Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 867
Hei, jeg sitter her og lurer på hvor mye jeg kan klokke min prossesor

Jeg har en AMD fx 6100 3.58GHz
Kjølern jeg bruker er en Coolermaster V8

Tempen ligger stabilt på 50 Grader når den kjøres for fullt. (er det bra eller dårlig)


Any ideas ?

Ingen som kan si noe?
Sist endret av frisksom1fisk; 13. november 2014 kl. 14:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
50 grader er ikke varmt.
Bedre køling har givet lavere temperature, og dermed bedre hastigheder.
Jeg ville dog ikke bekymre mig om 50 grader. Mener at kunne huske (er ikke sikker) at min gamle pc kørte med 60-70 grader som standard.

Så hvidt jeg husker så kan du i bios få cpu til at slå fra når den bliver for varm.
Du kan altså finde max klokking ved at blive ved til bios slår cpu fra.

Har du lavet klokking i bios eller med jumpere på motherbord ?
Sist endret av Byggemanden; 13. november 2014 kl. 16:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Byggemanden Vis innlegg
50 grader er ikke varmt.
Bedre køling har givet lavere temperature, og dermed bedre hastigheder.
Jeg ville dog ikke bekymre mig om 50 grader. Mener at kunne huske (er ikke sikker) at min gamle pc kørte med 60-70 grader som standard.

Så hvidt jeg husker så kan du i bios få cpu til at slå fra når den bliver for varm.
Du kan altså finde max klokking ved at blive ved til bios slår cpu fra.

Har du lavet klokking i bios eller med jumpere på motherbord ?
Vis hele sitatet...
Har klokket litt i bios, men det var ikke mye. Hva er grensen på hvor varm CPu kan bli ? motherboard er ASUS Sabertooth990 fx

Trenger litt hjelp med dette enda, da jeg streamer og CPU gjør at jeg ikke klarer og spille optimalt når jeg streamer, hakking og slikt dårlig FPS, jeg vet det er CPU i og med at jeg har kjørt et par side programmer for og se hva som jobber så dårlig. konkluderte med at CPU var det som dro meg ned.

Trenger litt hjelp med dette enda, da jeg streamer og CPU gjør at jeg ikke klarer og spille optimalt når jeg streamer, hakking og slikt dårlig FPS, jeg vet det er CPU i og med at jeg har kjørt et par side programmer for og se hva som jobber så dårlig. konkluderte med at CPU var det som dro meg ned.
Sist endret av frisksom1fisk; 14. november 2014 kl. 16:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.