Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2603
Siden det er umulig og finne et parti man kan si seg helt enig med, da det alltid er 2-3 saker som ødelegger fullstendig.. Mistenker de enten går lei av og diskutere og trekker lodd så ruser de seg over stokk og stein.
Men anyways, føler så mange her på freak har mye interessant og bidra med, og freak har et relativt utbredt utvalg av ulike mennesketyper. Så jeg ville høre deres meninger, dersom FF skulle blitt et parti hvilke saker brenner dere for? Og hva vil dere endre? Trenger ikke være helt realistiske saker heller, vil bare få et lite innblikk i hvordan samfunnet hadde fungert dersom freaks hadde regjert.

Personlig tror jeg det hadde vært et svært utradisjonelt, men velfungerende samfunn med et par ukontroversielle regler.
Legalisering av cannabis hadde vel vært prioritet nummer 1, noe som vel kan sies å være kontroversielt.
Freakpartiet.... Joja, klinger bra!
Sett i gang, opprett et parti.
mihi
wopah's Avatar
Trådstarter
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Legalisering av cannabis hadde vel vært prioritet nummer 1, noe som vel kan sies å være kontroversielt.
Vis hele sitatet...

Hva med og legalisere alt? Synes vi skal få bestemme selv hva vi gjør med vår egen kropp. Hadde også gjort narko industrien mindre attraktiv, får ikke med rissiko tillegg for og "smugle" noe lovlig akkurat. Toll blir vel største utfordringen.. Er uansett ikke et ukjent faktum at mange blir avhengig av reseptbelagte legemidler fra før av - eller starter med det, og hvis folk vil ha tak i noe får de det. Salg i butikker minsker bare mulighetene for at en blir lurt, slipper å miste fingre etc. pga narkogjeld, og det er et tryggere miljø på meny enn bland dagens dealere. Enklere og holde styr på hva en får i seg også, tror ikke staten hadde blandet ut noe med rottegift etc.
Jeg hadde blitt med. Likevel er det så mange forskjellige mennesker her at jeg rett og slett ikke tror det er fysisk mulig å få nok folk til å bli enige om noe som helst. Det eneste vi kunne blitt enige om er at NSO må være partileder....

For å ta ett eksempel: Det er folk her på forumet som mener at staten skal styre alt, og de som mener at folk skal styre seg selv. Vi har sikkert alt fra DLF til DNKP( Det norske kommunistparti) og med så mange forskjellige mennesker med såååå mange meninger vil det bli vanskelig å bestemme noe som helst.

Men jeg liker tanken. Hadde vært heftig
LEGALIZE DAT SHIZ.

Men serriøst: Det første jeg tenker er ihvertfall, fjering av DLD o.l. Kanskje høyere prioritering i å integrere utvandrere.

Og dekriminalisering/medisinering av rusmidler.

Dette er bare det jeg kom på i farta, er sikkert mye mer.
mihi
wopah's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fjøsnissen Vis innlegg
Jeg hadde blitt med. Likevel er det så mange forskjellige mennesker her at jeg rett og slett ikke tror det er fysisk mulig å få nok folk til å bli enige om noe som helst. Det eneste vi kunne blitt enige om er at NSO må være partileder....

For å ta ett eksempel: Det er folk her på forumet som mener at staten skal styre alt, og de som mener at folk skal styre seg selv. Vi har sikkert alt fra DLF til DNKP( Det norske kommunistparti) og med så mange forskjellige mennesker med såååå mange meninger vil det bli vanskelig å bestemme noe som helst.

Men jeg liker tanken. Hadde vært heftig
Vis hele sitatet...
Nei, hadde blitt et par uenigheter men tror vi fortsatt hadde kommet bedre ut enn mange andre. Og de som mener staten skal styre kan være med, må evt. bare putte noe gøy i kaffen deres så de blir enklere og håndtere.
Basically Venstre, bare enda litt mer vågale i ømfintlige saker slik som ruspolitikk.
mihi
wopah's Avatar
Trådstarter
Sitat av nikita Vis innlegg
Tre gode alternativer allerede:
http://stemdlf.no
http://venstre.no
http://frp.no
Vis hele sitatet...

