Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 533
Shady Banana
Quix's Avatar
Har et HAF 932 Advanced med en AMD Phenom II x4 980 Black Edition inni og jeg tenkte jeg skulle sjekke temperaturen på CPU'en da jeg har tenkt å prøve å overclocke den. Bruker foresten også Corsair H60 til kjøling.

Jeg har lastet ned AMD OverDrive for å forberede meg til å overclocke og det viser at temperaturen ligger på omtrent 49-50 grader i idle. Er dette høyt heller? Har kjørt pcn gjennom en runde i Prime95 og etter 10min begynner pcen og komme opp i 62 grader og da stopper jeg siden jeg har lest at max temp på CPU'en min er 62 grader.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Maks anbefalte temperatur er ca. 62C, men den tar ikke skade av å ligge høyere, så lenge det ikke er over lengre tid ihvertfall.

Se om HW-monitor, Coretemp el. viser samme resultat. Husk å se på kjernetempen. Du kan jo også inspisere radiatoren for støv, se til at blokka sitter som den skal, at viftene går som de skal og ev. remontere.
Har samme stup som deg, (Har nå push-pull SP 120) men før det med stock vifte idla den på 40 grader og under load på 54 ish..