Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 756
Heisann.

Har en gammel stasjonær stående, men alle komponentene inni er utdaterte, så trenger derfor hjelp til å finne nye komponenter av noen som kan det litt bedre enn meg.
Tenkte å bruke pc'en til å spille, litt bilderedigering, musikk( gjerne lydkort med 5.1 mulighet) og ellers vanlig pc-bruk.
Budsjett, fra 8 - 12k. (helst så billig som mulig)

Har skjerm, mus og tastatur, og kabinett, trenger kun skjermkort, hovedkort osv..

Om noen hadde tatt seg tid til å sette opp en handleliste på komplett, hadde det vert kjempeflott
Hvilket kabinett har du? Så vet vi hvilke komponenter som får plass i kassa di.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Hvilket kabinett har du? Så vet vi hvilke komponenter som får plass i kassa di.
Vis hele sitatet...
Gamle kabinetter bruker som oftest å ha ATX format og mindre. Var jo ikke så vanlig før med små kraftpakker.

Her har du til 11,6k: Liste på komplett.no
Trådstarter
49 4
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Hvilket kabinett har du? Så vet vi hvilke komponenter som får plass i kassa di.
Vis hele sitatet...
Vet dessverre ikke hva kabinettet heter. Alt jeg vet er at det er kjøpt på komplett for rundt 7 år siden Har prøvd å sjekket på komplett, men finner ikke det. Står ingenting på kabinettet heller. Kan ta et bilde av kabinettet om det hjelper.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Et bilde hjelper. Gjerne med en kjent gjenstand ved sider av for referanse
Tja, det kan du jo! Ellers ville jeg vel anbefale å kjøpe et rimelig nytt kabinett - dette er ingen voldsom utgift.

Slik jeg tolker det har du ikke voldsomme krav og kan fint komme unna med 8k i utlegg. Men understrek gjerne hva ønsker å spille og på hvilke innstillinger.

Oppsettet til Zendium er stort sett fint, men er for entusiasten/overklokkeren og har ikke fokus på støynivå, m.m.. Dette kan du også nevne om er viktig for deg.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sanvet litt generell info jeg også.
Hva slags krav har du til pc'en (skal kunne kjøre "input a game of choice" på max?)
Har støy noe å si?
Har utsenet noe å si?
Planer om overklokking?
Trådstarter
49 4
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Tja, det kan du jo! Ellers ville jeg vel anbefale å kjøpe et rimelig nytt kabinett - dette er ingen voldsom utgift.

Slik jeg tolker det har du ikke voldsomme krav og kan fint komme unna med 8k i utlegg. Men understrek gjerne hva ønsker å spille og på hvilke innstillinger.

Oppsettet til Zendium er stort sett fint, men er for entusiasten/overklokkeren og har ikke fokus på støynivå, m.m.. Dette kan du også nevne om er viktig for deg.
Vis hele sitatet...
Tjaa, kan forsåvidt kjøpe nytt kabinett også, men om jeg kan bruke det jeg har, ser jeg ikke helt vitsen

Sitat av Zendium Vis innlegg
Sanvet litt generell info jeg også.
Hva slags krav har du til pc'en (skal kunne kjøre "input a game of choice" på max?)
Har støy noe å si?
Har utsenet noe å si?
Planer om overklokking?
Vis hele sitatet...
Vel, sålenge den kan kjøre de fleste nye spillene med ganske bra grafikk, uten å lagge, er jeg fornøyd!
Støy har ikke så veldig mye å si nei, men hadde ikke skadet om den var litt stillegående heller
Utseende spiller ingen rolle egentlig.
Nei, hadde ikke planer om å overklokke, men kan godt ha muligheten til å gjøre det, om jeg ombestemmer meg

Takk for svar folkens!
Venter spent på det bildet
Trådstarter
49 4
Sitat av Pagle Vis innlegg
Venter spent på det bildet
Vis hele sitatet...
Er på jobb nå, så det blir ikke før senere.

Fann ut hva kabinettet heter! Det heter Raidmax Scorpio 868. Link til bilde: http://satcom-bg.com/images/RAIDMAX%...8,%20Black.jpg