Ta litt fra hvert parti så begynner vi nok å nærme oss noe her!
hvordan har dere tenkt å representere den sosialistiske delen av Freakforum? det er en god del medlemmer der og.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Frp kan ta seg en bolle. Vi hadde jo naturligvis blitt mer eller mindre enn tro kopi av Rødt. Sosialisme, demokrati og frihet til folket!
mihi
wopah's Avatar
Trådstarter
Sitat av etse Vis innlegg
hvordan har dere tenkt å representere den sosialistiske delen av Freakforum? det er en god del medlemmer der og.
Vis hele sitatet...
Alt til sin tid.. Ville først og fremst ha forslag

Sitat av Tias Vis innlegg
Frp kan ta seg en bolle. Vi hadde jo naturligvis blitt mer eller mindre enn tro kopi av Rødt. Sosialisme, demokrati og frihet til folket!
Vis hele sitatet...
Høres ganske sannsynlig ut, tror vi hadde fått et par stemmer dersom vi hadde stilt til valg. Særlig fra den yngre generasjonen, problemet er bare å få de opp av sofaen og ut til valglokalene..
Er vel litt dumt, ettersom mange her på freak har vidt forskjellige meninger.
Sitat av wopah Vis innlegg
Høres ganske sannsynlig ut, tror vi hadde fått et par stemmer dersom vi hadde stilt til valg. Særlig fra den yngre generasjonen, problemet er bare å få de opp av sofaen og ut til valglokalene..
Vis hele sitatet...
Det ville vært lett nok via freak.


"Alle som stemmer på oss ved valget får 10 KP"


Men tror nFF har ALTFOR mange personer og derfor altfor stor variasjon i meninger for ett parti, om noe har vi nok materiale og personer til ca. 20 partier her inne.
mihi
wopah's Avatar
Trådstarter
Sitat av guppy Vis innlegg
Er vel litt dumt, ettersom mange her på freak har vidt forskjellige meninger.
Vis hele sitatet...
Gi og ta sier jeg bare, gi og ta.

Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Det ville vært lett nok via freak.


"Alle som stemmer på oss ved valget får 10 KP"


Men tror nFF har ALTFOR mange personer og derfor altfor stor variasjon i meninger for ett parti, om noe har vi nok materiale og personer til ca. 20 partier her inne.
Vis hele sitatet...
Haha sant, bra lokkemiddel!

Vet.. men litt derfor jeg ville høre litt hvordan folk her inne mener samfunnet burde bli styrt, eller ikke styrt. Kunne alltids dannet flere partier, eller så blir det komprimiss løsninger eller litt mer kreative metoder som sten, saks, papir, håndbak, ringspill etc. Håper ikke alle brenner for samme sak bare, hadde blitt vrient.
Hva med å samle en saksliste oppi toppen da, kunne jo vært interessant å bare se resultatet av en eventuell brainstorm her.
  • Bedre tilbud for rusmisbrukere.
  • Bedring av eldreomsorgen. Flere eldrehjem og pleiere.
  • Bedring av helsetjenesten. Flere sykehjem og pleiere.
  • Bort med DLD! Det offentlige har et ansvar for å sikre at nåværende kontrakter med amerikanske firma er forsvarlige.
  • Effektivisering av byråkratiet.
  • Fjerning av brustadbua.
  • Fjerning av særavgifter på alkohol.
  • Fjerning av særavgifter på bil.
  • Fjerning av tidsbegrensede alkoholutsalg.
  • Høyere lærerlønninger, fem års studie? Høyere lønn vil føre til økt pågang, som fører til høyere opptakskrav som fører til høyere kunnskapsnivå/kvalitet.
  • Krav til aktivitet i arbeidsledighet.
  • Mer politi.
  • Mindre overdådige kulturprosjekter. Hvor mange museer og kultur-/operahus i milliardklassen trenger vi??
  • Three strikes prøveordning. Blir du tatt 3 ganger for overgrep/vold/etc har du ingen ting ute blandt folk å gjøre.
  • Tilrettelegge for utbygging av førstegangsboliger.
  • Utbygging av infrastruktur. Jernbane, vei, kollektiv også utenfor de 5 største byene.
  • Utbygging av studentboliger. Studier som krever utplassering i andre byer skal tilby bosted i utplasseringstiden.
  • Utmeldelse av EØS.
Sitat av norboost Vis innlegg
Hva med å samle en saksliste oppi toppen da, kunne jo vært interessant å bare se resultatet av en eventuell brainstorm her.
  • Bedre tilbud for rusmisbrukere.
  • Bedring av eldreomsorgen. Flere eldrehjem og pleiere.
  • Bedring av helsetjenesten. Flere sykehjem og pleiere.
  • Bort med DLD! Det offentlige har et ansvar for å sikre at nåværende kontrakter med amerikanske firma er forsvarlige.
  • Effektivisering av byråkratiet.
  • Fjerning av brustadbua.
  • Fjerning av særavgifter på alkohol.
  • Fjerning av særavgifter på bil.
  • Fjerning av tidsbegrensede alkoholutsalg.
  • Høyere lærerlønninger, fem års studie? Høyere lønn vil føre til økt pågang, som fører til høyere opptakskrav som fører til høyere kunnskapsnivå/kvalitet.
  • Krav til aktivitet i arbeidsledighet.
  • Mer politi.
  • Mindre overdådige kulturprosjekter. Hvor mange museer og kultur-/operahus i milliardklassen trenger vi??
  • Three strikes prøveordning. Blir du tatt 3 ganger for overgrep/vold/etc har du ingen ting ute blandt folk å gjøre.
  • Tilrettelegge for utbygging av førstegangsboliger.
  • Utbygging av infrastruktur. Jernbane, vei, kollektiv også utenfor de 5 største byene.
  • Utbygging av studentboliger. Studier som krever utplassering i andre byer skal tilby bosted i utplasseringstiden.
  • Utmeldelse av EØS.
Vis hele sitatet...
Så, med andre ord, bruke masse penger, og fjerne avgifter?

