Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 5170
Jeg har tenkt til å søke politihøgskolen til neste år. Det jeg lurer på er hva jeg burde være obs på om hva de kan spørre om. Jeg vet at de er ute etter å finne ut om jeg er moden nok og har de egenskapene et politi trenger. Men hvordan spørsmål kan de stille?

Jeg har hørt man må skrive en egenerklæring som inneholder blant annet om seg selv, om familien, om oppvekst osv, menneskets syn på politiet, en sak fra media hvor politiet blir omtalt i, oppbygningen av politiet, ol. Dette er jeg klar over, men hva mer?

Så klart skal jeg være ærlig og fortelle alt som det er. Men som jeg leste i en annen tråd i dette forumet var det en/ei som hadde fått spørsmålet "Når var siste gang du tok initiativ og feilet?". Det er et spørsmål jeg ikke klarer å svare på uten å ha tenkt over det.

Noen som har vært på opptak her og har noen erfaringer? Bare å dele alt av erfaringer, selv om det ikke svarer på spørsmålet mitt.

Takker for svar!
Jeg lurer på det samme, bare i forhold til utdanning som fengselsbetjent. Vil tro at spørsmålene kan dreie seg om mye av det samme som på politihøgskolen.
Sitat av mrs.hudson Vis innlegg
Jeg lurer på det samme, bare i forhold til utdanning som fengselsbetjent. Vil tro at spørsmålene kan dreie seg om mye av det samme som på politihøgskolen.
Vis hele sitatet...
Ja, det tror jeg nok det gjør. Jeg tenkte å søke fengselsbetjent på andrevalg
Sitat av Endorfin Vis innlegg
Ja, det tror jeg nok det gjør. Jeg tenkte å søke fengselsbetjent på andrevalg
Vis hele sitatet...
Kult! Bare å begynne å trene da. Mitt nyttårsforsett blir å trene for å klare push-ups. Haha
Egenerklæringen er ett ark med spørsmål du skal svare skriftlig på. Motivasjon, andres syn på politiet, hvor mye du vet om politiet osv.

Når det gjelder det fysiske, tren godt og nøye. Må nesten ha toppscore for å komme inn.

Interjuvet omhandler egenerklæringen du har skrevet. Litt mer personlig og dyptdykende.