Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 2339
Hei er vel en av de mange som ligger litt nede på LOL når det gjelder elo, eller det er vel leauge men alle spillere har en så kalt hidden elo så bruker elo. Så hvilken champ mener dere at er best å komme seg opp med ? og hvilken rolle som er best å komme seg opp med?

Spiller for det meste jungle selv.
------De jeg jungler------
Zed: For å carrye bra men huge damage
Hecarim: For insane ganks
Elise: For stun op damage brae ganks
Cho gath: Tanky bra i TF
Amumu: En av favorittene mine men blir banet hvert game. . .
Maokai: Høy cc og bra i TF

Så Hva mener dere ?? ligger rundt silver.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
caitlyn/leona duo fikk meg fra bronze til silver.
Har merket at zac er en veldig sterk jungler, og xin zhao slår aldri feil.
Har spillt en del leona men kan ikke spille adc.
Jeg har ikke engang begynt å spille ranked, mest fordi de jeg spiller med er i gold league, og sier det ikke er verdt det enda, bare masse arbeid å komme seg opp.

Det mange sier, er at du må finne 1/2 roller du blir god i, så kan du lære deg resten sånn halveis. En champ som blir sett på som dårlig, men som du spiller bra med gir deg en kjempefordel. Da tror alle at du blir easy match, og du kan overraske. Det handler mer om å finne en champ som passer til sånn du liker å spille, enn hvilken champ flertallet bruker.
LSHMSFOAIDMT
Bmariuz's Avatar
Jungle er det desidert letteste aa komme seg opp paa en hoyere rating med.
Du har en vanvittig fordel om du faktisk vet hva du gjor. Du kan pushe objektiver(dragon, blue/red buff, turrets og baron), kontrollere store deler av mapet, snowballe lanes eller evt hjelpe de som trenger det.
Du bor ogsaa laere deg mid. Du kan farme til late game, roame, holde objektiver, hjelpe andre lanes etc.

AD carry, Top og support er ikke veldig lett aa komme seg opp med. Du kan selvfolgelig klare det, men jungle og mid er lettere da de har en mye storre innvirkning.

Greie champions aa begynne med i jungelen er Xin Zhao, Trundle, Nunu, Cho'Gath, Olaf og Gang Plank.

Et tips: se paa mini mapet. Hvor er det andre lagets jungler akkurat naa? Om han er aa ganker bot lane saa kan du stjele red/blue/wraiths/wolves, ganke top/mid eller evt hjelpe lanen som blir ganket.
Hadde enemy mid med seg en ward naar h*n kom til lanen? Hvor er evt warden?
Ikke kast bort tid paa aa vente i en busk i mer enn 15 sekunder. Om en mulighet ikke byr seg innen dette vil det nok ta en stund. Farm litt til og kom heller tilbake.
Et tips til: Husk å ta timer på tingene som blue/red er 5 min og drake 7 og baron 10

Spiller anivia eller ryze mid
En god malphite eller en god elise jungle som meg selv carrier hardt. Vunnet mange games som lee sin carry i jungelen og elise
Malph blir så mye banet
Jungle eller mid har størst påvirkning earlygame da disse kan roame.

Blir du god til å spille top med global eller teleport vil du kunne vinne games tidligere, eller forhindre laget ditt fra å tape earlygame.
Nytter ikke å sitte toplane og farme, mens laget ditt taper earlygame så klage på dårlige medspillere.

Spiller du botlane bør du sørge for at dere har mapkontroll mid og, hvis mid taper lane + turret -> Null mapkontroll mid og dere vil betale for det botlane ved å bli divet av bot + mid + jungle. Nytter ikke å klage på at mid ikke har kontroll da, bedre å sørge for at mid har kontroll ved å hjelpe før alt går i dass.

Du lærer mer av å begå feil enn å la andre fortelle deg hvordan du skal spille. Bare husk å lære av feilene dine, ikke spill 5 games i rad mens frustrasjonen øker og du gjør samme feilene hver gang.