Hvor skal du få pengene fra da?
mihi
wopah's Avatar
Trådstarter
Sitat av norboost Vis innlegg
Hva med å samle en saksliste oppi toppen da, kunne jo vært interessant å bare se resultatet av en eventuell brainstorm her.
  • Bedre tilbud for rusmisbrukere.
  • Bedring av eldreomsorgen. Flere eldrehjem og pleiere.
  • Bedring av helsetjenesten. Flere sykehjem og pleiere.
  • Bort med DLD! Det offentlige har et ansvar for å sikre at nåværende kontrakter med amerikanske firma er forsvarlige.
  • Effektivisering av byråkratiet.
  • Fjerning av brustadbua.
  • Fjerning av særavgifter på alkohol.
  • Fjerning av særavgifter på bil.
  • Fjerning av tidsbegrensede alkoholutsalg.
  • Høyere lærerlønninger, fem års studie? Høyere lønn vil føre til økt pågang, som fører til høyere opptakskrav som fører til høyere kunnskapsnivå/kvalitet.
  • Krav til aktivitet i arbeidsledighet.
  • Mer politi.
  • Mindre overdådige kulturprosjekter. Hvor mange museer og kultur-/operahus i milliardklassen trenger vi??
  • Three strikes prøveordning. Blir du tatt 3 ganger for overgrep/vold/etc har du ingen ting ute blandt folk å gjøre.
  • Tilrettelegge for utbygging av førstegangsboliger.
  • Utbygging av infrastruktur. Jernbane, vei, kollektiv også utenfor de 5 største byene.
  • Utbygging av studentboliger. Studier som krever utplassering i andre byer skal tilby bosted i utplasseringstiden.
  • Utmeldelse av EØS.
Vis hele sitatet...
Ikke så dumt, men da gjorde jo du jobben for meg der. Du glemte bare en liten ting som er mye omdiskutert her, legalisering av narkotika?
Forresten svært enig "three strikes prøveordning" Da er man ganske lost case, så de har ikke noe blandt andre folk å gjøre. Og for innvandrere bærer det rett hjem for å sone der. Har nok Norske kriminelle
Sist endret av wopah; 13. september 2013 kl. 22:01.
Legalisering av alt hadde jeg vært sterkt imot.
Tror et eventuet freakprati hadde endt i en helvettes debatt om hva partiet skal stå for.

Vi freakere er laget for å kverulere og være generelt uenige.
Sist endret av Bombasa; 13. september 2013 kl. 22:04.
Jeg stemte selv Piratpartiet og vet at endel andre på Freak gjorde det samme.

Hvor står piratene i krigen mot narkotika?
Det er en del medlemmer som misliker den såkalte “krigen mot narkotika” og mener den er fullstendig mislykket. Medlemmene vil på kommende landsmøte eller gjennom breddedemokratiske kanaler innad i partiet vedta hvilket standpunkt Piratpartiet offisielt skal ha. Deretter vil Piratpartiet bruke forskning og se på erfaringer fra andre land for å avgjøre hvilken politikk som er mest hensiktsmessig. Det er naturlig å høste erfaringer fra land som Nederland og Portugal hvor de henholdsvis har avkriminalisert brukerdoser av svake narkotiske stoff, og avkriminalisert brukerdoser av alle narkotiske stoff, samt USA eller andre land hvor lovverket rundt narkotiske stoff er veldig strengt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke stille seg bak Piratpartiet?
Sitat av Morgul Vis innlegg
Hvorfor ikke stille seg bak Piratpartiet?
Vis hele sitatet...
først må de få en fullstendig politikk på andre fronter så kan man vurdere det.

