Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3141
Heisann,

Har noen her inne prøvd å ta psykedeliske stoffer alene før?
Hvordan er det iforhold til andre mennesker, og anbefales det?

Tar gjerne imot andres erfaringer!


På forhånd takk
En ulempe er at det ikke er noen som kan passe på at du ikke skader deg selv eller andre.
En fordel er at du kan gjøre akkurat det du vil, og slipper å tenke på andres behov.

Edit: Vi kan ikke anbefale deg å bruke rusmidler, men velger du likevel å gjøre det, må du sørge for å ha tilstrekkelig informasjon og erfaring før du begir deg ut på en slik reise alene.
Sist endret av random42099; 2. januar 2012 kl. 16:41.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
En ulempe er at det ikke er noen som kan passe på at du ikke skader deg selv eller andre.
En fordel er at du kan gjøre akkurat det du vil, og slipper å tenke på andres behov.
Vis hele sitatet...
Skade meg gjør jeg ikke da jeg har en del erfaring med det.
Har også Nozinan 100mg liggende (antipsychotics) om det skulle bli et helvete.

EDIT: Hvordan er "feelingen"? Kan man bli redd osv av å ikke ta noen rundt seg? Har alltid hatt med én eller to kamerater hver gang.
Sist endret av Oneblo; 2. januar 2012 kl. 16:43.
Spørs selvfølgelig helt på personligheten din. Liker du å være alene til vanlig kan en tripp alene sikkert være en fantastisk, dyp opplevelse. Men hvis du er veldig utadvendt og ikke liker å være alene, blir det nok ikke særlig bra sammenlignet med å trippe sammen med noen.
Sitat av Oneblo Vis innlegg
Skade meg gjør jeg ikke da jeg har en del erfaring med det.
Har også Nozinan 100mg liggende (antipsychotics) om det skulle bli et helvete.

EDIT: Hvordan er "feelingen"? Kan man bli redd osv av å ikke ta noen rundt seg? Har alltid hatt med én eller to kamerater hver gang.
Vis hele sitatet...
Det er greit nok at du ikke ville skadet deg selv nå, men du vet aldri hva som skjer når du er rusa. Suller ut vinduet i 5 etasje fordi "kompisen" din hoppa akkurat ut.

Hvilken erfaring har du ifra tidligere? Hvilke stoffer, mer enn en gang?
Selv vil jeg si at settingen har alt å si uansett. Hvis de rundt deg er på samme plan som deg, bygger de opp under rusen, heller enn å dra deg ned.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Grix Vis innlegg
Spørs selvfølgelig helt på personligheten din. Liker du å være alene til vanlig kan en tripp alene sikkert være en fantastisk, dyp opplevelse. Men hvis du er veldig utadvendt og ikke liker å være alene, blir det nok ikke særlig bra sammenlignet med å trippe sammen med noen.
Vis hele sitatet...
Jeg er som regel alene, og stortrives med det.
Tror jeg kjører på! Kan jo komme med oppdateringer.
Set & Setting min venn Thats all. Pluss du burde gjerne ha inntatt psykedelia fra før så du vet hva du begir deg utpå. (Hvertfall sånn circus)

Ikke noe vits og komme med oppdateringer underveis da det egentlig ikke bidrar med noe, bedre å slenge opp en tripprapport når du eventuelt er ferdig.
Det viktigste er at du ikke er sammen med noen som har negativ innflytelse på sinnsstemningen din. Det går fint an å ta alene, men siden mange psykedeliske stoffer har en relativt lang varighet risikerer du fort at du kjeder deg litt

