har liggi ganske tykt med røyk, så det kan jo ha noe å si det å, når jeg tenker på det i etterkant
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Skal mye passiv røyk til for å kunne gi utslag. Men uansett kan du vel be om utvidet prøve fra lege? Hurtigtester er jo kjent for å være unøyaktige.
Hostinger.no
72 3
Trene aktivt etter du har røykt, skal bidra til og få det fortere ut av kroppen. Det jeg gjorde når jeg gikk på pissings!
Er ikke så mye jeg kan gjøre, har jeg fått vite desverre. De kjører prøvene på en veldig avansert maskin, i samarbeid med legen her. Så i mellomtiden får jeg bare drikke masse vann og te, og vente til verdiene synker.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
I forhold til det at jeg regner med en lege vil kunne gi deg et kvalifisert svar, og
eventuelt ta en urinprøve uavhengig av de andre. Da vil du være bedre rustet
til å påvise en eventuell feil i prøveresultatene fra der du er innlagt, eller i motsatt
tilfelle å få bekreftet at verdiene ikke synker, og om mulig få et svar på hvorfor.
Du kommer neppe noen vei med dem som i utgangspunktet tror du lyver.
Vis hele sitatet...
Dette er fullt mulig. Jeg tok urinprøver etter 3 månders inntak av cannabis. Jeg ble tatt av politet og gadd ikke ruse meg mer. Så jeg gikk til lege fordi jeg hadde noiaen for å være uren, 2 måneder etter inntak lurte forsatt legen på om jeg "dopa" meg fordi prøveresultatet fra laben viste ett nylig inntak innen 2-3 dager. Dette var 2 måneder, og jeg var forsatt clean. Så jeg jeg lurer egentlig på åssen i helvette det skulle gå ann. Jeg ble jo selvfølgelig frustrert når jeg fikk sånne anklagelser på meg. Skal sies at jeg røyket bare såkalte "thc-bomber i de 3 månedene... Det var ikke noe standard, kan det ha noe å si mon tro ?
har du røyket veldig tett kan thc påvises i urin opptil 12 uker, ikke skjedd meg men en kompis av meg..
Hold my horses! Tvangsinnlagt som et resultat av positiv drugtest på thc? uuhmhæ? hvilket land er du i?
Sitat av flexx Vis innlegg
Hold my horses! Tvangsinnlagt som et resultat av positiv drugtest på thc? uuhmhæ? hvilket land er du i?
Vis hele sitatet...
*Hold your horses
Sitat av delfi03 Vis innlegg
Er ikke så mye jeg kan gjøre, har jeg fått vite desverre. De kjører prøvene på en veldig avansert maskin, i samarbeid med legen her. Så i mellomtiden får jeg bare drikke masse vann og te, og vente til verdiene synker.
Vis hele sitatet...
Hvis maskinen var avansert ville de jo kunne måle nøyaktig. Et enkelt GSC apparat kan jo dette.
Trådstarter
Sitat av flexx Vis innlegg
Hold my horses! Tvangsinnlagt som et resultat av positiv drugtest på thc? uuhmhæ? hvilket land er du i?
Vis hele sitatet...
I Norge desverre, der man skulle tro menneskerettigheten var høyt prioritert.. De sa til meg at de skulle måle verdiene av THC i urinen min, og hvis de var nedgående var det ikke noe å bekymre seg for.. Men av de 7 urinprøvene jeg tok, målte de verdiene EN eneste gang? NOPE. Den var positiv den, så jeg skulle inn.. Uten å tenke over hvor lenge det kan sitte i kroppen etter slutt.

Sitat av xae8koo Vis innlegg
Hvis maskinen var avansert ville de jo kunne måle nøyaktig. Et enkelt GSC apparat kan jo dette.
Vis hele sitatet...
De måler nøyaktig, men kan ikke måle høyere enn 75.
Sist endret av delfi03; 10. februar 2015 kl. 19:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Relevant Vis innlegg
Antar at du nettopp googla, og trykket på den første linken du så? Faktum er at THC kan spores i urinen en god del lenger en 67 dager (noe som er et latterlig tall, og jeg lurer fryktelig hvor de fikk det tallet fra). Hos en kronisk røyker som slutter, vil thc gjerne være sporbart i 3mnd. Da spesielt om vedkommende er feit, og tetrahydrocannabinolen er lagret i fettet.
Vis hele sitatet...
Åja, det var bare noe jeg husket fra tideligere. Det med at jeg tenkte max-verdien var for lav var noe jeg kom fram til etter å ha sett svarene fra de andre brukerne og TS.