Men som andre sa: problemet med et freakparti er at folk er så forskjellige. Mange forskjellige meninger her - f.eks. alkoholpolitikk er et tema hvor det er stor strid rundt hva man ønsker. Veldig mange ønsker mindre restriksjoner rundt alkoholpolitikken - mens en god del andre (meg selv inkludert) ønsker absolutt ikke dette.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av wopah Vis innlegg
Høres ganske sannsynlig ut, tror vi hadde fått et par stemmer dersom vi hadde stilt til valg. Særlig fra den yngre generasjonen, problemet er bare å få de opp av sofaen og ut til valglokalene..
Vis hele sitatet...
Nei, jeg var sarkastisk. Selv om jeg personlig mener at en sosialistisk retning er den eneste riktige representerer jeg et åpenbart mindretall både i samfunnet forøvrig og på nFF som sådan. Norsk Freakforum skiller seg ikke så veldig fra samfunnet forøvrig. Vi er ikke så jævla unike som noen kanskje liker å tro, noe vi ser klart og tydelig i poller over folks politiske oppfatning.

Jeg er for eksempel stort sett uenig med majoriteten av punktene norboost presenterte.
Sist endret av Tias; 13. september 2013 kl. 22:09.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Så, med andre ord, bruke masse penger, og fjerne avgifter?

Hvor skal du få pengene fra da?
Vis hele sitatet...
Vi er pr i dag verdens rikeste land, har vi virkelig et så stort behov for å fortsatt smykke oss med den tittelen? I tillegg tror jeg virkelig at man vil hente inn alvorlige summer på å skjære ned på et byråkrati som virker som det har kommet totalt ut av kontroll. Ellers er jo det økonomiske aspektet innfløkt, men de punktene jeg har satt opp er i hvert fall noe av det første jeg kom på da jeg tenkte hva som hadde vært viktig for meg å få fikset opp i.

Sitat av wopah Vis innlegg
Ikke så dumt, men da gjorde jo du jobben for meg der. Du glemte bare en liten ting som er mye omdiskutert her, legalisering av narkotika?
Vis hele sitatet...
Jeg begynte bare på en slik liste med punktene jeg ville ha inn Legalisering av narkotika har jeg ikke noe fast standpunkt på. Det er jo tydelig at systemet vi har i dag ikke fungerer, men føler ikke full legalisering er dit jeg vil. Kanskje av naturlige substanser, men av kjemisk framstilt dritt? Aldri i verden.

Sitat av Tias Vis innlegg
Jeg er for eksempel stort sett uenig med majoriteten av punktene norboost presenterte.
Vis hele sitatet...
Men det har du lov til, det var egentlig litt av poenget med å slenge ut en lang liste og. Tror ikke FF kunne gått sammen da det er alt for sprikende meninger.
Sitat av norboost Vis innlegg
Kanskje av naturlige substanser, men av kjemisk framstilt dritt? Aldri i verden..
Vis hele sitatet...
Hva med kjemisk fremstilte kvalitetsvarer? Om noe har blitt kjemisk fremstilt eller har vokst opp av bakken henger ikke nødvendigvis sammen med hvor farlig det er. Det er jo mange naturlige planter som kan ta livet av deg, og det finnes stoffer fremstilt på laboratorie som ikke har noen dokumenterte skadevirkninger. Og alt i mellom.
Sist endret av Bothrops; 13. september 2013 kl. 23:30.
Sitat av guppy Vis innlegg
Er vel litt dumt, ettersom mange her på freak har vidt forskjellige meninger.
Vis hele sitatet...
Sitat av norboost Vis innlegg
Tror ikke FF kunne gått sammen da det er alt for sprikende meninger.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt uenig med dere begge.
Sist endret av KultNick; 13. september 2013 kl. 23:30.
Sitat av KultNick Vis innlegg
Jeg er helt uenig med dere begge.
Vis hele sitatet...
En perfekt oppsumering af Freakforum!
Sarkasme, humor og uenighet, surret sammen til en one-liner.
Sist endret av Bombasa; 13. september 2013 kl. 23:35.