Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 735
heisann.
Jeg har vurdert gå til anskaffelse av 2 stk go pro hero3+.
I norge klarer jeg skaffe for 3000,- stk.
Men ser de koster $399.99 på bestbuy.com og/eller $384.95 på ebay.
Det blir 2500,- stk. + frakt 300,- isj. 700 spart er penger det og visst det er mulig.
Jeg har vertsfamile i usa jeg bodde hos i 1 år mens jeg studerte.


Er det noen lure metoder få sendt disse over uten betale toll, moms?
Siden dette er privatpersoner og kjennte.

Vet grensen er 1000,- nok på gaver.

Kan få "familien" til og åpne kameraene og så de ser brukt ut eller eller?
Håper noen kan hjelpe tankene mine
Og du mister reklamasjonretten, samt at du må sende de tilbake til USA om noe er feil med kameraene.
Jeg synes ikke det er verd 700kr. Og om du først blir tatt i rolla og må ut med MVA, så blir det dyrere enn å kjøpe i Norge.
Ja. Men de trenger ikke å åpne noe som helst, er nok enklest om de bare river av lappen som er på pakken og sender den videre med en gang.

Har selv kjøpt ting fra privatpersoner i USA, altså direkte fra dem - prinsippet blir noenlunde det samme.
De sender etter min forespørsel som gave med en verdi på rundt 5 dollar, tollen i Norge bryr seg ikke om det står at innholdet er verdt 5 dollar også kosta frakten 50 dollar eller hva det nå måtte være. De bare sender den videre til deg uten å se på den to ganger.


Kjøpte selv go pro hero 2 i USA for en stund siden, var så uheldig at det ikke funka (tro det eller ei), så gikk helt greit ned til butikken og bytta det. Det er nok ganske sjeldent at noe ikke funker til tross for at det er nytt, men hvis det ikke skjer noe så lønner det seg absolutt.