Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 2162
Da var det jul og det er blitt bestemt at det skal kjøpes inn en konsoll til stuen. Min lillebror er higen på en PS2, han har egentlig størst "stemmerett", så han må overtales til å velge en xbox istedenfor.

Xbox, den er nyere, kraftigere, og større potensialet. Den har også støtte for flere spill (?), og er generellt ny.

Vi hadde tenkt å bestille en ferdig modda xbox fra http://www.modifisering.net, han karen er vel rimelig kjent for sitt arbeid, og kan gåes god for?

Spørsmålet er hva jeg kan gjøre med denne xboxen? Tenkte å bestille den til 2500 eller den til 3500 Slikjeg har forstått, kan jeg se så og si alle mediafiler, spille av mp3/ogg, mounte smb shares.

Trenger jeg egentlig harddisken når vi har en server her i huset som huser en god del GB, er det ikke like enkelt å bare mounte deT?

Eneste som er kjipt er jo at hvis en skal ta den med til noen, men da kan vel et, kanskje to, spill plasseres på harddisken til xboxen.

Noen tanker om dette? Ting jeg bør vite om? Kan svært lite om xbox, og det er VELDIG myeinfo som svirrer rundt.
Du har fått med deg en god del, og Xbox er dest ultimate konsollen for øyeblikket.
Modifisering.net karen virker iallefall pålitelig, selv om jeg ikke har noen erfaring fra handler med han selv.
Angående hva du kan gjøre, så bør det tillegges alle emulatorene du får tilgang på, det er få ting som slår en runde med gode gamle Metal Slug i stuen. Angående større harddisk, så trenger du ikke det om du skal spille av medier, bruke emulatorer osv. Om du derimot skal ha Xbox-spill anbefaler jeg en større harddisk.
Jeg har akkurat fått min Xbox modifisert av en på irc, ikke modifisering.net typen. Jeg fikk et bedre tilbud av han, og han var kjenpe hjelpsom. Jeg fikk også med det norske dashbordet avalaunch, som har flere avanserte funksjoner enn Evox.
Det aller billigste er vel å kjøpe en modchip og installere selv, men det er nok en god del enklere å få det gjort av en annen person.

Dette går _ikke_:

Trenger jeg egentlig harddisken når vi har en server her i huset som huser en god del GB, er det ikke like enkelt å bare mounte deT?
Vis hele sitatet...
Du kan spille media fra en mountet harddisk, men du kan ikke spille spill.
Angående hvilke mediatyper som kan avspilles så er dette så godt som alt, iallefall alt som støttes av mplayer(noe som vel er det meste), dette siden xbmp osv brukes plugins og dll-filer/interface fra mplayer.
HVIS du først skal modifisere konsollen, så er en xbox helt overlegen ps2, skal du derimot ikke modifisere den så har kanskje ps2 et ørlite overtak, siden ps2 har noen virkelig knallgode spill.
Sist endret av TheGEEK; 20. desember 2003 kl. 12:43.
vurdere konsoll jeg og, men tror det tipper over på en ps2, gran turisimo 4 kommer i vinter
Gutta som driver med dette tar jo 500 spenn for å flashe biosen din... jeg har gjort dette på min, og når avalaunch loader, kommer det opp xecuter 2 nede på skjermen, vil dette si at jeg har fått den flasha sånn at den er prikk lik xecuter 2 chippen? At jeg har fått en kopi på en måte?
Nei, det vil si at du bruker xecuter 2 biosen, som er den eneste som brukes nå for tiden.
Hvis du skal gå for den til 3500, kan du likegodt hive på 200 kroner til, og få med støtte for xbox live, det er noe du IKKE kommer til å angre på, da XboX live faktisk er dritmorro
Men Microsoft har begynt med alle slags rare tester for å sjekke om du har modifisert boksen din, jeg har sett flere folk på Xbox-Scene poste at de ble bannet selv om chipen var slått av.
Det er sikkert folk som har prøvd å spille live med backup av spill. Ellers må jo det bety at MS har tilgang til å se hva som ligger på HD når du spiller, og det skulle vel bryte med litt av hvert av lover...
Better than thou.
Nah, tror heller de sjekker opp mot bios o.l.
Men enkelte chipper har bios som du kan bytte mellom avhengi av hvor lenge du holder inne på knappen

PS2 har noen spill som pc og xbox ikke har,men Xbox begynner nå å få veldig mange eksklusive spill.
Eneste jeg komemr på er at PS2 har Final Fantasy.
Grand Turismo finner du på Xbox i Sega GT Online.
GTA 3/Vice city er kommen nå i en dobbepakke.
Doom 3 kommer til Xbox
msg tj_crs på irc, #avalaunch på efnet. Fyren har utrolig mye peiling, og er blant annet med i et team som har utviklet det eneste norske dashboardet per i dag - avalaunch. Han er i tillegg billigere enn Waster(eieren av modifisering.net)

Og morten: Xbox-Live.. hører at det bare er tull da du må sitte og høre på 12 åringer skrike i mikrofonen hele tiden. :-)
Må han ikke dessuten kjøpe xbox live kit som kommer på 549,- i tillegg?
Opprinnelig postet av Mantus
Grand Turismo finner du på Xbox i Sega GT Online.
Vis hele sitatet...
hæ? samme spillet eller bare samme "motoren" eller hva er greia?
hvis det er like bra som GT til ps2 så er jo xbox "inne i varmen" hos meg igjen deffinitivt.
Xbox ferdig modifisert med Seagate Barracuda 160GB HD 7200rpm. Xboxen er modifisert med Aladdin Advanced 64 modchippen. (Se beskrivelse ovenfor) Mer stillegående xbox får du ikke. Xboxen er helt ubrukt. Den er selvsagt tatt opp og blitt modifisert, men det er alt. Håndkontroller og alt er fremdeles pakket i plast og ligger i orginale esken. Håndkontrolleren som følger med er en Controller S (den lille typen). Denne xboxen har fullt xbox live mulighet. Orginalspillene Halo og Midtown Madness 3 følger med. Det følger også med et prøveabonnement på xbox live på to måneder.
Vis hele sitatet...
Det står jo at det følger med i prisen, eller kan det hende jeg misforstår, og at han bare betaler for de 2 første mnd med live? Ikke vet jeg.

