Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2039
Hei!

Lurte bare på en ting.

Når man tar taxi, og man har f.eks 50 kroner på kortet (VISA) og turen koster, la oss si 200. Kan man betale med kortet der og da og heller bli trukket i minus senere?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hvis terminalen er offline, og ikke får kontakt med BBS, så KAN du overtrekke kortet ditt(idioti)
MEN så er jo de aller fleste terminalene i taxiene ikke offline
Sitat av Fleff Vis innlegg
Hvis terminalen er offline, og ikke får kontakt med BBS, så KAN du overtrekke kortet ditt(idioti)
MEN så er jo de aller fleste terminalene i taxiene ikke offline
Vis hele sitatet...
okei, så det er ikke safe med andre ord å prøve det? er i ei lita knipe. har ikke noe imot å bli overtrukket, får overført penger på mandag!

husker jeg gjorde det for et år siden, altså trakk minus og førte over dagen derpå, det fungerte greit.

men har de fleste lagt over til online-terminaler?


takk for kjapt svar :')
Sitat av heypadey Vis innlegg
okei, så det er ikke safe med andre ord å prøve det? er i ei lita knipe. har ikke noe imot å bli overtrukket, får overført penger på mandag!

husker jeg gjorde det for et år siden, altså trakk minus og førte over dagen derpå, det fungerte greit.

men har de fleste lagt over til online-terminaler?


takk for kjapt svar :')
Vis hele sitatet...
Ja det fleste har lagt over, kanskje ikke vist du bor i en liten bygd
Funker her jeg bor (ikke i noe storby)
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
En gang kjørte jeg med en taxi som ikke greide å koble terminalen opp, og dermed fikk jeg kjøre gratis. Hvorfor ble det ikke bare brukt reserveløsningen på visa? Var det bare taxisjåføren som dreit seg ut, eller er det noe mer?
Sist endret av Olympic; 8. februar 2014 kl. 23:40.
Sitat av Olympic Vis innlegg
En gang kjørte jeg med en taxi som ikke greide å koble terminalen opp, og dermed fikk jeg kjøre gratis. Hvorfor ble det ikke bare brukt reserveløsningen på visa? Var det bare taxisjåføren som dreit seg ut, eller er det noe mer?
Vis hele sitatet...
Høres ut som taxisjåføren dreit seg ut. Skulle ta taxi engang men hele betalingsterminalen var sluttet å funke, måtte gi han adressa mi så han kunne sende regning.
Kjørte gratis med timesekspressen i natt pga kortterminal kluss.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Kjørte gratis med timesekspressen i natt pga kortterminal kluss.
Vis hele sitatet...
Ja, men dette blir noe annet med tanke på at sjåføren på bussen ikke kjører på provisjon, noe vanligvis drosjesjåfører gjør.