Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  104 16136
Det finnes ikke noe direktiv om at kvinner skal omskjæres innen Islam. Så ok - det er kanskje ikke direkte galt eller forbudt sett med muslimske øyne, men det er heller ikke nødvendig. Nå har det seg sånn at i alle vestlige land er det forbudt. Ergo begriper jeg ikke hvorfor ikke imamer i Norge ikke sier til sine at de skal la være å lemleste ungene sine. Lever man i Norge er det jo forbudt, og det er ikke engang i konflikt med religionen å la være, så hva i huleste er problemet?
Sist endret av Susa; 30. januar 2013 kl. 21:24.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Det finnes ikke noe direktiv om at kvinner skal omskjæres innen Islam. Så ok - det er kanskje ikke direkte galt eller forbudt sett med muslimske øyne, men det er heller ikke nødvendig. Nå har det seg sånn at i alle vestlige land er det forbudt. Ergo begriper jeg ikke hvorfor ikke imamer i Norge ikke sier til sine at de skal la være å lemleste ungene sine. Lever man i Norge er det jo forbudt, og det er ikke engang i konflikt med religionen å la være, så hva i huleste er problemet?
Vis hele sitatet...
Det er fordi mange av imamene er helt på jordet hva gjelder lovverk, skikk og kultur, i Norge og vestlige land ellers. imamene skal være en av de mest "utdannede" innen islam, men i praksis og spsielt nå i nyere tid er det i muslimske land ofte ordentlige tullinger og bondejævler fra "bøgda" som tar imamutdanning og har det som yrke.

Leste nå nylig om en veldig artig om to imamer i en kjent moské i Norge, som forøvrig likte nordmenn, men som uttalte at det var så fælt nå fordi jøder hadde en verdensomspennende mediemakt, -og det derfor satte muslimer i et dårlig lys fordi media nonstop sprer dritt om muslimer.. Artig les "toskeskap fra imamer" på vepsen.no.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Det er fordi mange av imamene er helt på jordet hva gjelder lovverk, skikk og kultur, i Norge og vestlige land ellers. imamene skal være en av de mest "utdannede" innen islam, men i praksis og spsielt nå i nyere tid er det i muslimske land ofte ordentlige tullinger og bondejævler fra "bøgda" som tar imamutdanning og har det som yrke.

Leste nå nylig om en veldig artig om to imamer i en kjent moské i Norge, som forøvrig likte nordmenn, men som uttalte at det var så fælt nå fordi jøder hadde en verdensomspennende mediemakt, -og det derfor satte muslimer i et dårlig lys fordi media nonstop sprer dritt om muslimer.. Artig les "toskeskap fra imamer" på vepsen.no.
Vis hele sitatet...
Media sprer forsåvidt dritt om muslimer nonstop. Om det er jødene eller ikke som kontrollerer dette skal jeg la være å uttale meg om.

Ang. Imamer finnes de i alle former og slag, akkurat som i alle andre yrker. Islam er islam uansett hvor du måtte lære det, men selvfølgelig er det en absolutt fordel å kjenne til landet/kulturen/området du underviser i. At de har det som et yrke bør vel ikke virke overraskende på noen. En imam er som en prest på mange måter. Forskjellen er hva de står for og videreformidler.
Sist endret av Baaaamse; 1. februar 2013 kl. 01:07.
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Media sprer forsåvidt dritt om muslimer nonstop. Om det er jødene eller ikke som kontrollerer dette skal jeg la være å uttale meg om.

Ang. Imamer finnes de i alle former og slag, akkurat som i alle andre yrker. Islam er islam uansett hvor du måtte lære det, men selvfølgelig er det en absolutt fordel å kjenne til landet/kulturen/området du underviser i. At de har det som et yrke bør vel ikke virke overraskende på noen. En imam er som en prest på mange måter. Forskjellen er hva de står for og videreformidler.
Vis hele sitatet...
Problemet er at det er alt for mange imamer i Europe som sprer sitt middelalderske syn videre til den muslimske befolkningen. Problemet er så alvorlig at Frankrike nå går inn for å utvise imamer som sprer hat:

France to deport 'radical foreign imams'
France's interior minister says the move is part of a fight against "global jihadism".
Vis hele sitatet...
http://www.aljazeera.com/news/europe...640888716.html

