Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 1972
Hey, freaks.

Tenker jeg starter med historien på begynnelsen.

For drøye 2 år siden kjøpte jeg en PackardBell hos Elkjøp. Fungerte bra, bortsett fra at jeg fikk en defekt harddisk. Levert den ikke og fikk en ny tilbake. Dette skjedde 3 ganger før jeg hevet kjøpet. Da fikk jeg et gavekort på samme sum som maskinen ble kjøpt for. Det var ikke snakk om at skulle få tilbake kontanter.

I butikken blir jeg anbefalt en annen PackardBell til 7000, (samme pris som den første). Jeg fortalte selgeren problemene jeg hadde hatt med den tidligere, men han sa at denne PackardBell maskinen burde ikke ha noen harddisk problemer. (Fikk igjen 2 500 kroner uka etter fordi varen var satt på salg). Kjøpte også ett års forsikring med PC'n fordi den første klarte jeg å knuse skjermer på etter 2 uker hvor rep. kosta 4 000, men det er en annen historie.

Maskinen ble kjøpt 25. Oktober 2011. For 2 uker siden fikk harddisken min samme feil som det jeg fikk 3 ganger på den gamle maskinen. Leverte inn PC'n og fikk den tilbake i dag med ny HDD.

Første jeg legger merke til er at de har allerede installert Windows på Nynorsk og satt navn på den (noe jeg ikke kan endre, av en eller annen grunn) til Eier-PC. Jeg leverte inn en Seagate 640GB 5400RPM harddisk, og fikk en Seagate 580GB 5400RPM harddisk tilbake..

Jeg har altså fått en disk som har vært i bruk, eller hvertfall blir installert Windows på som er mindre enn den jeg leverte inn. Dette fikk jeg ingen beskjed om når jeg hentet maskinen på service luken i butikken.

Kan jeg da gå tilbake og kreve pengene tilbake på maskinen fordi jeg har fått feil 2 ganger på HDD?
580 gb på ein hdd? merkelig tal... det skal du kunne gjere ja
Tillegg:
Touchpad fungerer heller ikke som den skal.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Tillegg:
Touchpad fungerer heller ikke som den skal.
Vis hele sitatet...
Lever inn på begge, dobbel "profitt"



Kvitering jeg fikk tilbake + bilde av disken i Windows. Har sjekket at det ikke er en partisjon i Diskbehandler.
Haha, du har tatt knekken på 4 av 4 harddisker... hahaha. Godt jobba!

Ikke beveg så mye på laptoppen når den står på..
Sitat av Skralla1 Vis innlegg
Haha, du har tatt knekken på 4 av 4 harddisker... hahaha. Godt jobba!

Ikke beveg så mye på laptoppen når den står på..
Vis hele sitatet...
Maskinen er alltid stasjonert på en pult.
Sitat av Claryn Vis innlegg



Kvitering jeg fikk tilbake + bilde av disken i Windows. Har sjekket at det ikke er en partisjon i Diskbehandler.
Vis hele sitatet...
NØYAKTIG SAMME PROBLEM. Har akkurat den samme PCen som deg. i7 2630QM og GT540M. Touchpaden fungerer ikke. Ble levert inn, og den nye disken er en 580GB akkurat som din. Skal aldri handle Packard Bell mer, dritt-PC.
Butikken kan etter forbrukerkjøpsloven forsøke å utbedre en feil to ganger. Den tredje gangen (med samme feil) kan du kreve omlevering eller heving. Omlevering betyr et nytt tilsvarende produkt, mens heving betyr at du får igjen pengene dine.

Historien om den forrige maskinen din er irrelevant siden du fikk hevet kjøpet den gang.
Stikker på Elkjøp etterpå. Om de bare gir meg ny HDD og fikser touchpaden så har jeg en kjøper som vil ha den for 5k
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Siden det ikke eksisterer noen 580GB drives afaik tipper jeg du har en 640GB disk, dette kan du enkelt se ve å sjekke modellnummer på disk.

Sitat av CatFix Vis innlegg
NØYAKTIG SAMME PROBLEM. Har akkurat den samme PCen som deg. i7 2630QM og GT540M. Touchpaden fungerer ikke. Ble levert inn, og den nye disken er en 580GB akkurat som din. Skal aldri handle Packard Bell mer, dritt-PC.
Vis hele sitatet...
Det kunne vi fortalt deg, selv har jeg fått personer som har packard bell maskiner til å bytte maskin sporenstraks de siste 12 årene.

Jeg finner iallefall ikke noen seagatedisker på 580GB.
Ehhe.
"At verkstedet har satt inn feil harddisk er ikke verkstedet sin skyld og kan ikke regnes som en "feil" på maskinen."

SISTE gang jeg kjøper en jævla shit hos Elkjøp, Expert eller Lefdal.
Vent litt...

