Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 1292
jaa, min første hjemmeside, har ikke fylt inn så mye info osv, og ikke helt bestemt hva som skal være hvor, men ellers...?

http://home.no.net/skaadjii/

Fuck, glemte linken :P
Sist endret av skaarj; 8. februar 2004 kl. 21:36.
Trykk på WWW-linken på rekka med PM, Profil osv..
Mulig han mener denne: CASEMAZE.TK
Er ivertfall den adressen som ligger på "WWW"-knappen hans.

Kommer foreløpig ikke til noen side på den linken, men tar noen ganger litt tid etter at man registrerte adressen.
ak3091
skaarj's Avatar
Trådstarter
Errr, cazemaze.tk var noe tull av noen kompiser,
jeg har fikset linken.

http://home.no.net/skaadjii/

http://home.no.net/skaadjii/

http://home.no.net/skaadjii/
vel, synes ikke fargene på sia fenget helt med fargen på skriften og det er heller ikke deilig å se på at selve innholdet i sia er presset inn i ett bittelite vindu.

Mitt råd: Velg andre farger på siden
Times New Roman som font er henrettelsesgrunn, nesten.
Ellers oppførte den seg noe sært hvis man forsøkte å markere skriften.
Opprinnelig postet av canonix
Times New Roman som font er henrettelsesgrunn, nesten.
Vis hele sitatet...
LOL, kunne ikke vært mer enig!
Uansett, (i)frames er fy-fy, men skal du først ha det, ikke lag et bitte-lite vindu! Må scrolle begge veier osv.. Gjør iframe'n større!!
Ikke ha side scroll(les: vennesidene)
Ikke så lite vindu.
Ikke den fonten, verdana er søt.
Hva er vitsen med '????' ?
Lag banneren like bred som "hovedboksen" og legg dem nærmere hverandre.. Blir for stor avstand mellom logo og innhold.

Et litt mer skånsomt fargevalg hadde også vært fett
www.colormatch.dk
ak3091
skaarj's Avatar
Trådstarter
???? er for ting som jeg skal plasser ting jeg ikke kommer på nå, den er jo bare på grunnstadiet. Skal ta en titt på banneret, kanskje utvide vinduet. Og skifte font
Var veldig plagsomt med derre body clicken, saann at du kommer til main.html... Det gjoer det ogsaa ikke mulig aa kopiere teksten.. uten aa se i kilde koden :P
ak3091
skaarj's Avatar
Trådstarter
Fourpack, min tekst, miiin!!!
ak3091
skaarj's Avatar
Trådstarter
Har gjort framen noe større, slik at det ikke blir horisontal scrolling. Fargen vil jeg ha, synes den er fin og går i bra med sorte linjer og sort skrift, og banneret Noen som har annen font enn veranda, den er liksom så.. bred...
man kan ikke forvente stort av en side designet i frontpage. seriøst, vurder bedre verktøy. dreamweaver er mye mye mye bedre enn frontpage, og den følger w3c sine standarder i større grad.
Sist endret av Nichotin; 9. februar 2004 kl. 18:11.
ak3091
skaarj's Avatar
Trådstarter
Nichotin, en spade er en spade, du skal bedømme hvordan spadens arbeid ser ut, ikke spaden selv
frontpage suger fortsatt, hva er poenget ditt? w3c er w3c. kjekt å følge deres standarder først som sist.
ak3091
skaarj's Avatar
Trådstarter
Poenget mitt er at jeg ikke har fjerneste anelse om hva w3c er, og jeg har ikke peiling på å bruke et "avansert" program som dreamwave, selv om jeg har det!
w3c er de som setter standarden for f.eks html. microsoft liker å avvike fra denne, slik at folk lager sider som ser pene ut i IE, men som ser herpa ut i andre browsere.

http://news.zdnet.co.uk/software/0,3...2132448,00.htm
ak3091
skaarj's Avatar
Trådstarter
Those bastards! Da gjennstår det bare å lære meg teh secret language of Dreamwave eller hva du vil annbefale?
www.w3schools.org
Read, learn, code. Bruk dreamweaver til hjelpemiddel
ak3091
skaarj's Avatar
Trådstarter
Du mener www.w3cshools.org ?
banneren var helt ok, litt rar meny og farger.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Opprinnelig postet av ZpiFF
Lag banneren like bred som "hovedboksen" og legg dem nærmere hverandre.. Blir for stor avstand mellom logo og innhold.

Et litt mer skånsomt fargevalg hadde også vært fett
www.colormatch.dk
Vis hele sitatet...
colormatch er ut, ta en titt her http://www.freakforum.nu/forum/showt...threadid=29575

Opprinnelig postet av skaarj
Du mener www.w3cshools.org ?
Vis hele sitatet...
nei han mener www.w3schools.org evnt. .com
Det står for "world wide web schools", der kan du lære deg html etter w3c sine standarder...

www.w3c.org står for "world wide web consortium" og der kan du lese all dokumentasjon og oppdateringer om deres html, css... osv standarder.

Angående dreamweaver så er det kjempe lett å lære seg og er mye deiligere å bruke en frontpage (som jeg synes var helt dust å lære seg, men det er meg da)... I tillegg kan du hele tiden følge med på koden din og den blir ordnet på en ryddig måte...

iframen din så teit ut i mozilla, og banneret er i pakket lit for mye etter min mening...
Sist endret av SilverKhan; 9. februar 2004 kl. 19:25.
Det store problemet med frontpage er vel at det spytter ut kode som bare kan klassifiseres som PISS.

Forresten, artig bredde du valgte på det banneret ditt, det må jeg si. Uvanlig.

Kanskje du har lyst til å endre fargen på linker, slik at man faktisk slipper å følge med på om pekeren forandrer seg for å finne dem?
ak3091
skaarj's Avatar
Trådstarter
Positiv eller negativ bredde? Likte den jeg! Hmmm, får se om jeg får fikset hyperlinkene...
Den sida likte jeg bare ikke.
Den var kjedelig.

Alt det tullet du hadde skrevet rundt på sida,
som f.eks.
"(skaarj.tk domenet var noe piss, så vi bruker heller home.no.net/skaadjii i stedet, gidder liksom ikke å editere banneret osv, taper)"

kjerp deg!

ikke gidde å gjøre om banneren! dårlig!
Da er du ikke verdig en hjemmeside å ha!

Sett deg i godstolen, len deg tilbake å les!
ak3091
skaarj's Avatar
Trådstarter
Jeg er en lat person som har mye å gjøre
Men om det er din mening, så er det jo greit, selv om jeg ikke nødvendigvis er enig, så takk for kritikken og et annet synspunkt
Jeg syns ikke du bør ha ulik font på siden.. Referer til "Dagligdags" og resten av sidene. Ellers er siden din veldig ålreit.. fint menysystem, liker ikke helt fargene og headen.. men det er en smaksak..

fortsett arbeidet, dette blir bra.
ak3091
skaarj's Avatar
Trådstarter
Er det bare jeg som liker de fargene? :P Synes dem er knall Når det gjelder fonten, så er det rett rundt døren før alt blir til verenda : )
Opprinnelig postet av skaarj
Når det gjelder fonten, så er det rett rundt døren før alt blir til verenda : )
Vis hele sitatet...
Pass da også på at alt blir i samme størrelse.. Headers og innhold kan ha ulik størrelse, men fontstørrelse på innhold skal ha samme størrelse. Regel. Ellers som sagt; finfint.