Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 954
Hei
Som sagt i tittelen har jeg, en fattig student, tenkt til å oppgradere lydkroken min like etter jul. Jeg har aldri hatt den veldig store interessen for alt det tekniske når det kommer til musikk, så derfor kunne jeg gjerne tatt imot litt råd fra dere.

For øyeblikket består kroken av en gammel forsterker og et par gamle høyttalere som egentlig tilhører min mor, samt en billig platespiller som skulle være enkel (og ganske nødvendig) å oppgradere, og hver gang jeg hører på musikk klarer jeg ikke å unngå å tenke på hvor mye bedre lyden kunne vært, noe som ødelegger en god del av opplevelsen.

Forsterkeren er en Pioneer VSX-407rds og høyttalerne er Jamo E650. Til disse fulgte det også med en CD-spiller, en Pioneer PD-S505, men den vil ikke bli prioritert, med tanke på at jeg aldri hører på CDer. Platespilleren derimot er det jeg tror trenger hovedfokuset når det kommer til oppgraderinger. Når jeg hører på musikk går det i vinyl, men spilleren er en helt orginal Argon TT-1. Når denne ble kjøpt fikk jeg høre at den skulle være veldig enkel å oppgradere, så spørsmålet er hva som bør oppgraderes først, eventuelt om jeg heller bør kjøpe en ny spiller.
Jeg har så å si ingen formening selv, så alle tips vil bli tatt godt imot.

Kan forøvrig også si at jeg hører mest på pop/rock typ Pink Floyd, Radiohead, Beatles, Led Zeppelin o.l og også en del metall, men ikke anbefal noe som drukner hele lydbildet i alt for mye bass og dubstep-wow-wtfisgoingon?!?!?!.

God jul og godt nytt år!
Hva er budsjettet på? Ville først og fremst byttet ut forsterkeren.
Romantisk Gamer
Gamer_hero's Avatar
90 6
Ai Ai. Ny forsterker må til...
Masse "gammel" musikk, så hvorfor ikke tråle Finn-torget etter brukt utstyr fra nettopp den perioden? Digre, tunge recievere/integrerte (de japanske står vel sterkest) og relativt store høyttalere med 12" basselementer...

http://farm7.staticflickr.com/6140/5938853884_9816faa42b_z.jpg
http://www.audioclassic.eu/images/jbl_4310/jbl4310_1.jpg
Sist endret av epifant; 25. desember 2012 kl. 01:06.