Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3766
Crew lofotLAN 2012
PureRushh's Avatar
Hallo,

Har en pc som jeg har glemt passordet på og harfiler der jeg må ha så jeg kan ikke formatere. Finens det noe freeware program som jeg kan boote opp med for så å finne ut passordet?

Prøvde et program som hadde live cd men den klarte ikke å finne partisjonen min så jeg lurer på om det er noen andre her som har tips til meg!

Takker for alle svar!
Har du bitlocked partisjonen din ?

Hvis ikke, putt maskinen i en random annen maskin og hent ut filene dine, husk å ta eierskap over personlige mapper først.
Eller (hvis du har en alt. maskin) ta en minnebrikke, sett inn linux, boot fra den, Voila.
Boot med Slax usb.
http://www.slax.org/documentation_install_slax.php

Eller fjern passordet med: Windows Password Remover 7.01

Finner det på TPB
alternativt logge inn som admin i sikkerhetsmodus og fjerne passordet på hovedbrukeren og ta en restart..
burde da funke fint det vel? ingen annen maskin nødvendig for den jobben..
Sitat av juzz Vis innlegg
alternativt logge inn som admin i sikkerhetsmodus og fjerne passordet på hovedbrukeren og ta en restart..
burde da funke fint det vel? ingen annen maskin nødvendig for den jobben..
Vis hele sitatet...
Sikkermodus mener du, og denne funksjonen har jeg ikke sett siden XP Home Edition hvor Administrator var en bruker med tomt passord by default
http://www.hiren.info/pages/bootcd - Sletter windows passordet
Ophcrack Live cd - Kan cracke passordet. Men sliter med avanserte passord
om du bare trenger å fjerne passordet for å komme inn på brukeren er også ubcd et godt alternativ. Den fjerner enkelt passord i windows 7.