Dette er selvsagt doseavhengig, tar du nok vil du uansett være i liten stand til interagere med andre mennesker. Jo mer du tar jo mer skjer på innsiden av hodet ditt, det er ihvertfall min erfaring.
Sist endret av Tøffetom; 2. januar 2012 kl. 16:54.
Jeg har selv drukken flein te aleine, det var dog ikke min første gang! Funka fint
En av de beste turene mine var alene, selv foretrekker jeg å trippe med andre, men har såppas erfaring at jeg vet det går bra å trippe alene. Jeg trippet på lsd, og candyflippet utover kvelden. Alt er med settingen, og du må forbrede deg på å komme skikkelig dypt
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Da ser det ut til at jeg skaffet en kompis som ville være med, men utifra det jeg leser her skal jeg absolutt prøve det alene engang! Virker spennende!
Har noen her inne prøvd å ta psykedeliske stoffer alene før?
- Jau, det har jeg. Ville ikke anbefalt å gjøre det alene første gangen, men hvis det er eneste mulighet, så må du ha perfekt set og setting - som burde ha uansett.

Hvordan er det iforhold til andre mennesker, og anbefales det?
- Det aller siste du vil er at noen utenforstående skal bryte inn, spesielt noen som ikke vet at du tripper / ikke vet hva det vil si. Du ville heller hengt deg selv i stedet for at mora di skal komme inn midt i trippen din, sånn føler i hvert fall jeg det.

Nå vet ikke jeg hva slags erfaringer du har med psykedeliske stoffer, men jeg kan i hvert fall forklare litt fra scratch.
Her er en liste med typiske synsforstyrrelser du kan få, slik at du er litt forberedt.
Men husk: Unique visual effects are completely personal to you and something that nobody else on the planet has ever seen before or will ever likely get to experience again, the human mind has not even come remotely close to being fully explored making experiencing the unimaginable much easier than most people think.

Ting som er kjekt å ha:
  • Mat og drikke. Frukt og noe chill brus f. eks.
  • Laserpenn, diskokule eller andre lyseffekter
  • En chill film om du vil stikke av fra virkeligheten
  • Spilleliste med glad og oppløftende musikk
  • En kunstbok?
  • Tegneutstyr
  • Røyk, hvis du røyker (pek med laseren gjennom røyken og du blir mindblowet)
  • Gå en tur, se på naturen, vær glad. Ville ikke anbefalt deg å gå et sted hvor det er folk. Hold deg i nærheten av huset ditt, i tilfelle du plutselig vil inn.
  • Ikke frykt speilet, det er du som observerer.
  • "You, alone & together, exist within the universe of beauty."

Hovedsaklig må du bare ta det med ro, fordi når du først tripper så er det ingen vei ut. Bare la det gå sin gang, ikke ta for mye, ikke ta mer og ri stormen ut.
Bare husk på at det er bare et rusmiddel som går ut om 10-12 timer, hvis det er syre det er snakk om.. La det gå sin gang!
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Nostalgi:

Det er ikke min første gang, men nå har jeg fått meg en kompis på turen
Hvordan er det med mat i forveien? Spiste jævlig heftig frokost, lunch og for rundt en times tid siden spiste jeg ris og seibiff. Har dette noe å si på turen?
Mat har lite å si mener jeg.
Om du har spist mye på forhånd kan det ta lenger tid før det kicker inn, spesielt om du svelger lappen med en gang.
Om det er sopp og du spiser det, samtidig som du har mye mat i magen, vil det selv sagt ta litt lenger tid før det kicker inn.

Grunnen til at jeg nevnte mat og drikke i posten min, er fordi om det er snakk om syre, så vil du bli ganske utslitt etter 10-12 timer med tripping hvis du ikke spiser noen ting. Det er viktig med næring.
Kan fort ende i ganske kraftig kvalme, og treigere opptur. Så vent ihvertfall 2-3 timer.
Hvilken type psykdelisk stoff har du tenkt og innta?
Sitat av Oneblo Vis innlegg
Nostalgi:

Det er ikke min første gang, men nå har jeg fått meg en kompis på turen
Hvordan er det med mat i forveien? Spiste jævlig heftig frokost, lunch og for rundt en times tid siden spiste jeg ris og seibiff. Har dette noe å si på turen?
Vis hele sitatet...
Av erfaring så har det noen ganger endt med kraftig kvalme/uggen følelse i magen hvis jeg har spist ett par store kraftige måltider samme dag som jeg sku innta psykdeliske stoffer..
Ville nokk holdt meg unna masse fet mat etc den samme dagen i hvert fall..

