Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 4572
Jeg sitter her med en halvfull pose Salvia, altså 1/2g, og lengter etter å prøve noe nytt, men likevel noe lignende (altså hallusinogene stoffer).
Har gjort en del research nå på Hawaiian Baby Woodrose frø, og til min skuffelse visste dette seg å være ulovlig å innføre til Norge, så derfor sitter jeg her med noen spørsmål.

1. Kan noen nevne/liste opp de rusmidlene som er hallusinogener og som er lovlige å innføre? (Jeg skjønner at noen kanskje blir stoppet i tollen, men jeg tenker da på å unngå straffeforfølgelse, typ som salvia)

2. Hvordan er det med disse HBW-frøene? Er det slik at om jeg bestiller disse, og de blir stoppet i tollen, så kan jeg bli straffet i form av fengsel/bøter? Eller er det slik som Salvia, altså at de ber meg om å legge fram resept, ellers blir det sendt tilbake?


Tusen takk for alle innspill!

Nå går jeg litt utenfor trådens tema også, og dessuten har nok dette blitt besvart flere ganger her på bruket, men når jeg først har laget en tråd om legal highs, så kan jeg vel spørre. Er ALLE disse "legal high" syntetisk cannabis/herbal blend-greiene fortsatt lovlig å innføre?

Tenker på for eksempel Pineapple Express, Blast Off, Holy Smoke osv.

Jeg hater at du ikke kan redigere postene dine her. Bare ignorer den siste tilføyelsen.
Sist endret av ffdck; 11. februar 2012 kl. 00:02.
Har prøvd Blast-Off i det minste, noe du kan se i min rapport. Problemet med slike herbal blends er at man ikke helt vet hva som faktisk er i dem, JWH(?), AM-XXX(?) osv. Likevel; Blast-Off gav en veldig weed-aktig rus, jeg blei stein!
Trådstarter
Vel, jeg har fått svaret på den delen ved å gjøre litt research. Hvis jeg tenker å prøve en RC cannabinoid, så kjøper jeg ikke ferdige blends, men mixer selv. Da vet jeg også hva som er lovlig og hva som ikke er. Som sagt, bare ignorer den delen, men takk for innspillet likevel!
Morning glory er en veldig fin legal high synes jeg. Det er fro som inneholder lsa. Om jeg ikke tar helt feil er det mye det samme som HBW, men en smule svakere rus pa MG. Du faar en mild og lett haandterlig psykedelisk rus som varer i en 3-4 timer.
Det er jo masse funky tryptaminer og phenethylaminer å velge i. Selv har jeg fått smaken på 2c-e og 2c-c; fine greier. 2c-e har vist seg superheftig med tanke på det visuelle, jeg har hatt turer på dette som går sopp og lsd en god gang.
PS: Alle psykoaktive stoffer (altså alle "legal highs") er ulovlig å innføre i Norge. De som ikke finnes på narkotikalisten kan man ikke bli straffet for så lenge man bestiller fra innen EU, men hvis tollen finner det vil de ikke slippe det gjennom.
Trådstarter
Sitat av moret Vis innlegg
Det er jo masse funky tryptaminer og phenethylaminer å velge i. Selv har jeg fått smaken på 2c-e og 2c-c; fine greier. 2c-e har vist seg superheftig med tanke på det visuelle, jeg har hatt turer på dette som går sopp og lsd en god gang.
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt hvor trygg jeg føler meg med RC'er for å være helt ærlig.
Amanita muscaria (rød fluesopp) er en 100% lovlig psykedelisk sopp.
Nøler dog med å anbefale om man ikke har seriøse intensjoner.
Det er et sakrament som fortjener stor respekt. Ikke for rekreasjonellt bruk.
4-MEC. En blanding av mdma og cola
2c-e som nevnt av moret er fint. MXE er også kanskje noe som kan være av interesse. (en annen type stoff, ligner ketamin). God tur!
Sitat av trckLOL Vis innlegg
Vet ikke helt hvor trygg jeg føler meg med RC'er for å være helt ærlig.
Vis hele sitatet...
Men å trykke i deg spiceblandinger og lignende går helt fint....? Jada.
Sist endret av moret; 11. februar 2012 kl. 19:36.
Trådstarter
Jeg har verken prøvd det eller antydet at jeg vil prøve det.
Sitat av Muradi Vis innlegg
4-MEC. En blanding av mdma og cola
Vis hele sitatet...
Det er ikke en blanding av mdma og kokain, rusen du får kan føles som en blanding av mdma og kokain.

