Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 781
Lurer på om det finnes noen eksterne lydkort som har toshlink. Har denne laptopen, og den mangler toshlink/optical out. Man kan ikke bruke noe headsetet med mini-jack vet'u!
Den har digital/optical out?

Hentet fra spec-lista:
1 x S/PDIF digital utgang

http://www.ebay.com/itm/Optical-tosl...item5ae963f5f6

Du finner sikkert noen billigere varianter på ebay enn dette.
BondeFaen
fredde1309's Avatar
Trådstarter
Da står det feil... :-/ sitter med pcen min nå og det er IKKE noe toshlink. Bare en thiunderbolt port som stikker seg ut...

Serriøst den liken du sente med ser beast ut! xD

Takk for linken tror jeg bare går for den... koster 12 kr sååååå.
Tjaaa, hva får du opp da? Under "avspillingsenheter" altså
Sist endret av saftus; 22. november 2013 kl. 23:37.
BondeFaen
fredde1309's Avatar
Trådstarter
Ehhhhh. På laptopen har jeg bare 1 mini-jack in og 1 mini-jack ut.

Har ingen anelse hvordan jeg får ut gumien som blokerer thundeboltporten...
På min bærbare maskin har jeg også bare 1 minijack in og ut, men likevel har jeg optisk utgang på den som er minijack ut. Kan du sjekke hva du har slags "avspillingsenheter" i Windows? Det burde være en digital output der, siden det står listet i specs'a til maskinen din at du har det.
BondeFaen
fredde1309's Avatar
Trådstarter
Nope er ikke det. Jeg har en som er BARE mini-jack out og en som er BARE mini-jack in.

men den linken du sente kan jeg bare koble den inn i Mini-jackingangen for audio. hvis det ikke funker og jeg my bruke sån at jeg grør den til en ingang så har jeg en sån fra astro a star

veldig bra beskrivelse... xD

saftus du er genial! Jeg har minitoshlink og ikke vanlig! Tusen takk du får kp fr den! ;-)
Bra du fant ut av det
Bra du fikk svar på det du lurte på, men tenkte jeg bare skulle informere om at det kalles TOSLINK, ikke thoshlink eller toshlink.

Forøvrig, der finnes også eksterne lydkort med alt av outputs man kunne tenke seg, som kjører på USB. I tilfelle noen trenger en utgang de ikke har på laptopen sin.
Sist endret av Dimergon; 23. november 2013 kl. 00:54.
BondeFaen
fredde1309's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Bra du fikk svar på det du lurte på, men tenkte jeg bare skulle informere om at det kalles TOSLINK, ikke thoshlink eller toshlink.

Forøvrig, der finnes også eksterne lydkort med alt av outputs man kunne tenke seg, som kjører på USB. I tilfelle noen trenger en utgang de ikke har på laptopen sin.
Vis hele sitatet...
Hjelper ikke når du ikke vet hvordan det engang.
Har tenk til å bruke tritton ax 720 7.1 headsettet mitt og da bruker jeg bare den sftus sente meg og usb...