Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2692
Har seg slik at kusina mi ikke kan gå på JB konserten den 17. og jeg må nå selge billetten i og med at henne og familien er i utlandet når konserten skjer. Er det noen her som har erfaring med å selge billetter? Jeg skjønner at det ikke er så vanskelig å få den solgt, men har jeg lov til å selge den for mer enn det jeg kjøpte den for? Hvor mye burde jeg selge den for?
Selg den til noen gale jenter når alle biletter er utsolgt
Er faktisk ikke lov å selge billetter dyrere enn man kjøpte de for, men du kommer ikke til å bli straffa for å gjøre det
Sist endret av Life Goes On; 1. april 2013 kl. 20:37.
Solgte ikke nrk noen justin bieber biletter til rundt 30.000 kroner? Regner med det er lov.
Sist endret av happy violence; 1. april 2013 kl. 20:41.
Rootkit's Avatar
Trådstarter
33 8
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Er faktisk ikke lov å selge billetter dyrere enn man kjøpte de for, men du kommer ikke til å bli straffa for å gjøre det
Vis hele sitatet...
Hmm, hva skjer om jeg blir tatt? Må jeg betale tilbake overskuddet? Tenkte å vente til 15 ell no med å selge, prøver å skvise ut mest mulig av biletten
Sitat av ThELoLSTYLE Vis innlegg
Selg den til noen gale jenter når alle biletter er utsolgt
Vis hele sitatet...
Det skjedde caaa 30min etter at billettene ble lagt ut?

Sitat av happy violence Vis innlegg
Solgte ikke nrk noen justin bieber biletter til rundt 30.000 kroner? Regner med det er lov.
Vis hele sitatet...
Kan det ha vært for å samle inn penger til et formål? Om ja, da er det nok selskapet som har listet billettene for salg og NRK har reklamert for de, også har selskapet donert pengene til formålet
Tror ikke jeg ville ventet alt for lenge med å selge dem. Det er mange billetter ute, og de selges ikke for så veldig høye priser. Finn har lagt ut forbud mot å selge billetter til konserten via dem. Jeg la to billetter ut på Viagogo for 2000,- stk, og har ikke fått noen tilbakemeldinger på dem.
Stemmer at overskuddet kan kreves tilbakebetalt. Du taper uansett ingenting

Veldig mange prøver å gjøre penger på svartebørsen, så dette vil vel presse prisene også
Sist endret av Life Goes On; 1. april 2013 kl. 21:42.
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Stemmer at overskuddet kan kreves tilbakebetalt. Du taper uansett ingenting
Vis hele sitatet...
ALT skal tilbakebetales, hvis billett er solgt over prisen. Det er selvfølgelig hvis selger blir anmeldt da.
Du kan jo selge etpar ullsokker og en biletten. Om folk vil betale flere tusen for ullsokkene så er det vell bare fint for deg.
Rootkit's Avatar
Trådstarter
33 8
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Du kan jo selge etpar ullsokker og en biletten. Om folk vil betale flere tusen for ullsokkene så er det vell bare fint for deg.
Vis hele sitatet...
Genialt
Billettservice som selger billetene kan vel også beslaglegge/ gjøre dem ugyldige ved saker som folk har solgt dem for høyere pris enn man skal?
Er det ikke bare å besøke random barnehage og selge biletten?
Bare kontakt noen småjenter på facebook/msn og si at du har billetter til overs.
Vil det være uklokt å selge en billett til noen via post, hvor de betaler meg på nettbank? Sitter med en billett jeg kjøpte kun for å tjene penger, og pga min situasjon blir det vanskelig å selge den ved å møte folk. Altså hvor mye kan de bevise hvis de plutselig vil ha overskuddet mitt tilbake?

Edit: Glem det. Blir vel lett å bevise uansett siden jeg har facebook-meldinger med potensielle kjøpere...
Sist endret av Arsis42; 2. april 2013 kl. 00:58.
Navbruker fra Moss
Sitat av Negr Vis innlegg
Bare kontakt noen småjenter på facebook/msn og si at du har billetter til overs.
Vis hele sitatet...
er ikke sikkert alle har små jenter på facebook selv om du har det
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Du kan jo selge etpar ullsokker og en biletten. Om folk vil betale flere tusen for ullsokkene så er det vell bare fint for deg.
Vis hele sitatet...
Det holder nok ikke i retten, om det skulle blitt en eventuell anmeldelse.

Ser forøvrig en businessidè i å kjøpe billetter, anmelde og kreve overtredende beløp, og selge for fulle seil på svartebørsen. Kjøper av noen u-anonyme, og selger anonymt selvsagt..
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Kan jo selge en stein i tilleg til billeten så er det lovligt. (