De gangene jeg har testa live, har det ikke vært noen skriking, men men..
er jo bare å mute de andre folkene da intenzo, ikke vanskeligere enn det
Opprinnelig postet av ScoopeX
hæ? samme spillet eller bare samme "motoren" eller hva er greia?
hvis det er like bra som GT til ps2 så er jo xbox "inne i varmen" hos meg igjen deffinitivt.
Vis hele sitatet...
Ingen av delene,men det som gjør Grand Turismo genialt er alle mulighetene. Alle banene,bilene og delene (street rod fortsatt bedre).
Dette finnes i GT Online,og det skal visstnok bare koste 20$ når det kommer(vanlig er 50$)

Opprinnelig postet av morten
Det står jo at det følger med i prisen, eller kan det hende jeg misforstår, og at han bare betaler for de 2 første mnd med live? Ikke vet jeg.

De gangene jeg har testa live, har det ikke vært noen skriking, men men..
Vis hele sitatet...
X-Box Bundle med spillene Halo og Midtown maddness (bulk) og en prøveperiode på to måneder med live. Har nettopp kjøpt selv.
Han kjøper nok inn dennne.
Sist endret av Mantus; 20. desember 2003 kl. 18:36.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Jeg kan ikke si annet enn takk! Dere har vært veldig hjelpsomme.

Hadde vært utrolig fint også om noen viste om personer i bergen som modder, som er billige og kan anbefalles.
har selv brukt karen fra modifisering.net, gikk fort som rakkern. kjøpte en brukt box til ca 1000,- harddisk til 800,- og modding til 500, så har du ferdig modda xbox med 120gb for under 2500.. ingenting som slår det!
Kan man sende inn xboxen sin til modding også..? og hvordan er det med HD? kan man sette inn hvilken som helts HD? Eller er det spesielle?
Kan sette inn omtrent alle hd, en kamerat av meg formaterte sin, og satte den rett inn i xboxen... funker som faen den..
kjøp deg 120Gb disk
og send det til tj_crs

han tar 400,- + porto for ALT!
Det var rimelig, selv om det ikke tar lange stunden.
Men hvorfor, jeg gjentar.. HVORFOR er det ingen som tenker på nintendos Gamecube? Den er Jo drit bra.. eneste minusen er at den kan ikke modifiseres som Xboxen, men det kan jo heller ikke råtne PS2 så..
Litt offtopic kanskje, men blir irritert når ingen tenker på gode gamle nintendo!
det går jo å modde ps2 og gc da
Har lest et sted at det går ann å spille pirat spill til gamecube over etteler annet nettverks kort shit. PS2 kan moddes og på www.success-hk.com/www.superufo.com kan du kjøpe et annet cover til ps2 som cd luka åpnes oven fra som på ps1 til slide trikset. Jeg har kjøpt ting fra success-hk før, de er på litelige og skriver toy sample på varene de sender, tok ca 1 eller 2 uker før jeg fikk et tomt gba kort.
Ja vet det går å modde de på den måten.. men tungivindt! Spesielt cube sin versjon! :P

Man må koble den til pcen med bredbåndsadapteret, streame spill igjennom kabel og man må ha Phantasy Star Online spillet! Kjøper da heller spillene! :P
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Magnus: Sant nok, men du får mye mer igjen for å modifisere en xbox!

Raymond: Men hva er poenget med å modifisere gamecube da? Eneste jeg ser er at du da har mulighet til å bruke f.eks. japanske import spill. (www.modchip.com/gamecube/)

Man kan jo bare ta en titt innom modifisering.net hvis man lurer på hvilke muligheter xboxen gir
er ikke bare det som er vitsen med å modde en GC da.. man kan spille nedlastede spill! :P heter kanskje ikke modde! men det var ikke det jeg skulle fram til! det jeg skulle fram til er at gamecuben er OVERLEGEN de andre konsollene i spill!
Ja, men Xbox er overlegen de andre konsollene når det gjelder andre ting enn spill. Kan cuben spille av DVD'er, samtlige digitale media-formater og emulere nesten alle mulige formater?
Det jeg sier jo! Xboxen er ingen konsoll, den er mer som en pc.. og det eneste som er "fun" med den er all modifiseringa!

Skal man kjøpe konsollen for spillet skyld er det Cube man bør handle inn!
Vil du ha en konsoll som du kan bruke til mer enn bare spill så er xbox en perfekt løsning. Jeg kjøpte meg for 1 uke siden. Modda og satte inn hd. Aldri vært så fornøyd med noe jeg har kjøpt meg nesten..Alt funker jo på den.

Nå har det jo også kommet mange dritfete spill til xbox! Jeg anbefaler den på det sterkeste!

Har også ps2, men den kommer ikke opp til samme stadie som xbox, alikevell om den har en god del bra spilltittler.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Nei dette var til ingen nytte,han VILLE ha Playstation 2.... kjiperen
Stakkars deg, kondolerer.
Stakkar..kjøp deg selv? hehe
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
tja, 500kr på konto? tviler, og pc fo holder meg