Sitat av Claryn Vis innlegg
"At verkstedet har satt inn feil harddisk er ikke verkstedet sin skyld og kan ikke regnes som en "feil" på maskinen."
Vis hele sitatet...
Hvem sin skyld mente de det var da ??
Sist endret av Astaroth; 18. august 2012 kl. 19:18.
Sitat av Astaroth Vis innlegg
Vent litt...



Hvem sin feil mente de det var da ??
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke peiling..
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Ehhe.
"At verkstedet har satt inn feil harddisk er ikke verkstedet sin skyld og kan ikke regnes som en "feil" på maskinen."

SISTE gang jeg kjøper en jævla shit hos Elkjøp, Expert eller Lefdal.
Vis hele sitatet...
Forbrukerrådet?

Du skal nok kunne få tilbake samme mengde GB, bare klag litt ekstra.

Mangel er det ikke, men det er ikke det du ble lovet som start.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Forbrukerrådet?

Du skal nok kunne få tilbake samme mengde GB, bare klag litt ekstra.

Mangel er det ikke, men det er ikke det du ble lovet som start.
Vis hele sitatet...
Nå har de tatt inn maskinen igjen for å sette inn riktig disk og for å fikse touchpad. En feil til så skal jeg kunne få hevet kjøpet. Får jeg ikke det, går jeg til forbukerrådet. (med mindre jeg har solgt den til 5k da )
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Nå har de tatt inn maskinen igjen for å sette inn riktig disk og for å fikse touchpad. En feil til så skal jeg kunne få hevet kjøpet. Får jeg ikke det, går jeg til forbukerrådet. (med mindre jeg har solgt den til 5k da )
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke samme feil.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Nei, det er ikke samme feil.
Vis hele sitatet...
Går fortsatt til forbrukerrådet med det.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Siden det ikke eksisterer noen 580GB drives afaik tipper jeg du har en 640GB disk, dette kan du enkelt se ve å sjekke modellnummer på disk.



Det kunne vi fortalt deg, selv har jeg fått personer som har packard bell maskiner til å bytte maskin sporenstraks de siste 12 årene.

Jeg finner iallefall ikke noen seagatedisker på 580GB.
Vis hele sitatet...
Jo, den er på 580. Har allerede åpnet opp å sjekket. Er en 5400RPM disk.
ehem. hold deg unna elkjoep og lignende naar det gjelder denne typen utstyr. videre, hold deg unna jallamerker som packard bell. du burde ha undersoekt disse tingene litt naermere.

lever den tilbake. krev penga igjen. handle smartere neste gang. :-)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av CatFix Vis innlegg
Jo, den er på 580. Har allerede åpnet opp å sjekket. Er en 5400RPM disk.
Vis hele sitatet...
har du et modellnummer å vise til? Jeg fant ingen modeller på 580gb.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
har du et modellnummer å vise til? Jeg fant ingen modeller på 580gb.
Vis hele sitatet...
Det er en recovery partisjon på litt over 15 GB, så 580 er den ikke på. Den er hvertfall ikke på 640, som jeg leverte inn.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Det er en recovery partisjon på litt over 15 GB, så 580 er den ikke på. Den er hvertfall ikke på 640, som jeg leverte inn.
Vis hele sitatet...
siden en 640gb disk har 596gb brukbar plass stemmer det ganske bra, du har en 640gb hdd.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
siden en 640gb disk har 596gb brukbar plass stemmer det ganske bra, du har en 640gb hdd.
Vis hele sitatet...
Den har jeg fikk først kunne fylles opp til 624, så der tar du nok feil.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Den har jeg fikk først kunne fylles opp til 624, så der tar du nok feil.
Vis hele sitatet...
Nei.

http://www.google.com/search?hl=en&g...0gb+hard+drive
Packard Bell ROFLMAO!
Da var disken jeg hadde fra før større enn 640, fordi den kunne fylles til 624.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
har du et modellnummer å vise til? Jeg fant ingen modeller på 580gb.
Vis hele sitatet...
Sjekket litt nærmere. Dreit meg ut. Den er på 640, men bare 580 som kan brukes.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Da var disken jeg hadde fra før større enn 640, fordi den kunne fylles til 624.
Vis hele sitatet...
isåfall hadde du en 670gb hdd, som ikke finnes.

Sitat av CatFix Vis innlegg
Sjekket litt nærmere. Dreit meg ut. Den er på 640, men bare 580 som kan brukes.
Vis hele sitatet...
Mao ingenting å klage på.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
isåfall hadde du en 670gb hdd, som ikke finnes.
Vis hele sitatet...
Kan du forklarer hvorfor jeg hadde 624GB tilgjengelig på partisjon C?
Poeng mitt er at jeg ikke har fått samme disk, fordi jeg skal ha tilgang på 624GB
Sitat av Claryn Vis innlegg
Ehhe.
"At verkstedet har satt inn feil harddisk er ikke verkstedet sin skyld og kan ikke regnes som en "feil" på maskinen."
Vis hele sitatet...
Det er forsåvidt helt riktig. Du kan da reklamere på reparasjonen, som går under egne lover for håndverkere, og be om å få utbedret den feilen.