Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1225
Er det noen på bruket som har erfaring med laptopkjøp fra Komplett med Windows 8 installert, som har fått nedgradert til windows 7 etter eget ønske?
du får ikke nedgradert, du må installere windows 7 på nytt, som sletter windows 8. gjorde det faktisk for noen dager siden, er bare en helt vanlig installasjonsprosess.
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
du får ikke nedgradert, du må installere windows 7 på nytt, som sletter windows 8. gjorde det faktisk for noen dager siden, er bare en helt vanlig installasjonsprosess.
Vis hele sitatet...
Så jeg vil ikke få kostnads fri nedgradering/bytting?

Skulle kanskje sagt ifra til komplett ved bestilling da, skjønner jeg
De hadde nok ikke gjort det uansett da det er mye jobb, men er ikke vanskelig å gjøre det selv. En liten tur på bukta så finner du alt du trenger. Drivere finner du på nettsidene til Asus.
Sist endret av Mkvarner; 29. desember 2012 kl. 11:50.
Ikke Værst På PC
Du kan laste ned noe som heter Classic Shell. Det gir tilbake startknappen nederst i venstre hjørne!
Du kan få det kostnadsfritt, du må bare på en tur til bukta
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Jeg har i hvertfal disabla metro på min maskin(eneste heg ikke får vekk er den uber irriterende "veggen" som gør det umulig å bytte skjerm øverst og nederst)
Alt ble gjort med en cracka verson av start8.
Takker for alle svar
veit bukta har alt jeg skulle trenge, men lurte på om det var noen lovlig mulighet for nedgradering, med ekte lisens på kjøpet.

Classic Shell hjelper lite, når jeg egentlig vil tilbake til gode gammle win 7
Men da veit jeg at min neste stortings stemme, vil gå til PirAT partiet
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
alt dette trøbbelet man er villig til å gjennomgå for en liten startknapp :P
Sitat av Stringer Vis innlegg
alt dette trøbbelet man er villig til å gjennomgå for en liten startknapp :P
Vis hele sitatet...
Ikke bare start knapp det nei.
Når ting henger seg i win 8 å du drar opp taskmanager, så er du like låst,
og kan ikke avslutte *at will*, som i win 7..
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Ikke bare start knapp det nei.
Når ting henger seg i win 8 å du drar opp taskmanager, så er du like låst,
og kan ikke avslutte *at will*, som i win 7..
Vis hele sitatet...
man kan jo det?
Er bare å gå på "details" så får man avslutta alle prosessene man vil

her har du et bilde, både av startmenyene mine, og av taskmanager
Sitat av Frufsa Vis innlegg
man kan jo det?
Er bare å gå på "details" så får man avslutta alle prosessene man vil

her har du et bilde, både av startmenyene mine, og av taskmanager
Vis hele sitatet...
Har opplevd flere ganger enn jeg gjør på win 7 i løpet av et helt år, at jeg får åpnet taskmanager, kan røre på musa osv, men får ikke bestemme selv ( avslutte tasks, deadclicks, osv. ) er enda IKKE overbevist om noe annet enn at Windows 7 er bedre enn Windows 8.

elsker BG bilde ditt btw
Sist endret av Eyeamare; 29. desember 2012 kl. 12:31.
Nedgraderte selv til Win7 når jeg fikk min stasjonære PC fra komplett. Største grunnen for at jeg gjorde det var at jeg ville ha OS på SSD Disk jeg hadde fra før. Det var ikke vanskelig å velge Win7 fremfor Win8 for min del. Såg ingen fordeler med Win8. Bare en masse piss som jeg ikke trengte og hvor man måtte ha microsoft konto for å logge inn på.

Valgte bukta til Win7.
Sist endret av Obster; 29. desember 2012 kl. 12:44.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Obster Vis innlegg
Nedgraderte selv til Win7 når jeg fikk min stasjonære PC fra komplett. Største grunnen for at jeg gjorde det var at jeg ville ha OS på SSD Disk jeg hadde fra før. Det var ikke vanskelig å velge Win7 fremfor Win8 for min del. Såg ingen fordeler med Win8. Bare en masse piss som jeg ikke trengte og hvor man måtte ha microsoft konto for å logge inn på.

Valgte bukta til Win7.
Vis hele sitatet...
nei?
jeg kjører offline account på min, du trenger så apsolutt ingen microsoft account for windows 8

Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Har opplevd flere ganger enn jeg gjør på win 7 i løpet av et helt år, at jeg får åpnet taskmanager, kan røre på musa osv, men får ikke bestemme selv ( avslutte tasks, deadclicks, osv. ) er enda IKKE overbevist om noe annet enn at Windows 7 er bedre enn Windows 8.

elsker BG bilde ditt btw
Vis hele sitatet...
SAO FTW
Uansett...etter å ha testet Windows 8 noen timer når den stasjonære var på plass var valget enkelt. Og ja...jeg installerte classic shell etter svært kort tid.

Hva er det med windows 8 som gjør operativsystemet bedre egentlig? Om det er bedre ytelse så merket ikke jeg noe i hvert fall. Kan ha noe med at jeg har nesten full pott på alle punkter i "windows opplevelsesindeks"
Sitat av Obster Vis innlegg
Uansett...etter å ha testet Windows 8 noen timer når den stasjonære var på plass var valget enkelt. Og ja...jeg installerte classic shell etter svært kort tid.

Hva er det med windows 8 som gjør operativsystemet bedre egentlig? Om det er bedre ytelse så merket ikke jeg noe i hvert fall. Kan ha noe med at jeg har nesten full pott på alle punkter i "windows opplevelsesindeks"
Vis hele sitatet...
Eneste grunnen til min siste avgjørelse over til windows 7, er faktum at
når ting fryser, så fryser taskmanager også, BIG! minus, og helt avgjørende.
HAr enda til gode å teste FL studio, med mine faste plug-ins