Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2156
Hei, har søkt rundt men fant ikke svar på det jeg lurer på egentlig.

Jeg er blitt innkalt til sesjon del 2. på Onsdag.
Jeg har en del allergier som gjør at jeg selv vet at jeg ikke klarer førstegangstjenesten, men har glemt å mekke legeærklæring (Ja, jeg vet, sløvhet fra min side, kun min feil. Jajaja).

Så jeg lurer på hva jeg kan gjøre?
Er det noen konsekvenser hvis jeg evt. sier at jeg har røyket hasj 1 gang (Hvilket ikke er sant) ?
Sist endret av RainbowDash; 4. desember 2011 kl. 17:46.
Politisk ukorrekt
johante's Avatar
De kan vel finne på å koble inn politiet, da du innrømmer å ha røyka.

Ang. alergier, så er det bare å si fra til sesjonslegen om dette
Sist endret av johante; 4. desember 2011 kl. 17:48.
Du kan fint risikere å ryke inn selv om du sier du har kjederøyket hasj siden du var 10. Noen ganger gjør de det på pur F, for å "ta igjen" på de som prøver å lure dem. Eneste som skjer da er at du sannsynligvis ikke får sikkerhetsklarering, og blir plassert på tidenes mest shitty tjenestested, slik at du får et så jævlig år som du overhodet kan tenke deg.

Forklar heller til legen hvilke allergier du har osv. Militærlegen gjør dette faktisk bedre enn en "vanlig" lege. Han er tross alt også en lege, som i tillegg er inni militærsystemet og har en direkte stemme der.
Sist endret av Realist1; 4. desember 2011 kl. 17:56.
Sitat av johante Vis innlegg
De kan vel finne på å koble inn politiet, da du innrømmer å ha røyka.

Ang. alergier, så er det bare å si fra til sesjonslegen om dette
Vis hele sitatet...
Aldri hørt om noen som har fått politikontakt etter å ha nevnt røyking på sesjon.
Si at du gleder deg til militæret, da du kan gå rundt å skyte på ting, at du ønsker hard krig med masse død og slikt, såå slipper de deg nok ikke inn
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Si at du gleder deg til militæret, da du kan gå rundt å skyte på ting, at du ønsker hard krig med masse død og slikt, såå slipper de deg nok ikke inn
Vis hele sitatet...
Vil jo ikke ha på meg at jeg er psykisk syk heller da

Men, jeg trenger ikke ha med ærlæring fra lege om at jeg har allergier?
Er dette noe militærlegen kan sjekke der og da?
Du kan vel bare ramse opp allergiene og sende en legeærklæring senere.

Sa jeg hadde gressallergi, og han virket litt negativ til dette, selv om jeg vil inn i hæren (har ikke fått svar enda etter at jeg måtte ta noen ekstra legesjekker).
Åja, takker for svar
Men sesjonslegen er jo en lege så de har vell egentlig taushetsplikt.
Sist endret av Kladdebok; 5. desember 2011 kl. 10:34.
Trur nok man kan komme inn i militæret selvom man har allergi, men det kommer jo helt ann på hvor kraftig allergi du har?
Du kan jo også få allergi tabletter av militæret. Har du motivasjon nok så trur jeg det skal gå greit, men mindre du virkelig ikke har lyst å gå Førstegangstjenesten.
Ble selv dimmitert etter å ha slitt med vondt i knærna pga. skade jeg fikk 3-4 dager før jeg hadde innrykk, og vil gjerne tilbake, men fikk beskjed om at sjangsen min var over. Så tenkt deg gjerne om to ganger før du setter deg på bakbena.

Med det sagt så var det en hel haug som ble dimitert pga. de var motvillige, ikke engasjerte seg, dårlig motivert etc så å bli dimmet hvis du ombestemmer deg med engang du kommer tror jeg ikke er verdens største problem.

Uansett, si fra til legen om hvilke allergier du har og send legeerklæring ASAP. Hvis du får innkallelse ta med legeattest på det så får du enten dimmet eller gratis allergitabletter.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Sitat av hayer Vis innlegg
Ble selv dimmitert etter å ha slitt med vondt i knærna pga. skade jeg fikk 3-4 dager før jeg hadde innrykk, og vil gjerne tilbake, men fikk beskjed om at sjangsen min var over. Så tenkt deg gjerne om to ganger før du setter deg på bakbena.

Med det sagt så var det en hel haug som ble dimitert pga. de var motvillige, ikke engasjerte seg, dårlig motivert etc så å bli dimmet hvis du ombestemmer deg med engang du kommer tror jeg ikke er verdens største problem.

Uansett, si fra til legen om hvilke allergier du har og send legeerklæring ASAP. Hvis du får innkallelse ta med legeattest på det så får du enten dimmet eller gratis allergitabletter.
Vis hele sitatet...
Er bare å presse på vernepliktsverket om du vil inn. Om du kan dokumentere at skaden i kneet ikke er der, så kan du revurderes.