Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1104
Hallo har lenge letet etter et spill hvor du kan f.eks kan styre et helt skip. Da tenker jeg ikke på et 1 manns space ship, men en battle cruiser av noe slag. Noe jeg også hadde vært kult var om du kunne spilt det online, reist rundt i verdensrommet, oppgradert skipet, kriget mot andre flåter og hvis man kunne fått venner til å bli med i skipet dit til å f.eks styre skjold, våpen osv. Ingen npc i det hele tatt. Noen som vet om noe sånt ?

Har sett litt på eve, men dette var så kjedelig at jeg av installerte det etter noen par timer.

Litt dårlig formulert men håper dere skjønner poenget.
Sist endret av WindowsLate; 29. juni 2013 kl. 18:03.
Dette har jeg også letet etter i evigheter WindowsLate.
Crew for faen!

Nærmeste jeg har sett er Ickarus Online eller noe slikt, men det er 400% jalla.
Sist endret av Rolsen Royce; 29. juni 2013 kl. 18:04.
Star Trek Online kunne kanskje vært noe for deg?

Du kan ikke samarbeide om å styre ett skip men.
Sist endret av rabaramtimtim; 29. juni 2013 kl. 18:20.
Sitat av rabaramtimtim Vis innlegg
Star Trek Online kunne kanskje vært noe for deg?

Du kan ikke samarbeide om å styre ett skip men.
Vis hele sitatet...
Har prøvd dette, men liker ikke questing delen :/
Sist endret av WindowsLate; 29. juni 2013 kl. 18:55.
star-made er ganske nært. Det er bygd opp på litt likt prinsipp som minecraft, hvor man bygger romskip av forskjellige blocker. Det er ikke noe questing og slikt, men det er mulig å joine servere og lage factions og ha pvp osv. For å ha crew kan man docke mindre skip bygd som turrets til moderskipet, også kan players styre dem.

Vet ikke om du kommer til å like det, men du kan vel prøve å finne en server og se en tutorial om skipbygging.
(Protip: drit i crafting i dette spillet. Heller raide romstasjoner eid av pirater og ødelegg/salvage faction-blocken for så å loote kistene i midten av basen.)
Sist endret av L33tenGutt; 29. juni 2013 kl. 19:06.
Prøv Star Made!
http://star-made.org/

Akkurat nå gratis, er en slags minecraft in space...
Du kan bygge dine egne skip som i minecraft, og fly de rundt og skyte på pirater og andre spillere. lage factions, trade med trade alliance.. osv.
Vel du har StarMade. Folk beskriver det som ''minecraft in space'' (ninjaed...to ganger -_- )
Bygg ditt eget romskip og start et crew(faction). Så kan du designere våpenstasjoner til folkene dine.
Det er bare i åpen alpha foreløpig men blir mer og mer stabilt for hver uke som går.
http://star-made.org/

Ellers er det Star Citizen som fortsatt er under utvikling. Samme prinsipp men du kan ikke bygge skip. Skipene har stasjoner som venner kan bemanne.
https://robertsspaceindustries.com/about-the-game

Du har Artemis også da. Det er lagbasert som bare fy. Hver person på skipet styrer en bestemt del av skipet. Om du trenger mer kraft til et system må du snakke med den som sitter i enginering osv.
Jeg vil si at dette er spillet som passer best til scenariet du beskriver.
http://www.artemis.eochu.com/
Sist endret av MasterCorruptor; 29. juni 2013 kl. 19:10.
Høres ut som EVE er spillet for deg. Veldig veldig veldig PvP orientert. Man har 3 typer zoner med forskjellig security level. i high security zonene finner man low levels (vel er ikke noe level, men lav utviklede skip) om man angriper de vil nøytrale krigsskip angripe deg. Så har man medium security, og low security hvor de store gutta henger.

Om noen ganker deg, kan du plassere bounty på de, så vil bounty hunters hevne seg for deg. Spillet er utrolig gøy og omfattende (prepare for steep learning curve) Det eneste jeg har å utsette på det, er mye mye forferdelig mye grinding. Ting tar tid i EVE. Den positive siden med det er at det krever ikke at du er online 24-7. Man kan lett spille én gang i uken uten å falle alt for mye bak.
Sitat av Lataralus Vis innlegg
Høres ut som EVE er spillet for deg.

TS: "Har sett litt på eve, men dette var så kjedelig at jeg av installerte det etter noen par timer."
Vis hele sitatet...
Les tråden er du snill
Lataralus, leste du hva trådstarter så etter?
Eve Online gir ingenting av det trådstarter ser etter. Artemis har derimot akkurat det.
Ai beklager. Leste tråden men registrerte ikke det siste avsnittet til TS. Er veldig mange som sliter med å sette seg inn i EVE, meg selv blandt annet. Jeg prøvde å spille det 3 ganger på forskjellige tidspunkt før det slo an! Kommer selv til å sjekke ut dine bidrag MasterCorruptor. Visste ikke at det fantes flere alternativ.
Takker for mange gode svar. Lataralus, har prøvd Eve mange ganger selv, men falt ikke helt i smak. Skal prøve de andre forslagene dere kom med Takk!
Starmade var fantastisk! måtte berre nemne det :P