Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 961
Hei, jeg sliter litt med en ny Komplett-PC. Jeg bestilte i etterkant en ny CPU men den jeg bestilte med maskinen var installert. Når jeg skrur den på går den bare i loop, får ikke opp noe. Men når jeg fjerner CPUen så restarter den ikke lenger..

Hva kan det ha seg? utrolig kjedelig om jeg må begynne å sende tilbake hele maskinen som sikkert koster en formue i frakt.

Har prøvd med 2 forskjellige CPUer.
Det enkleste av alt: Kontakt Komplett!
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Det enkleste av alt: Kontakt Komplett!
Vis hele sitatet...
Så klart men kanskje noen vet hva som er problemet. De svarer så tregt uansett.
Så du har byttet CPU og ikke noe annet hvis jeg forstår det riktig? Ikke rørt noe annet? Se over alle ledningene og ny kjølepasta tok du vell på når du byttet CPU?
Har du oppdatert/flashet BIOS? Vet at litt "eldre" hovedkort først får støtte for nyere CPU'er i nyere BIOS-oppdateringer.
Sitat av Bruflat Vis innlegg
Så du har byttet CPU og ikke noe annet hvis jeg forstår det riktig? Ikke rørt noe annet? Se over alle ledningene og ny kjølepasta tok du vell på når du byttet CPU?
Vis hele sitatet...
Byttet kun CPU, alle ledninger er sjekket og koblet til. Prøver med den gamle CPUen nå, den har kjølepasta ja.