Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3091
Jeg hadde koblet et annet webkamera i laptopen siden mitt kamera ikke kan beveges. Ville ikke vise ansiktet, så flyttet kamera ned. (ned ja, ikke helt ned )
Mens jeg sitter og "surfer" gjennom alle runkerne kommer plutselig mitt laptopkamera på! Mens mitt andre kamera viser på genseren, har altså denne personen komt seg inn på mitt andre webcam som er rettet mot ansiktet konstant!? Må si jeg ble litt skremt. Ikke at det der var så farlig, men tenker viss denne personen kan sitte å se på meg når han vil og lignende. Er jeg blitt hacket? Avira og ccleaner finner ingenting galt.

Har uansett satt en teipbit over webcam nå! huff
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Tviler på at det var den andre personen som gjorde noe, heller noe kluss med hvordan Chatroulette velger kamera eller at du kom borti noe eller noe sånt. Kan ikke se for meg at han kan "strekke" helt fra der han er, gjennom chatroulette, for å velge ett annet kamera, som han ikke kunne vite at du hadde.
Når jeg har gitt tilgang til kamera 2, hvordan kan kamera 1 da vises? Og det var en person som gjorde noe, for han hadde en liten rute med en tegning på eller noe innfelt i kameraruten.. Så skiftet jeg til neste, og da det etter en stund dukket opp igjen var det kun meg i kameraruten. Mulig du har rett, men jeg tviler sterkt i og med han viste et eller annet i kameraruten første gang. Jeg tror det var meg "live" som ble vist begge ganger. Så da hadde jeg to aktive kamera, og du mener jeg bare traff meg selv? Ikke umulig. Kanskje jeg som blir paranoid av dette, men var veldig merkelig... Men jo, noe innenfor chatroulette må det ha vært. Bare håper det ikke "henger" seg på videre.
Neste gang du skal dele "lillemann" over internettet anbefaler jeg deg ett stykk 1 cm elektrikerteip over webcammen.
Jeg delte ikke lillemann, så er ikke redd slik. Men var jo litt ekkelt at han kunne se meg fra det kamera som ikke var i bruk bare. Og tenkte på at jeg kanskje hadde fått noe dritt på pcen i etterkant. Og teipbiten er som sagt også på plass uansett.
Sikkert en exploit eller bug i flash-greiene til chatroulette.
Høres litt for pr0 ut å kunne hijacke dit webcam gjennom chatroulette uten å infisere pcen først... så det er lite sannsynlig.

Men det kan jo kanskje være en bug eller noe som tvinger en persons video output inn gjennom hans egen output - og kanskje dette gjorde at ditt webcam 1 ble valgt, siden det var ledig. Vanskelig å si, men jeg ser for meg at de tillatelsene i flash-player har noe med saken å gjøre.

Blir bare synsing fra min side, men det må jo nesten være noe sånt. Det er ihvertfall liten grunn til å bekymre seg over dette utenfor chatroulette, tror jeg
Takker for bra svar