Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1000
Hei.

Jeg å en kompis har tenkt oss på hyttetur men en uke uten internett blir i det lengste laget...


Lurte på om noen har noe tips på hvilket modem vi kunne kjøpt?

Det blir gaming så viktig at det har kapasitet til det.

Ønsker også helst noe som du ikke må binde deg i 12 måneder da dette er noe som vill bli brukt sjeldent.




Sitt litt på http://www.ice.no/privat/bredband-uke.aspx.
Spørsmålet mitt er om det er noe bedre alternativ der ute og om

Nedlastingshastighet opp til 9,3 Mbit/s opplastingshastighet opp til 3,1 Mbit/s.
Abonnement inkluderer 6 GB nedlastingskapasitet. Hastigheten blir redusert til maks. 200 kbps etter 6GB Vil holde en uke med oppetid på ca 6-10 timer døgnet(gaming)


Takker for svar.

Mvh

Kizzaw
Sjekk dekningskartet til Netcom så ser det på Chess sine tilbud. Ikke sånn alt for dyrt
Ice hører jeg bare klager på
Du må nok kjøpe routeren også, som ser ut til å ligge på 399,-

Skal du ha det billig så kjøp unlimited datapakke til mobilen og kjør på med WiFi hotspot, da går ikke fort, men da slipper du å begrenses til 6GB.

EDIT; Ser nå at routeren alene ligger på 1599,-
Sist endret av Fekillix; 28. mars 2013 kl. 18:59.
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Har ICE på hytta å er knall fornøyd med det, ingen problemer. Eneste jeg har å si negativt er data grensen, men ekstra data kvoter kan kjøpes hvis nødvendig.
Hva har dere tenkt til å spille? 6GB med alt fra 6-10 timers bruk daglig over en uke høres lite ut, spør du meg. 6GB fordelt på 60-70 timer med gaming blir snaut
Sist endret av Constant; 28. mars 2013 kl. 19:03.
en unge med downs
comRade's Avatar
Om du ønsker å ha et ukesabonnement hos Ice må du kjøpe modemet for fullpris, som ligger på 1599. Om det da skal brukes sjeldent ville jeg gått for dette. Med 12 måneders avtaletid får du modemet for 399 + frakt, men da må du ha et løpende abonnement, da enten Alltid eller Av og Til.

Alltid-pakken inneholder 8GB og utover dette er det mulig å kjøpe kvotepakker på "Min Side" om man går over denne grensen.
Av og Til-pakken har 2GB, altså altfor lite for deres bruk.

Jeg ville ikke anbefalt dette om dere skal spille en del. Er også slik at Ice ikke garanterer noen hastighet, det vil være variabelt - da med tanke på hvor mange som er tilkoblet masten og hvordan signalene fra masten du er tilkoblet er på hytta du skal bruke modemet på.
Trådstarter
Sitat av comRade Vis innlegg
Om du ønsker å ha et ukesabonnement hos Ice må du kjøpe modemet for fullpris, som ligger på 1599. Om det da skal brukes sjeldent ville jeg gått for dette. Med 12 måneders avtaletid får du modemet for 399 + frakt, men da må du ha et løpende abonnement, da enten Alltid eller Av og Til.

Alltid-pakken inneholder 8GB og utover dette er det mulig å kjøpe kvotepakker på "Min Side" om man går over denne grensen.
Av og Til-pakken har 2GB, altså altfor lite for deres bruk.

Jeg ville ikke anbefalt dette om dere skal spille en del. Er også slik at Ice ikke garanterer noen hastighet, det vil være variabelt - da med tanke på hvor mange som er tilkoblet masten og hvordan signalene fra masten du er tilkoblet er på hytta du skal bruke modemet på.
Vis hele sitatet...

ok

takker for svar!