Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2314
Hallo folkens!
Da har datamaskinen streiket. Lader inntaket på pc'n har blidd ødelagt, sånn at det ikke går an å lade datamaskinen mer. Er det mulig å kjøpe en ny ''lader-del'' og montere denne inn i pcn? Jeg har en kamerat som har laget mange pc'r og har greie på dette med montering. Håper det er noen Datafreaks her som kan hjelpe!
nei truur ikke det er mulig men du kan jo alltids ta en ledning fra minus og en fra pluss og koble det til kabelen.
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
nei truur ikke det er mulig men du kan jo alltids ta en ledning fra minus og en fra pluss og koble det til kabelen.
Vis hele sitatet...
Jeg vil helst slippe å forvandle den bærbare pcn min til en stasjonær.
Jeg har tidligere sett ett lass med strøminntak for laptop på ebay.co.uk
power socket connector laptop
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_od...aptop&_sacat=0
Alt du trenger da er en mann som kan lodde.
Hvordan er den ødelagt? Fysisk ødelagt eller funker den bare ikke? Hvilken laptop er det snakk om?
Sitat av fatfro Vis innlegg
Hvordan er den ødelagt? Fysisk ødelagt eller funker den bare ikke? Hvilken laptop er det snakk om?
Vis hele sitatet...
Fysisk ødelagt må den jo uansett være om den ikke funker. Aldri sett en psykisk ødelagt datamaskin. Den funker bare ikke, og jeg kan flytte på lader inntaket når jeg har en lader inni der. Det er en Samsung, navnet husker jeg ikke.
ikke så bevandret innen elektronikk, men her er min teori:
du har knekt av de to ledningene som går mellom ladehullet og kortet inni maskina. du kan lodde dem fast igjen.
Hvis du er uheldig kan du få ødelagt tilkoblinger på printen.
Modellnummeret for å bestille kontakt er på undersiden av laptopen.
Hvis det ikke bare er loddingen som er ødelagt, men skifte av kontakt er påkrevet
så er det kjekt med ett bilde av kontakten.
Det er ofte scandinavia har egne modellnummer og da blir det litt vanskeligere å spore opp rett ladekontakt.
Du kan lade batteripakken separat i nødfall.
skjedde på min relativt gamle HP Pavilion DV8 også. jeg kjøpte ny plugg på ebay (den inni pc'n) bytta den. og voila. funka fint.

nå skal det nevnes at på denne pc'n, så er strømpluggen en separat del av hovedkort. sitter ikke fastlodda slik som på mye anna. så var lettvindt
Sitat av BongRips Vis innlegg
Fysisk ødelagt må den jo uansett være om den ikke funker. Aldri sett en psykisk ødelagt datamaskin.
Vis hele sitatet...

Halvlederkomponenter/elektriske komponenter som den interne ladekretsen består av, kan jo ha feil internt - noe du ikke kan se om du så åpner å sjekker komponentene utvendig. Noe som er brent av innvendig er fysisk skade, men kun mulig å måle for en som er ekspert på switchmode psu's.
Interne skader er forårsaket av feil design (feilberegning, eller planlagt levetid) eller feil valg av komponenter.

Men når du nå forklarer at ting er løst så er det mekanisk skade/svikt...