Når jeg har inntatt dette tidligere har jeg som regel passet på at det har vært en 3-4 timer siden jeg sist spiste, til jeg inntok de stoffene jeg skulle ta..

Hadde kanskje vært litt enklere for de som har kunnskap/erfaringer rundt dette om du hadde nevnt hvilke type stoff du har tenkt innta :?
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Jeg skal innta aMT, 4-meO-PCP og 2C-C. (Ja, denne tråden skulle vært i RC, men innså først at den lå feil nå)

EDIT: Ikke alle på engang. Starter med aMT for å deretter droppe mer utover kvelden/natten.
Sist endret av Oneblo; 2. januar 2012 kl. 18:42.
Var alene i en del timer under min første syretur. Kjedet meg absolutt ikke men jeg hadde nok hatt større utbytte av å ha noen der mens det nådde peak.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Var alene i en del timer under min første syretur. Kjedet meg absolutt ikke men jeg hadde nok hatt større utbytte av å ha noen der mens det nådde peak.
Vis hele sitatet...
Setting har jo veldig mye å si. Å ha en tripkamerat har mye å si, tror jeg. Snakke sammen om ting rundt seg, ta på hverandre, utforske stuen, kjøkkenet og div andre rom.

Kjøkkenet er spesielt sykt da man kan åpne skuffer og ta på ting..

Rettelse: Tripkamerat har MYE å si
Har spist sopp aleine og det var ikke noe særlig kul trip. Etter at jeg har funnet ut at hele mitt rom besto av firkanter, gikk jeg ut i gatene. Løp rundt og ville knuse ting. Fikk heldigvis ringt en kompis som roa meg ned.
Aldri reagert sånn før og er veldig sjeldent aggressiv.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Har spist sopp aleine og det var ikke noe særlig kul trip. Etter at jeg har funnet ut at hele mitt rom besto av firkanter, gikk jeg ut i gatene. Løp rundt og ville knuse ting. Fikk heldigvis ringt en kompis som roa meg ned.
Aldri reagert sånn før og er veldig sjeldent aggressiv.
Vis hele sitatet...
Nå var så heldig å få to kamerater til å joine
Hvordan blir det å blandet med cannabis?
Synes turen ofte blir mer uklart og gir deg mindre en dem ellers gjør.
Best uten.

Husker godt hvordan min første tur uten cannabis gjorde at jeg innså hvor mye cannabis tåket til sinnet mitt. Det endte mer at jeg tok en pause, noe som også gjorde at afterglowen jeg fikk ifra LSD varte lengre en den hadde gjort tidligere.
Sist endret av DrPerception; 3. januar 2012 kl. 03:34.
Jeg ville ikke gjort dette alene hvis man ikke har en del erfaring. Jeg selv spiste 5g tørket sopp alene på en hybel, endte i en sinnsykt bad tripp som jeg aldri vil glemme. Kommer helt ann på personeligheten din som det ble nevnt over her ett sted, men vil anbefale deg på et sterkeste å ha hvertfall en som tripper med deg eller bare er der. Det gir deg en trygghetsfølelse, og den er god å ha på en tripp.
De beste turene mine på LSD har vært alene. Anbefales dog ikke om du ikke har erfaring fra før av. Alene gir det meg muligheten til å gå dypt i meg selv, noe som jeg ikke greier sammen med andre.
Skal sies at det er helt forskjellig å trippe alene og med noen andre, og ingen er på noen måte dårligere.

Nedturen alene på LSD er riktignok noe av det kjipeste, og her var det godt å ha noen å være sammen med. Kan bli litt langdrygt når du bare ligger å venter på at det skal stoppe.