Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 670
Etter en dårlig opplevelse med Asus kundeservice, har jeg endelig fått bekreftet at den gamle pcen min blir kreditert, og jeg får pengene tilbake. Jeg trenger dermed en ny pc, og vil da naturligvis styre unna Asus, og vil helst ikke ha Acer eller HP heller. Apple er uaktuelt.

Maskinen kommer jeg til å bruke til litt gaming, og jeg vil ha gode nok specs til å spille de nyeste spillene på grei kvalitet i en viss tid fremover. Det aller viktigste er dog at den er rask, og kan håndtere flere åpne applikasjoner samtidig, uten å bli for varm.

To maskiner jeg har vurdert så langt er to Samsung-maskiner. Denne med SSD, og denne uten. Hvordan tror dere ytelsesforskjellen mellom de to er, og oppfyller disse kravene jeg har stillt ovenfor?

Og finnes det alternativer i samme prisklasse som kanskje er bedre valg? Budsjettet er som sagt max 14000, men det gjør ingenting om det finnes et godt kjøp vesentlig under dette beløpet.

edit: Jeg foretrekker 15-tommere, men dette er ikke absolutte krav.
Sist endret av Jarne; 10. juni 2012 kl. 12:01.
Asus er best på gaming laptoper punktum. Asus har best kjøling for gaming punktum. Det neste alternativet jeg ville sett på er MSI sine laptoper, men der suger kjølinga, og god kjøling er noe du trenger hvis du vil ha laptopen en stund.

Hvis du vil ha mest for penga kjøper du ikke noen av de Samsung-laptopene. Hvordan Asus laptop hadde du? Du har nok vært uheldig med din. Min Asus G73J har fungert utmerket til hardcore gaming i over 2 år uten noe problem. Tenk nøye igjennom valget ditt, jeg ville aldri kjøpt Samsung om du skal bruke den til gaming.
Sist endret av SheepInPain; 10. juni 2012 kl. 12:18.
Hvis du skal game kan du likså greit bare glemme den med SSD med engang.
Ta den uten, den har i det minste et dedikert skjermkort.
Jarne's Avatar
Trådstarter
Jeg avslører nok min inkompetanse her, men hvorfor er den med SSD et dårlig valg mtp gaming? Det skal ikke være en dediktert gaming-pc, men jeg vil ha muligheten. Og selv om jeg skjønner det litt ut i fra konteksten; hva innebærer det å ikke ha et dedikert skjermkort?
Romantisk Gamer
Gamer_hero's Avatar
90 6
Det er Asus som er best. Du må nok bite tenna sammen og kjøpe Asus igjen viss du vill ha det beste...
Sitat av Jarne Vis innlegg
Jeg avslører nok min inkompetanse her, men hvorfor er den med SSD et dårlig valg mtp gaming? Det skal ikke være en dediktert gaming-pc, men jeg vil ha muligheten. Og selv om jeg skjønner det litt ut i fra konteksten; hva innebærer det å ikke ha et dedikert skjermkort?
Vis hele sitatet...
SSD er langt fra dårlig for gaming, men den du linka til hadde ikke et eget skjermkort, men brukte grafikkprosessoren inni prosessoren. Rettere sagt, det var ikke en pc ment for gaming.

Hvis pcn har et dedikert skjermkort så vil den ha noe ala dette inni seg: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=751361
Bare i et mye mindre format.

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=746866
Her har du pc med både SSD og bra skjermkort.
Sist endret av Skyfx; 10. juni 2012 kl. 12:48.
her Asus er best på gaming uansett! Bare kjøp den du blir fornøyd. Og hvis du absolutt ikke vil ha Asus gå for Msi sine gaming laptoper
Er dere blind? Kan dere ikke lese hva han skriver i posten sin? Slutt å linke til Asus når han ikke vil ha det.
Jarne's Avatar
Trådstarter
Sitat av Skyfx Vis innlegg
http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=746866
Her har du pc med både SSD og bra skjermkort.
Vis hele sitatet...
Den så egentlig veldig grei ut. Finner man en maskin med noenlunde like specs som 15-tommer, eller får man mindre ytelse med en gang man reduserer størrelsen?
Sitat av Jarne Vis innlegg
Den så egentlig veldig grei ut. Finner man en maskin med noenlunde like specs som 15-tommer, eller får man mindre ytelse med en gang man reduserer størrelsen?
Vis hele sitatet...
Nei, størrelsen på skjermen har ikke noe å si for ytelsen.

Edit: Tror ikke det finnes non 15" der ute med gtx 670 enda, er litt usikker på det.
Sist endret av Skyfx; 10. juni 2012 kl. 13:21.