Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1363
Har en god stund lagt sjablonger jeg deretter har malt på lerret.
Når jeg begynner og redigere en sjablong så bruker jeg den størrelsen som faller inn, ikke noe fasit størrelse. Og når jeg endelig er ferdig og redigere og vil begynne og male så får jeg alltid et problem. Størrelsen på lerretet passer ikke bilde jeg redigerte. Blir enten litt får stor eller litt får lite. Når jeg lager/maler sjablonger vil jeg ha dem utfyllende på hele lerretet, vil ha det akkuratt slik jeg ser det når jeg er ferdig med og redigere.

Går det ann og kjøpe/bestille lerret til akkuratt den størrelsen du vil ha? Liksom at jeg seie 43,2 cm x 55,7 cm, og deretter er det noen som lager den størrelsen?

Har også vudert tynne tre plater eller fotopapir? Skal selle disse sjablongene og jeg vil at det skal være noe kundene liker.. tre? Har noen forslag?

Si at jeg har en stor (tynn) tre plate og jeg har lagt en sjablong som er 23 x 32 cm. Da er det bare og kytte ut den størrelsen i platen og da får jeg akkuratt den størrelsen jeg vil ha. Men kan jeg bruke noe annet en tre? Vett ikke hva som er bra eller ønsket her. Viss du var en kunde hadde det da plagt deg om sjablongen var lagt på? tre, lerret eller f.eks. papir?

Hadde vert best om det gikk ann og betille (få lagt) lerret i akkuratt den størrelsen jeg ville ha...


Spytt ut alt som kan hjelpe meg! Setter pris på alle svar..
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Du kan jo lage selv? Lag en treramme og dra lerettet rundt.
Sitat av Echuz Vis innlegg
Du kan jo lage selv? Lag en treramme og dra lerettet rundt.
Vis hele sitatet...
Hvordan gjør jeg det da? Bare og kjøpe f.eks. hvit duk som jeg trer øver treplaten?
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Bare kjøp et stort ubundet lerret og lag treramme selv, så binder du det med stifter rundt rammen som du har valgt selv.
Sist endret av 8bit; 26. mai 2013 kl. 18:32.
Sitat av hva som helst Vis innlegg
Hvordan gjør jeg det da? Bare og kjøpe f.eks. hvit duk som jeg trer øver treplaten?
Vis hele sitatet...
Lag en treramme, trekk den med bomullslerret og grunn den med maling (noe billig vannbasert). Hepp presto, du har ett lerret.
Sist endret av meitemark; 17. juni 2023 kl. 23:39.
Sitat av 8bit Vis innlegg
Bare kjøp et stort ubundet lerret og lag treramme selv, så binder du det med stifter rundt rammen som du har valgt selv.
Vis hele sitatet...
Jeg skal kjøpe en rull med lærret og lage rammene selv til de sjablongene som ikke passer noe ramme. Men fra nå av skal jeg begynne med størrelsen til et lærret når jeg begynner og redigere slik at jeg slipper alt dette. Tror det hadde vert best/lettest....