Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1611
Kobla opp Airport express her. Fulgte en guide fra youtube og vips så kunne jeg spille fra itunes. Kjøpte så airfoil slik at jeg også kan spille fra spotify.

Så problemet. Alt funker bra i ca en halvtime før det blir brått stille. Åpner så airport verktøy, søker etter enheten men plutselig er den ikke og finne. Det lyser også grønt på airport enheten og det er ca 4m fri sikt mellom mac og airport. Plugger jeg ut nettverkskabel eller strøm på airport og plugger i igjen funker det igjen i ca 30 min.
Hadde samme problem bare at det var en d-link ruter, så dette er kanskje et longshot men verdt å prøve. Prøv først å deaktivere IPv6 i network settings på Macen. Hvis ikke det funker sett Configure IPv4 til manual, og skriv inn akkurat de samme nummerne manuelt. Husk også å legge inn samme nummeret på DNS servers i DNS-tabben.

edit: er kanskje enklere å deaktivere begge to først, så teste, og om det fikser problemet kan du prøve å sette IPv4 til DHCP igjen. Greia med å gjøre det manuelt er at da får Macen din samme IP hele tiden, så om du bruker flere pc'er etc kan det bli problemer ved at de ikke får en gyldig IP, men da kan du bare gjøre det samme på de, og sette inn samme IP bortsett fra det siste tallet som kan være en verdi høyere eller lavere
Sist endret av bloodshotEyes; 2. januar 2012 kl. 21:18.
Hmm slo av og på de 4 og 6 greiene (meget lite datakyndig, dont hit!) og da funka det i et par timer før det ble brutt. Har en zyxel router fra telenor hvis det hjelper. Noen flere tips?
Åja. Jeg trodde du brukte airport express som ruter! Da vet jeg ikke.. Du kan prøve å gå i Airport Utility>wireless og endre channel(bare ta noe random), da disconnectene kan komme av at signalet blir forstyrret av noe annet. Men tviler på at det funker, er veldig mange som får disconnects med Mac.