Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2176
nå som vinteren er det vel soleklart at så lenge som det er glatt ute må vi bruke tiden på active casemodding.
hadde tenkt og skaffe meg en slange og ha i cabbinette. ein gule ein. hørte fra ein fyr at reglene for eksotiske dyr , kan nå kjøpes etter 01.01.02 , hadde egentlig tenkt meg en hamster , men fant ut at det ville bli litt varmt for den litle krabaten. kan ikke risikere og finne et varmt hamserlik i pcn. + den må mates så ofte. det er stress.
Better than thou.
Kul idee. Sett det før, men da med skorpion. Var det forresten noen spesiell grunn å poste det eller var det bare for moroskyld?
spørsmålene lyder :
er det noen har inne osm har dyr i maskina, eller utenom som vet noe om slike regler , eventuelt hvor det går an og kjøpe slike dyr og hvor mye dem koster. ?
hjelp til casemoddinga , erfaringer med bruka av fleksiglass. hvor får jeg tak idet og hva er prisen.
Opprinnelig postet av Carlo
Kul idee. Sett det før, men da med skorpion. Var det forresten noen spesiell grunn å poste det eller var det bare for moroskyld?
Vis hele sitatet...
/me så en skorpion på et tg-bilde (mulig det var på tv) en gang.. sikkert i påsketiden
Opprinnelig postet av serial_killah
erfaringer med bruka av fleksiglass. hvor får jeg tak idet og hva er prisen.
Vis hele sitatet...
Plexiglass kan kjøpe hos
Clas Ohlson
Sist endret av Xylotion; 5. desember 2001 kl. 11:35.
Opprinnelig postet av serial_killah
... erfaringer med bruka av fleksiglass. hvor får jeg tak idet og hva er prisen.
Vis hele sitatet...
www.microplex.no
man kan stappe inn i en pc..

taranteller eller andre typer edderkopper, skorpioner, slanger, firfisler, sirisser.. mulighetene er mange =)
I Norge er det ulovlig å holde eksotiske dyr som reptiler i fangenskap.
Se lovdata.no : Forskrifter om forbud mot at fremmedartede (eksotiske) dyr, innføres, omsettes eller holdes som husdyr, selskapsdyr eller i fangenskap på annen måte av 20.11.1976.

Norge har altså som det eneste landet i europa et forbud mot reptiler(slanger øgler etc.) Og tro meg. Denne loven kommer ikke til å bli forandret 1.1.02 Det er mangen som har arbeidet for liberalisering av dette dyreholdet (nhf) i mangen år og det vises foreløpig fra myndighetene liten interesse for endring i lovverket.

Og slanger skal IKKE bo i pc`er. Slanger stiller faktisk store krav til f.eks fuktighet, temperatur, terarie inredning osv.
Håper du tilegner deg mye mer kunnskap før du går til innkjøp av et reptil.

Har du eller andre spørsmål om reptiler. så send gjerne en mail, liker veldig dårlig at folk uten peiling skaffer seg dyr de ikke kan ta vare på.

-JoyKiller
http://reptiler.cjb.net/
Opprinnelig postet av Carlo
Kul idee. Sett det før, men da med skorpion. Var det forresten noen spesiell grunn å poste det eller var det bare for moroskyld?
Vis hele sitatet...
På tg00 det ja i helt selvmekket kabinett
oki JoyKiller forstår jo at det er jo tross alt et liv det er snakk om her. men det virker på meg som du har litt peiling, hviket dyr ville du da anbefalt til og ha i et kabinett. buret er av pleksiglass. kan innredes ettersom hva dyret måtte ønske. det må tåle litt varme. og støen fra pcen. ikke fisk. det vil ikke funke.
kansje jeg kan bruke et pinnedyr ?
*hmm* Etter litt surfing... Vannvittig kult med reptiler da interesange saker faktisk...
Lurer på om ikke det dyret kommer til å bli litt huggern i skolten etter å ha hørt på litt diverse pc utsyr som suser å går døgne rundt. Men en tarantella hadde vel passa bra in.....
Opprinnelig postet av serial_killah
oki JoyKiller forstår jo at det er jo tross alt et liv det er snakk om her. men det virker på meg som du har litt peiling, hviket dyr ville du da anbefalt til og ha i et kabinett. buret er av pleksiglass. kan innredes ettersom hva dyret måtte ønske. det må tåle litt varme. og støen fra pcen. ikke fisk. det vil ikke funke.
kansje jeg kan bruke et pinnedyr ?
Vis hele sitatet...

Pinnedyr er sikkert en bedre ide. Disse blir solgt i flere zoo foretninger her til lands.
Det eneste jeg tenker på er at du må ha god ventilasjon. Pinnedyr trenger bare noen greiner å klatre i og noen blader og spise. Sirisser kan sikkert også passe siden disse trives i ganske høye temperaturer. Kjøp hunn sirisser, hannene lager en forferdelig lyd med vingene.

Ser du er fra stavanger, ta en tur til dyrebutikken på kilden. Tror de pleier å ha pinnedyr/ bladdyr osv. Vet de har sirisser(koster ca. 5kr stk)

-JoyKiller
er det bare jeg som synes dette begynner å ta av litt

?
Opprinnelig postet av TipeX


På tg00 det ja i helt selvmekket kabinett
Vis hele sitatet...
Det var nok heller på TG01.. Var borte hos han typen og sjekka toweret selv..

