Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1121
Har et nyetablert firma. Firmanavnet består av 2 ord på 4-5 bokstaver med en bindestrek mellom (de 2 engelske ordene rimer og har fin klang).

Mitt spørmsål er.. Når jeg kjøper ett domene..
Bør jeg ha www.eksempel-eksempel.no eller www.eksempeleksempel.no ?

Hva synes dere?

Selv så synes jeg navnet blir mer tydelig med bindestrek, men kanskje mer tungvindt å ha en bindestrek i et firmanavn adr?

Setter pris på alle meninger :-)
På generelt grunnlag anbefaler jeg å ikke ha bindestrek. De fleste er vant med at domenenavn ikke har bindestrek, og vil ha vanskeligere for å huske domenenavn med bindestrek. I tillegg må du alltid i muntlige sammenhenger nevne at domenet er "eksempel bindestrek eksempel.no" istedenfor å bare si "eksempeleksempel.no". Unntaket er dersom sammenslåing av ordene skaper et nytt ord du ikke ønsker å være kjent med.

Jeg har også lest at domenenavn med bindestrek har en dårlig effekt på søkemotoroptimalisering. Finner ikke igjen artikkelen, men det var noen som testet med samme domenet med og uten, og uavhengig av hvor godt innholdet på nettsidene var, så ranket alltid domenet med bindestrek lavere.
Sist endret av danielsk; 21. juni 2014 kl. 22:11.
Trådstarter
Sitat av danielsk Vis innlegg
På generelt grunnlag anbefaler jeg å ikke ha bindestrek. De fleste er vant med at domenenavn ikke har bindestrek, og vil ha vanskeligere for å huske domenenavn med bindestrek. I tillegg må du alltid i muntlige sammenhenger nevne at domenet er "eksempel bindestrek eksempel.no" istedenfor å bare si "eksempeleksempel.no". Unntaket er dersom sammenslåing av ordene skaper et nytt ord du ikke ønsker å være kjent med.

Jeg har også lest at domenenavn med bindestrek har en dårlig effekt på søkemotoroptimalisering. Finner ikke igjen artikkelen, men det var noen som testet med samme domenet med og uten, og uavhengig av hvor godt innholdet på nettsidene var, så ranket alltid domenet med bindestrek lavere.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for vettugt innlegg ;-)
En god regel er å lage navnet til domenet så kort og enkelt som mulig. Raskere å skrive i adressefeltet, lenkene til nettsiden blir kortere og tar mindre plass og som danielsk sier, det blir lettere å forklare dersom du skal si det i en muntlig samtale.

Sitat av danielsk Vis innlegg
Jeg har også lest at domenenavn med bindestrek har en dårlig effekt på søkemotoroptimalisering. Finner ikke igjen artikkelen, men det var noen som testet med samme domenet med og uten, og uavhengig av hvor godt innholdet på nettsidene var, så ranket alltid domenet med bindestrek lavere.
Vis hele sitatet...
Kan bekrefte denne.
Sist endret av Lacertosus; 21. juni 2014 kl. 22:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Takker for begge 2 innlegg. Gidder ikke gi dette mer betenkningstid.. Domene er bestillt (i ett ord) :-) Takk!
Du kan jo kjøpe domenenavnet med bindestrek også for så å redirecte videre til samme side...