Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3988
Har et nyetablert firma jeg ønsker å lage logo til. Jeg har desverre lite/ingen kunneskaper til avanserte programmer innenfor bilderedigering o.l.

Etter litt googling har jeg vært innom flere utenlandske sider som tilbyr å lage logo gratis ved at man setter inn firmanavn også kommer det forslag til enkle men pene logoer. Har funnet mange fine, problemet er jo at de skal ha betalt for å laste den ned.

Mitt spørsmål: Finnes det noen side hvor det ikke koster? Logoen skal være veldig enkel, bestå av firmanavn, men en liten detalj, som feks en halvsirkel som går rundt navnet gjennom bokstavene eller liknende...
Fiverr, logo for 5 dollar/30kr

http://www.fiverr.com/search/gigs?su...ss+logo&page=1
Sist endret av kermit; 19. juni 2014 kl. 16:51.
Trådstarter
Woww, takk kermit! Har du selv noen erfaring med siden? Er det slik at man får fler utkast, eller må man betale 5 usd for at de lager en logo uansett om man er fornøyd eller ikke?
Sitat av axelaxel Vis innlegg
Woww, takk kermit! Har du selv noen erfaring med siden? Er det slik at man får fler utkast, eller må man betale 5 usd for at de lager en logo uansett om man er fornøyd eller ikke?
Vis hele sitatet...
Har mye god erfaring derfra! De strekker seg ganske langt for å gjøre deg fornøyd. Du får ofte flere utkast, eller så mange endringer du vil. Men dette kommer helt ann på selgeren.

Det er veldig viktig at du beskriver i detalj hvordan du vil at logoen skal være.
Trådstarter
Sitat av kermit Vis innlegg
Har mye god erfaring derfra! De strekker seg ganske langt for å gjøre deg fornøyd. Du får ofte flere utkast, eller så mange endringer du vil. Men dette kommer helt ann på selgeren.

Det er veldig viktig at du beskriver i detalj hvordan du vil at logoen skal være.
Vis hele sitatet...
Helt topp.. Har du en eller fler spesifikke selgere av logo du kan anbefale? Er det sånn at man får tilgang til email til dem etter man har betalt også sender man over det man vil ha, evt bilde/inspirasjon?
Sitat av axelaxel Vis innlegg
Helt topp.. Har du en eller fler spesifikke selgere av logo du kan anbefale? Er det sånn at man får tilgang til email til dem etter man har betalt også sender man over det man vil ha, evt bilde/inspirasjon?
Vis hele sitatet...
Man sender beskrivelse og eventuelle utkast til dem. Jo bedre beskrivelse, jo bedre resultat. Min erfaring er at det i grafikkdelen av fiverr er veldig vanlig å gi så mange (små) revisjoner som man trenger for å bli fornøyd gratis, men dette er stort sett alltid beskrevet. Eventuelt tar du kontakt med selger i forkant.

Bruk litt tid på å se på eksemplene (det er også veldig vanlig å vise frem faktisk arbeid og det er ofte slik at de som kommenterer velger å vise frem sine logoer). Finn en som har en stil du liker og gi gass.

Se gjennom extras før du kjøper så du ikke får deg noen overaskelser (f.eks veldig vanlig å betale ekstra for vector format).