I Sverige har de også fått kjenne at ledende imamer i det muslimske miljøet sprer kvinnefiendtlige og lovstridige holdninger:

Imamerna avslöjas – med dold kamera

Polisanmäl inte din man om han slår dig.
Protestera inte om han vill ta en andra fru – och säg inte nej till sex.
Uppdrag granskning avslöjar med dold kamera råden svenska moskéer ger till kvinnor.
Vis hele sitatet...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14834716.ab

De svenske journalistene besøkte de samme moskeene på nytt, men de hadde ikke endret sine holdninger selv om de sa de skulle ta det opp til vurdering. Dette gjelder bla om en kvinne skal gå til politiet om hun blir slått:

Men när Uppdrag granskning läser om imamkonferensen framträder en annan bild – som är mindre nytänkande. Där står att det var: ”Inget fel i imamernas svar utifrån Islams fasta principer och regler, men de tog inte tillräcklig hänsyn till den verklighet som man lever i.”

- Det är bra om ni också accepterar att det finns en stor skillnad mellan vad Islam säger rent teoretiskt i texterna och vad som gäller en minoritet i ett icke muslimskt land, säger Mahmoud Khalfi.

Den mest inflytelserika moskén i Sverige står alltså fast vid att det som står i koranen inte kan ifrågasättas - men att råden som ges ska följa svenska lagar.
Vis hele sitatet...
http://www.svt.se/ug/kampen-om-koranen

Samme problem ble forsåvidt avdekket her i Norge i 2002:

Sentrale religiøse ledere i pakistansk-dominerte muslimske miljøer i Oslo tar kraftig avstand fra det norske samfunnet.
Vis hele sitatet...
http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/02/03/310220.html
Sitat av homoludens Vis innlegg
Problemet er at det er alt for mange imamer i Europe som sprer sitt middelalderske syn videre til den muslimske befolkningen. Problemet er så alvorlig at Frankrike nå går inn for å utvise imamer som sprer hat:


http://www.aljazeera.com/news/europe...640888716.html
Vis hele sitatet...
Frankrike rakker ned på muslimer stadig vekk. Bl.a noen jenter som har fått valget mellom å vise hår og nakke, eller droppe ut av skolen.
Hva Frankrike sier om ekstrem islamisme kunne jeg ikke brydd meg mindre om, fordi de er så fulle av dritt allerede.


Når det kommer til det svenske og det norske er det en annen sak. Jeg synes det er merkelig at en som blir mishandlet av sin far bare skal kunne fortsette med dette uten at noen griper inn. Jeg synes ikke foreldre skal slå barn i det hele tatt, men om du får en liten slap, som nordmenn også kan oppleve å få, så synes jeg ikke politi/barnevern bør være de første du henvender deg til.
Det er ikke verdt å splitte en familie for noe sånt.


Det var hovedsaklig det med kvinnevolden jeg reagerte mest på.
Mye av det andre er bare uvitenhet som at kvinner blir påtvunget å dekke seg til av menn, osv.

Jeg sier ikke at det ikke hender, men det er ikke et utbredt problem. I hvert fall ikke i Norge. Går ut ifra at forskjellene ikke er så store i andre europeiske land.

Det er masse jenter født inn i Islam som velger å dekke seg til etterhvert som de blir eldre og begynner å tenke over religion sin og hvor de står i forhold til hva de egentlig er pålagt å gjøre ifølge den.
Noen har gått tildekket fra de var små, så det faller dem helt naturlig inn å kle seg slik.
Også har vi norske konvertitter som mest sikkert av alle, ikke har en mann i huset som påtvinger dem å gå tildekket.


Når det kommer til involvering i det vestlige samfunn er det ikke slik at det ikke skal skje, men det skal skje til den grad at du ikke mister din religion. F.eks om du henger med folk som drikker alkohol hver helg, er sjansene store for at du en dag selv vil begynne med det. Om du kan finne deg en jobb hvor de tar deg for den du er, er dette bedre enn å være i en jobb/et jobbmiljø hvor du stadig vekk motarbeides.
Dette er bare en side av saken, som jeg vet er et faktum. Det finnes sikkert annet å si om det, men min kunnskap rekker ikke særlig mye lenger når det kommer til dette.