Champs + en spillestil som skaper muligheter carryer hardere enn å ha høy damage men ingen mulighet til å "make plays".
Aldri spill en champ du ikke er god med fordi championselect sier at den countrer fiendens champ

Twisted fate.
Akali er helt klart den sterkeste snowball-champen fra bronze, opp til midten av gold. Du kan spille mid/top, og gjør du ting riktig har du 100/200 farm og 4-5 kills etter 15-20 min tid.
Assasins generelt er bra. Ahri vil funke bedre enn brand feks. Fordel å kunne drepe folk som går vekk fra laget sitt på et par sekunder, så slipper du å stole på at laget ditt vinner en 5v5.
Liker å spille lux, treffer du binding på en squishy så dør de av E + R hvis du har farmet godt nok. Teamfight vunnet på 1 sekund.
Sist endret av bjørnar; 2. mai 2013 kl. 14:41.
Spill TF og carry deg selv til plat. Enkelt.
Spill snowballchamps/champs du kan. Det er ikke noen oppskrift på hva som er bra i low elo, så klart noe er bedre enn annet, men så lenge du er god på en champ skal du klare deg fint.
TF Har jo en genial passive
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Sitat av pyrrojibb Vis innlegg
Et tips til: Husk å ta timer på tingene som blue/red er 5 min og drake 7 og baron 10

Spiller anivia eller ryze mid
Vis hele sitatet...
Litt OT men gir du deg selv tips her eller?
graves taric lane er vel ganske standard for å komme lett opp i elo.
Ville bare si det :P
The lucky one
PairADice's Avatar
Noe av det verste jeg vet er å spille top mot Jayce. Bruker ham ikke selv, men vil tro du skulle kunne rusle gjennom de fleste games med ham.
Sitat av PairADice Vis innlegg
Noe av det verste jeg vet er å spille top mot Jayce. Bruker ham ikke selv, men vil tro du skulle kunne rusle gjennom de fleste games med ham.
Vis hele sitatet...
Velg heller Yorick, du blir ikke counterpick'a og alt du trenger og gjøre er og ulti adc
Sitat av pyrrojibb Vis innlegg
Et tips til: Husk å ta timer på tingene som blue/red er 5 min og drake 7 og baron 10

Spiller anivia eller ryze mid
Vis hele sitatet...
Kjedelig å komme forsent hver gang?
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Velg heller Yorick, du blir ikke counterpick'a og alt du trenger og gjøre er og ulti adc
Vis hele sitatet...
Synes teemo virker veldig bra mot yorick.
Er vel ikke så stor forskjell mellom ulike champions og carry-potensiale. Men generelt kan man snowballe og carrye bra med alle assassin-type champions. Drake er forøvrig 6 minutter og baron 7 . Anbefaler deg og lære og spille ad carry, var selv veldig dårlig på dette tidligere, men i mine øyne er ad-carry den mest micro-intensive rollen og den lærdommen kan du dra med deg til andre roller. En kjekk ting å kunne er attack-move.
Sitat av Ullsokk1 Vis innlegg
Kjedelig å komme forsent hver gang?
Vis hele sitatet...
Sitat av pyrrojibb Vis innlegg
Et tips til: Husk å ta timer på tingene som blue/red er 5 min og drake 7 og baron 10

Spiller anivia eller ryze mid
Vis hele sitatet...
Blå/rød er 5 minutter, drake er 6 minutter og Nash er 7 minutter.
Det som fikk meg fra silver til platinum var å lære meg champions JEG synes virket spennende, ikke ved å gjøre som andre foreslo.
Personlig synes jeg at Rengar er en veldig sterk og undervurdert champion for å vinne games.
Jeg bruker bare å skille E-W-Q-E, så maxe E, W og til slutt Q med ult hver gang det er mulig.
Nobody expects the bola.
Flere ganger at jeg har gått litt nært en fiende når jeg har 4 fury og slengt to bolaer på de for å drepe de, siden de forventer at de bare må holde seg unna rekkevidden til Q-en min.
Foreslår å lære deg å spille han top (funker i det minste veldig greit for meg).
Om laget sliter bruker jeg bare å pushe hardt om jeg har muligheten for det slik at jeg kan få ett tidlig tårn.
Deretter går jeg og roamer for å hjelpe de andre lanesene, men sørger selvfølgelig for å få defendet tårnet mitt uansett slik at jeg ikke faller ned på farm / lar de få ett fritt tårn.

Om du gjør dette riktig kan du bare ulte forbi f. eks bot lanes wards og oneshotte ADC-en med to Q-er og finishe med E-en.
Føler at Rengar virker veldig bra for meg, siden han ikke er så ofte spilt og de fleste maxer Q-en først så spiller man litt mindgames med de.

