Sitat av
ompapa
Vel det er nå heller du som er i overkant mistroisk. Som jeg skrev så har 2 kompiser slitt veldig med reklamasjon. De var ganske unge og hadde ikke penger i overflod. Da begge fikk problemer med RC greiene var det ingen hjelp å få av arngren. Det var masse usakligheter og alt dro i langdrag og både sommer og høst gikk uten løsning. De fikk deler av penga igjen men ikke alt.
Kompisene dine ja. Hadde dette vært noe du selv hadde erfart, så hadde jeg tatt det du skriver litt mer seriøst, spesielt når du går så hardt ut som du gjør. Du skriver også at de var ganske unge, så da er det vel i likhet med resten av klagene - flere år gamle?
Vel bare i denne lille tråden er det 5 stykker som har dårlig erfaring med arngren, pluss at han havnet på tv2 hjelper deg.
Vel, denne tråden er 7 år gammel og pimp85 er den eneste som har skrevet om dårlige erfaringer i denne tråden i år. Innlegget hans var forøvrig ett bra innlegg som forklarte hva han hadde opplevd. Du, derimot, smeller til med sterke ord om ett firma som du aldri har vært kunde hos. Jeg kan også gjenta at det er 4 år siden Arngren var på TV2-hjelper-deg.
Det er også mange andre negative omtaler av arngren ute på nett, og når det dukker opp så masse grums så er det nok en kjerne av sannhet i det og det bør du ta til deg, fremfor å gå etter meg og forsøke å snu på det jeg sier.
Så fordi vennene dine opplevde problemer når de var små, og fordi Arngren var på TV2-hjelper-deg, og fordi de får noen klager i en 7 år gammel tråd, så er det meningen jeg skal ta det seriøst og innse at pga. disse få enkeltepisodene over så mange år, så må det være en kjerne av sannhet i det? Leter man, så finner man dritt om alle bedrifter. Det er alltid noen som klager - selv om det gjerne er kundens egen feil. Jeg snur heller ikke på det du sier, men jeg reagerer på at en 3.person går så hardt ut mot ett firma som det du gjør. Det kan vel sammenlignes med at noen la inn klage på Narvesen fordi at en venn kjøpte ei dårlig pølse der for noen år tilbake.
Det er mange som skyr konflikter så sterkt at de dropper forliksråd o.l.
Andre igjen mangler kanskje ressurser til å ta en kamp med så kyniske mennesker. Ponger er at det er så mange negative omtaler om denne mannen at det for meg virker som en bevisst handling å drive på denne måten.
At mye av det han selger er rettet mot barn og unge gjør jo ikke ting bedre.
Det koster ikke mye å dra ett firma til forliksrådet. Sannsynligvis så vil de også gi seg før de kommer så langt med mindre de vet at det er kunden som har skylden/ansvaret. De som vinner saken betaler kostnadene, som er rundt 900 kr.
Dessuten er det flere som har måtte gå til Forbrukerrådet for å løse sakene.
Jeg hører du sier dette, men jeg kan ikke finne noe.
Poenget mitt kan egentlig oppsummeres med at jeg syntes det er ufint å slenge dritt om firmaer uten å i det hele tatt være litt utfyllende om situasjonen. Det viste seg jo senere at du ikke har egne erfaringer hos Arngren, men baserer deg på historier fra nettet eller 3-personer som stammer fra flere år tilbake. Det blir da etter min mening, veldig å gå så hardt ut som det du gjorde. Denne gang var det Arngren, men jeg hadde reagert på akkurat samme måten om det hadde vært ett annet firma det var snakk om. Men nå har vel jeg sagt mitt, og tror ikke det er noe mer for meg å si i denne saken.
Sist endret av caperno; 17. juli 2012 kl. 10:41.