Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2033
Hei!

Jeg jobber på en barneskole som 50 % ansatt på aktivitetsskolen og vikar på si. Når man er vikar kan man enten være lærer vikar eller lærer-assistent vikar. Har jobbet her i snart to år og har tett med både lærer vikar og lærer-assistent timer bak meg. Forrige uke får jeg plutselig vite at jeg IKKE kan være mer lærer-vikar pga jeg ikke har studie kompetanse, dette får jeg vite etter to år. Syns det høres helt på tryne ut i og med at jeg nå har jobbet som assistent i 3 mnd og passer på en gutt med spesielle behov, altså jeg er mye alene med han og hjelper han med stort sett alt. Fatter ikke hvordan jeg kan være så "pedagogisk" med han som faktisk burde ha en person med utdannelse på seg, MEN ikke være lærer-vikar pgs fucking mangel på studiekompetanse.

Det jeg lurer på er om noen her vet om det stemmer at man må ha studie kompetanse for å være lærer vikar på en barneskole.

kanskje litt tullete tekst men sitter i klasserommet as we speak og har ikke så god tid:P


Takker for alle svar!
True phreak.
Sitat av krille12 Vis innlegg
Hei!

Jeg jobber på en barneskole som 50 % ansatt på aktivitetsskolen og vikar på si. Når man er vikar kan man enten være lærer vikar eller lærer-assistent vikar. Har jobbet her i snart to år og har tett med både lærer vikar og lærer-assistent timer bak meg. Forrige uke får jeg plutselig vite at jeg IKKE kan være mer lærer-vikar pga jeg ikke har studie kompetanse, dette får jeg vite etter to år. Syns det høres helt på tryne ut i og med at jeg nå har jobbet som assistent i 3 mnd og passer på en gutt med spesielle behov, altså jeg er mye alene med han og hjelper han med stort sett alt. Fatter ikke hvordan jeg kan være så "pedagogisk" med han som faktisk burde ha en person med utdannelse på seg, MEN ikke være lærer-vikar pgs fucking mangel på studiekompetanse.

Det jeg lurer på er om noen her vet om det stemmer at man må ha studie kompetanse for å være lærer vikar på en barneskole.

kanskje litt tullete tekst men sitter i klasserommet as we speak og har ikke så god tid:P


Takker for alle svar!
Vis hele sitatet...
Dersom jeg husker rett ble det nylig innført nytt regelverk som stiller krav til mennesker som skal undervise i grunnskolen. Jeg ville søkt på Google, f.eks "undervise i grunnskolen uten studiekompetanse" eller liknende.
Sitat av krille12 Vis innlegg
Hei!

Jeg jobber på en barneskole som 50 % ansatt på aktivitetsskolen og vikar på si. Når man er vikar kan man enten være lærer vikar eller lærer-assistent vikar. Har jobbet her i snart to år og har tett med både lærer vikar og lærer-assistent timer bak meg. Forrige uke får jeg plutselig vite at jeg IKKE kan være mer lærer-vikar pga jeg ikke har studie kompetanse, dette får jeg vite etter to år. Syns det høres helt på tryne ut i og med at jeg nå har jobbet som assistent i 3 mnd og passer på en gutt med spesielle behov, altså jeg er mye alene med han og hjelper han med stort sett alt. Fatter ikke hvordan jeg kan være så "pedagogisk" med han som faktisk burde ha en person med utdannelse på seg, MEN ikke være lærer-vikar pgs fucking mangel på studiekompetanse.

Det jeg lurer på er om noen her vet om det stemmer at man må ha studie kompetanse for å være lærer vikar på en barneskole.

kanskje litt tullete tekst men sitter i klasserommet as we speak og har ikke så god tid:P


Takker for alle svar!
Vis hele sitatet...
Jeg synes at du gjerne skulle fortsette å kunne være lærervikar, men jeg skulle ønske at du skrev bedre norsk hvis du skal undervise våre små! Lykke til med kampen mot skolen
Problemet på skolen jeg har vokst meg gjennom har nå vert at de ansetter masse hjelpelærere og vikarer som egentlig burde brukt tia si en annen plass. inkompetente lærere har vert et stort problem og nå prøver de gjøre noe med det.
ArbeidsledigProletar
Hvis du jobber med et barn med "speielle behov" så kan du vel gå under barne og ungdomsarbeider? Det også krever "utdanning", men etter erfaring så skal det gå greit.