Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 6740
Heisann, ingen av PCene her i huset får koblet seg på nettet,
Får bare opp "Wi-Fi har ikke gyldig IP-Konfigurasjon"

Det var lynnedslag i natt, men nettet var der etter det, men så har det vert
Borte i hele dag.

Noen som vet hva som har skjedd evt. Hva som må gjøres?

Edit: ja problemet må vere her i huset, naboer osv. har nett.
Sist endret av columbia; 8. mars 2014 kl. 22:38.
senskader er ikke uvanlig. hvilket vil si at selvom det fungerte etter lynnedslaget, så kan det nå være dødt.

så er vel bare å skaffe nytt utstyr
Trådstarter
Sitat av DSlhm Vis innlegg
senskader er ikke uvanlig. hvilket vil si at selvom det fungerte etter lynnedslaget, så kan det nå være dødt.

så er vel bare å skaffe nytt utstyr
Vis hele sitatet...
Er det jeg har fryktet, men det virket heller ikke med en annen router vi hadde liggende, vell vell, takk for svar i alle fall
prøv å trekk ut kontakten av ruter vent 1 min og sett inn...
Trådstarter
Sitat av transam Vis innlegg
prøv å trekk ut kontakten av ruter vent 1 min og sett inn...
Vis hele sitatet...
Det var nok det første jeg gjorde..
Har ruteren din reset knapp? Dersom ja, så skal den trolig holdes inne mens du restarter den.

Så lenge du ser det trådløse nettet, men ikke får koblet deg til er den ikke stein død. Men såklart, så kan det hende at den har skrevet noe feil til flash pga lyn-nedslaget. Har du flaks, er en reset alt som skal til
Trådstarter
Sitat av mywave Vis innlegg
Har ruteren din reset knapp? Dersom ja, så skal den trolig holdes inne mens du restarter den.

Så lenge du ser det trådløse nettet, men ikke får koblet deg til er den ikke stein død. Men såklart, så kan det hende at den har skrevet noe feil til flash pga lyn-nedslaget. Har du flaks, er en reset alt som skal til
Vis hele sitatet...
Det hjalp ikke.. Takk for svar.
Prøv å skrive dette i cmd:
netsh winsock reset catalog
netsh int ip reset reset.log hit
Skriv dem en av gangen og trykk enter etter hver. Etterpå starter du pcen på nytt.

http://answers.microsoft.com/en-us/w...9-5f26b05788c3
Sist endret av 10100; 9. mars 2014 kl. 12:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Får internett via kabel, men ikke trådløst, får fortsatt opp "Wi-Fi har ikke gyldig IP-konfigurasjon.".
Ring net tilbyder og Hør. Viste seg at jeg manglet en oppdatering, og hvis det ikke er det kan du jo bestille ny samtidig
Får du internett via trådløst når du kobler deg til andre WiFi-nett?