Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 713
Heisann
Har problem med en lokal tilkopling hjemme.
Routeren er en Zyxel p-2602 fra telenor. Problemet oppstod når jeg skulle bruke min stasjonære PC i dag tidlig.
Skype fungerer godt nok til mikrofonsamtale, og jeg kan laste ned dokumenter med rundt 2.1 kbps. Nettsider vil ikke laste ferdig, steam vil ikke logge inn og etc.
Det som er rart er at laptopen fungerer heller ikke med den kablede tilkoplingen som er til den stasjonære, selv om det trådløse nettet fungerer fint.
Når jeg prøver å laste speedtest.net med kabeltilkoblingen laster den siden delvis (og gir meg beskjed om å innstallere siste adobe flash).
Når jeg prøver å laste speedtest.net med trådløs tilkobling laster den siden komplett og jeg får ingen beskjed om å oppdatere flash.

Det virker som routeren bare hater tilkobling med kabel. Noen som vet hva som kan gjøres for å fikse dette? Forstår at dette kanskje var formulert dårlig, men takker for all hjelp jeg får.
Har du prøvd forskjellige nettverkskabler?
Restart routeren. La den være avslått i ca 1 min før du setter inn strømmen igjen.
Hva med å poste resultatene du får hos speedtest?
Ja, jeg får tilgang til routeren på 10.0.0.138 og.
Virker bare som linjen er begrenset på routerens kabeltilkobling. Har jo prøvd alle de fire kanalene, med den stasjonære og laptopen. Med likt resultat. Ser ut til at det kun går an å få noe hastighet over WIFI, der fungerer den bærbare uten problemer.

Har restartet routeren med tannpirker i baksiden, latt den stå litt uten strøm, etc.
Med kablet tilkopling får jeg jo opp den flashmangelen når jeg går på speedtest.net, så får ikke testet hastighet der.
På trådløst nett (tilkoplet samme router) får jeg rundt 11mps ned og 1mps opp.
Sist endret av maggis0; 2. april 2012 kl. 20:39.
Ridder av 1. klasse
Sitat av maggis0 Vis innlegg
Har restartet routeren med tannpirker i baksiden, latt den stå litt uten strøm, etc.
Vis hele sitatet...
Sikker på at du har restartet routeren, når du stakk tannpirkeren i baksiden? Du har ikke "resatt" hele routeren nå?

Har du bare den routeren? Eller har du noe mer?
Vel, det med tannpirkeren resetter routeren, har slått den av og på nok av ganger også da.
Har bare den routeren, som forøvrig er til bredbåndstelefoni også. Og bbtelefonen fungerer normalt.