Til tråstarter: Research chemicals markede byr på hundrevis av lovlige stoffer(ivertfall helt til derivatloven kommer tilbake). Der finnes rusmiddler av alle slag, cannabinoder, stimulanter, empatogener, psykedelika, dissosiativer og alle andre sjangere det måtte være. Noen av stoffene er bra dokumentert og kartlagdte mens andre stoffer kan være totalt ukjent å kan ha fatale følger.
Sist endret av twisted shroom; 11. februar 2012 kl. 21:16.
Datura stramonium
Salvia
Morning glory
Rød fluesopp
Panterfluesopp
Trådstarter
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Til tråstarter: Research chemicals markede byr på hundrevis av lovlige stoffer(ivertfall helt til derivatloven kommer tilbake). Der finnes rusmiddler av alle slag, cannabinoder, stimulanter, empatogener, psykedelika, dissosiativer og alle andre sjangere det måtte være. Noen av stoffene er bra dokumentert og kartlagdte mens andre stoffer kan være totalt ukjent å kan ha fatale følger.
Vis hele sitatet...
Vel, det er disse lite dokumenterte stoffene jeg helst vil holde meg unna. Jeg vil helst slippe å bytte ut blæra mi med en ballong, eller bli helt grønnsak som følger av et rusmiddel.

Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Datura stramonium
Vis hele sitatet...
Synes ikke at det er spesielt lurt av deg å "anbefale" Datura til en såpass uerfaren psykonaut som meg. Har lest en del grøsserhistorier som følger av uerfarne (og forsåvidt erfarne) psykonauter som har fått alvorlige følger av denne vesle planten.

Dog har jeg stusset på en ting; Disse grøsserhistoriene jeg har lest, har vært folk som har spist 70++ frø. Kan jeg oppnå en moderat og kontrollerbar rus på Daturafrø ved et mindre inntak? La oss si for eksempel 10-15 frø.
Sitat av trckLOL Vis innlegg
Vel, det er disse lite dokumenterte stoffene jeg helst vil holde meg unna. Jeg vil helst slippe å bytte ut blæra mi med en ballong, eller bli helt grønnsak som følger av et rusmiddel.


Synes ikke at det er spesielt lurt av deg å "anbefale" Datura til en såpass uerfaren psykonaut som meg. Har lest en del grøsserhistorier som følger av uerfarne (og forsåvidt erfarne) psykonauter som har fått alvorlige følger av denne vesle planten.

Dog har jeg stusset på en ting; Disse grøsserhistoriene jeg har lest, har vært folk som har spist 70++ frø. Kan jeg oppnå en moderat og kontrollerbar rus på Daturafrø ved et mindre inntak? La oss si for eksempel 10-15 frø.
Vis hele sitatet...

Anbefaler han så absolutt IKKE datura! Han vil ha lovlige hallusinogener listet opp, jeg fullfører det oppdraget. Datura vil jeg etter hva jeg har lest om det frarådet på det sterkeste :P
Muskat nøtter kan resultere i hallusinasjoner, men jeg anbefaler det overhode ikke selv om det er lovlig
Sitat av trckLOL Vis innlegg
Dog har jeg stusset på en ting; Disse grøsserhistoriene jeg har lest, har vært folk som har spist 70++ frø. Kan jeg oppnå en moderat og kontrollerbar rus på Daturafrø ved et mindre inntak? La oss si for eksempel 10-15 frø.
Vis hele sitatet...
Scopolamininnholdet i frøene er høyst ustabilt... du kan spise 300 før uten funk, og du kan spise 50 frø og flippe over til den andre siden..

Med mindre du er ute etter å straffe deg selv på ett vis, så bør du ligge unna.

"Velkommen til helvette" er en ofte brukt forklaring av de som har prøvd og har fått funk..
Trådstarter
Hva med å spise lite, for så å gradvis øke mengden? Jeg er ikke fyren som propper i meg masse dritt, for så og se hvordan det går. Respekterer alt fra alkohol og til sterke stoffer.
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Det er ikke en blanding av mdma og kokain, rusen du får kan føles som en blanding av mdma og kokain.
Vis hele sitatet...
Det var selvfølgelig det jeg mente.
Sitat av trckLOL Vis innlegg
Vel, det er disse lite dokumenterte stoffene jeg helst vil holde meg unna. Jeg vil helst slippe å bytte ut blæra mi med en ballong, eller bli helt grønnsak som følger av et rusmiddel.
Vis hele sitatet...
Da må du også unngå spice-blandinger, syntetisk cannabis. De er minst like lite forsket på og skadelige som de stoffene du sier du vil unngå.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Selges 2c-x stoffer lovlig i noen EU land??