(Selvfølgelig, han kan ha vært på TG00 også )
Better than thou.
Tror nok alle som var der var innom en eller annen gang. Noen som så meg forresten? Jeg gikk med TG skjorte med reklame for nff på baksiden.
Opprinnelig postet av Carlo
Tror nok alle som var der var innom en eller annen gang. Noen som så meg forresten? Jeg gikk med TG skjorte med reklame for nff på baksiden.
Vis hele sitatet...
Jeg var ikke på TG01, men jeg håper alle her kommer på TG neste år. Regner med jeg tar meg turen ihvertfall, selv om det er LANGT! Får se hvor mange som gidder å dra herifra, men har litt lyst til å møte på dere folk
Jeg tenkte på å gå der med Clay(dillbert), og wezy.
/me skal... stay tuned

Carlo: *hm* Lag ett opplag av nff t-skjorter da (her snakker jeg om skikkelige) Selge på tg.. /me er interisert...
Opprinnelig postet av zeth
Jeg var ikke på TG01, men jeg håper alle her kommer på TG neste år. Regner med jeg tar meg turen ihvertfall, selv om det er LANGT! Får se hvor mange som gidder å dra herifra, men har litt lyst til å møte på dere folk
Vis hele sitatet...
¨


hah, jeg klarte å vinne billetter til tg01, men neida, fikk ikke dra, var på 3 dagers varsel, og mine foreldre var i utlandet.

på tg02 er jeg i thailand, så
www.overklokking.no og www.moddingzone.com inneholder vel det meste du trenger egentlig, sjekk www.virtual-hideout.net for inspirisasjon
▼ ... flere år senere ... ▼
Noe av det sjukeste jeg har hørt. Sjekk ut caresheets for det aktuelle dyret du er ute etter, så vil du se at bortimot samtlige reptiler har relativt høye krav til stell og omgivelser. En relativt liten øgle trengler liksom et stort terrarie, det går nok under mishandling å ha et så krevende dyr i et pc kabinett.

Men sjekk ut repti.net, f eks. Største siden på området i skandinavia. Der kan du lese deg til hvilket dyr som kunne funket. Men for guds skyld, skaff litt info om dyret før du går til innkjøp.

PS: alle herptiler, dvs både amfibier og reptiler, er ulovlige i Norge foreløpig. Det jobbes med en oppmykning, men det tar tid.
Sitat av serial_killah
oki JoyKiller forstår jo at det er jo tross alt et liv det er snakk om her. men det virker på meg som du har litt peiling, hviket dyr ville du da anbefalt til og ha i et kabinett. buret er av pleksiglass. kan innredes ettersom hva dyret måtte ønske. det må tåle litt varme. og støen fra pcen. ikke fisk. det vil ikke funke.
kansje jeg kan bruke et pinnedyr ?
Vis hele sitatet...

..... kan du ikke bare kjøpe deg et plastikkdyr?? det er jo tydelig en Leke du er ute etter- så da er det vel best å kjøpe noe livløst først som sist?

Edit: eldgammelt tema...... så det ikke før nå
Sist endret av _atiram_; 8. november 2007 kl. 18:45.
Gratulerer, ny rekord(?) i å dra opp gamle tråder. 6 år for sent ute
Jesus kristus, ny rekord i bumping? 6 år? Gratulerer a
Håper jeg ikke er den eneste som syns det blir galt å ha et dyr inne i pcn bare for at den skal se kul ut.
Dyr er ikke lagd for å ha inne i kabinetter og dra med seg til TG der de sikkert kommer til å dø pga alt stresset de blir utsatt for. Det eneste jeg kunne ha tenkt å ha meg i kabinettet mitt er maur eller larver.
http://www.microplex.no/product.aspx...SCANTW2E&mcat=
Sist endret av Meeger; 8. november 2007 kl. 18:48.
Sitat av Meeger
Håper jeg ikke er den eneste som syns det blir galt å ha et dyr inne i pcn bare for at den skal se kul ut.
Dyr er ikke lagd for å ha inne i kabinetter og dra med seg til TG der de sikkert kommer til å dø pga alt stresset de blir utsatt for. Det eneste jeg kunne ha tenkt å ha meg i kabinettet mitt er maur eller larver.
http://www.microplex.no/product.aspx...SCANTW2E&mcat=
Vis hele sitatet...
(eg vet tråden er 6 år gammel)
men siden den allerede er tatt opp igjen, er eg veldi nysjerrig på hvordan det gikk med trådstarter ? har/hadde du en reptil i kabinettet? Eg synst det var en drit kul ide.
Men hadde det ikke vert litt skummelt om du satt oppe en sen natt,
spilte et spill du trengte mye konsentrasjon, også plutseli beveger en jævla slange seg vedsiden av deg ?

edit: ser at siste ativitet til trådstarteren var i 2005..
Så er det noen som kjenner han, eller kjenner til hvordan dette gikk ?
Sist endret av Crimatix; 9. november 2007 kl. 08:55.