Om noen lurer på hvorfor jeg maxer E og W først:
For å maksimere damagen din som Rengar vil du ha fury så raskt som mulig. Q-en forbedres ikke så veldig mye at jeg synes det er verdt det per level, mens E og W cooldownsene blir redusert en god del, du får en nyttig slow og kan heale deg med 5 fury W ganske så hardt når den er i level 5.
Akali, mordekaiser. Fiddel har gitt meg stats som 42-12-13 og 34-9-6 i low elo ranked.

Akali er min main, men også leblanc har en helt sinnsyk blast. Men nå spørs det jo litt hva du spiller.

Det jeg var og gjøre var og lære meg soraka som supp. Akali, morde og leblanc mid. Så hadde jeg fiddel til jungel og noen ganger mid om jeg var counter som f. eks til katarina for akali er ikke så god vs katarina etter min mening.

Jeg hadde kogmaw og cait som adc og pant til counter mid og supp. Noen ganger kjørtwe jeg også morde top.

counter mid og top*
The lucky one
PairADice's Avatar
En av de store favorittene mine top er forøvrig Swain. Særdeles få som spiller AP top, så de fleste bygger for AD/Armor, noe som gir stor åpning når man kommer med AP-damage. Samt at fra lvl 6 og utover er han en jævel i sustainability, kan pushe relativt hardt, og særdeles ufin skade for motstanderen. Alt i alt et monster å møte. Den eneste ulempen er at han er sårbar mot harass tidlig i spillet og skal ikke mye til for å dø.
Sitat av Echodius Vis innlegg
Det som fikk meg fra silver til platinum var å lære meg champions JEG synes virket spennende, ikke ved å gjøre som andre foreslo.
Vis hele sitatet...
Veldig viktig dette her. Å klatre elo handler ikke om å spille det som laget ditt vil at du gjøre, "det som er op", men å spille noe du er konfortabel med. Det er vanskelige å spille en champ du ikke kan spille mot noe den vistnok counter, enn å spille noe du kan å bli countera om det gir mening.

Også viktig er at du fortstår rollen din i laget. Dette varierer selvfølgelig, men vanligvis blir det en ad/ap bruiser top (kommer an på om mid/jungle er ap/ad), og jungler kjører tank-ish med aura-items.

Selv om det er blitt påpekt mange ganger blir det aldri sagt nok alikevel,
WARDS! Kjøp wards, gjerne start med en ward om du er top/mid/bot og kjøp ward jevnt gjennom gamet. Også viktig for jungle å prøve alltid å få med seg minst 1, gjerne 2, wards og warde enemy wraith, og gjerne noe i egen jungle eller en av deres buff om du har kontroll på spawntime.

Om du som jungler sliter med å ha kontroll på buffer finnes det en overhead til spill som heter Overwolf der du kan legge inn en LoL-jungle timer og holde styr på alle buffer på begge lag.
kjøp sejuani, får høy cc, tank og mye dmg! spiller han mye self, full tank runes og masteri og bygger etter hvordan gamet er. når du er langt i gamet kan du tanke et helt team og ta mye dmg, siden du er såpass low vil folk focuse deg og da blir det barnemat for resten av teamet
low elo så funker volibear og fiora bot genialt, volibear rushe under enemy turret og kaster opp deres adc, og slower mens fiora bare svipp svapp svopp borte var deres adc, veldig artig kombo, slår aldrig feil for meg!
Mine anbefalinger til low elo games:

Top: Yorick, Elise, Rumble, Jayce, Zed
Jungler: Vi, Hecarim, Xin Zhao, Orianna, Jarvan, Sejuani
Mid: Katarina, Akali, Mordekaiser, Brand, Heim (Ikke spill Heim hvis det andre laget har Fizz.
Adc: Tristana, Caitlyn, Varus
Support: Tresh, Leona, Taric
Noen i bronze 3-silver 4/5 som vil duo queue litt?
Annie funker fenomenalt i mid om du mestrer henne godt. Man farmer og pusher lane lett, uten å miste for mye mana (som andre mid champs gjør), og er man god nok har man ALLTID stun oppe for å hindre ganks eller angrep fra motspilleren. Man kan farme wraiths lett p.g.a. W, og derav får man veldig mye last hits. Eneste store utfordringen er å klare å få drept motspilleren et par ganger earlygame så man får øko. boost. (som er litt vanskelig fordi Annie sin Q har mindre range enn omtrent alle andre castere sine spells) Gankene er også sjukt sterke når man bruker Tibbers+stun.

I tillegg er det jo det faktum at nesten ingen spiller annie heller da, så det er ikke mange som kommer til å picke/banne henne
Sist endret av Bakelsjern; 6. mai 2013 kl. 16:22.