Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 831
Halla Jeg har en corsair cx v2 600 psu, og har et xfx 6970. Jeg fant ut for litt siden at jeg hadde en altfor dårlig psu til å klare crossfire med det kortet, og har nå bestemt meg for å kjøpe et gtx 670. Har jeg bra nok psu og nok watt til å kjøre 670 i sli? Har gjort litt research på hvor mye watt 670 bruker, og fant blant annet ut på http://www.hwcompare.com/12546/gefor...adeon-hd-6970/ at 670 tar 170 watt og 6970 tar 250 watt. Jeg tror det skal gå å kjøre det i sli med min psu, men er ikke helt sikker og vil gjerne få det oppklart.

For de som lurer er motherboardet sabertooth p67 og prosessoren er i7 2600

Takk på forhånd!
Jeg ville nok ha satsa på å bestille noen ekstra watt til maskinen i samme slengen ja
Tror faktisk det skal gå. Hvis ikke så kan du skyte halvparten av geeksene på freak.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
600w holder, skader dog ikke med ett par ekstra ^_^
Men å kjøpe en ny PSU om han har en fult brukbar en er bare dumt.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Men å kjøpe en ny PSU om han har en fult brukbar en er bare dumt.
Vis hele sitatet...
Dog og bruke en PSU som er stresset er også dumt.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Dog og bruke en PSU som er stresset er også dumt.
Vis hele sitatet...
men det går fint. dog har vel bare cx 600 2x 6+2-pins, så med mindre h*n bruker adaptere har h*n ikke nok tilkoblinger.
Adaptere følger med GPU så det er ihvertfall ikke et problem.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Adaptere følger med GPU så det er ihvertfall ikke et problem.
Vis hele sitatet...
det følger vel bare med ett per kort?
EDIT: h*n kjøper jo flere kort ja...
Sist endret av vangsfreaken; 19. august 2012 kl. 22:16.
Trådstarter
6 0
Det skal følge med molex-6pin som jeg kan putte i molex kontaktene
Sitat av Kulgutt Vis innlegg
Det skal følge med molex-6pin som jeg kan putte i molex kontaktene
Vis hele sitatet...
ja, jeg tenkte bare ikke på at du får med ett per kort...
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Husk at jeg er en sikkerhetsjævel da
Sist endret av Freddy_fred5; 19. august 2012 kl. 22:26.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Hallo i luken! CX600 har 40A på 12V-linjen, mao. ca. 450W. To GTX670 trekker i verste fall 170W per stk. og i tillegg kommer CPU, disker, vifter og annet småtteri. Du vil i beste fall ligge helt i grenseland og den stakkars forsyningen vil isåfall stresses til det ytterste.

Skaff deg en god PSU på 750W+. XFX XXX Edition, NZXT Hale 90 og Corsair AX er ypperlige valg.