Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2042
Morn!

Zippoen min ville ikke tende idag, så jeg bestemte meg for å fylle i mer Lighter fluid. Jeg tok zippoen ut av "containeren og løftet den lille greia der, og fylte på.

Men nå bare blir det en stor flamme, som minsker og til slutt brenner ut.

Merker også at hele lighteren blir veldig varm.

Må jeg fylle på mer?
Fyll på mer, viss det ikke funker gjør det igjen, og igjen....
Mulig du må dra frem litt mer veke.
Tr4p's Avatar
Trådstarter
Er bare redd for å fylle på for mye
Kansje det bare fordamper med en gang, fyll på mer og se om det funker.
Tr4p's Avatar
Trådstarter
Jeg ser at veka er nesten helt svart!
Kan jeg dra den ut?
(er min første zippo) :P
Sitat av Tr4p Vis innlegg
Jeg ser at veka er nesten helt svart!
Kan jeg dra den ut?
(er min første zippo) :P
Vis hele sitatet...
Ja det kan du, det er et par centimeter til med veke.
Bare kutt av med ei saks eller lignende.
Tr4p's Avatar
Trådstarter
prøver å dra veka "opp" nå, men det virker som den sitter godt fast
Sitat av Tr4p Vis innlegg
Jeg ser at veka er nesten helt svart!
Kan jeg dra den ut?
(er min første zippo) :P
Vis hele sitatet...
Ja, du drar den litt opp med en tang eller noe (1-2 cm som nevnt over), så klipper du av det svarte. Så skal du se at den trolig tenner som bare det.

Pass på at du ikke drar for hardt, da du plutselig sitter med hele veka i fanget. Lirk den forsiktig oppover.
Sitat av Tr4p Vis innlegg
Er bare redd for å fylle på for mye
Vis hele sitatet...
Hvorfor er du redd for det?

Fyller jeg på for mye, så bruker jeg bare hånda til å fyre på røyken med.
Tr4p's Avatar
Trådstarter
asså, jeg prøver å dra veka opp med en stor pinsett. Drar ganske hardt, men det kommer ingen ting. Derimot føler jeg at jeg bare ødelegger den veka som allerede er der.

Er dere helt sikkre på at det er mer veke under? fordi hvis det er det i alle zippo lightere, får jeg bare dra hardere
Sitat av Tr4p Vis innlegg
asså, jeg prøver å dra veka opp med en stor pinsett. Drar ganske hardt, men det kommer ingen ting. Derimot føler jeg at jeg bare ødelegger den veka som allerede er der.

Er dere helt sikkre på at det er mer veke under? fordi hvis det er det i alle zippo lightere, får jeg bare dra hardere
Vis hele sitatet...
Var zippoen ny når du kjøpte den? Altså ikke brukt av noen andre før?

Om den var det så skal det være greit med veke i den.
Tr4p's Avatar
Trådstarter
Helt ny, aldri dratt veken opp før, derfor jeg ikke vet noe om dette.

Men jeg drar og drar, kommer ingen ting, nesten ødelagt den "vekebiten" som var der fra før. Er det noe jeg må løssne eller noe?
Finn deg en tang å dra så hardt i veka som du får til, funka for meg.
Tr4p's Avatar
Trådstarter
Skal prøve igjen med en tang

Prøvde igjen nå med en tang, og det funket mye bedre. Dro 1000x hardere enn tidligere, og hadde mye bedre grep med en nebbtang enn med en pinsett.

Alt ordnet seg
Tr4p's Avatar
Trådstarter
Hvor lenge skal en veke vare? hvis du tenker at du fyrer en sigg kanskje 4-6 ganger om dagen?

Fordi lighteren tenner ikke igjen oO kommer bare en spark fra flinten, men det tenner ikke, så da er det enten flinten eller gassen igjen som er "brukt opp".. og det er jo ikke så lenge siden jeg fylte gass (se når tråden ble startet), og da tror jeg jeg fylte for mye :S
Det spørs veldig hvor lenge du har ild på veken om gangen, jo kortere tid den blir eksponert - jo lenger levetid
Hvorfor tror du at du fylte for mye? Du kan fylle til det renner igjennom, og bare tørke eller brenne av det som blir til overs.
fyll opp til det renner over samt drypp en dråpe bensin over veken.
Tr4p's Avatar
Trådstarter
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Hvorfor tror du at du fylte for mye? Du kan fylle til det renner igjennom, og bare tørke eller brenne av det som blir til overs.
Vis hele sitatet...
Fordi det kom veldig stor flamme etter jeg fylte