Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4653
Skal konvertere min iphone til hvit da den gikk i bakken og glasset ble knust. Sett mange på ebay men det jeg stusser på er at alle har en utsparing over høyttalleren(den man hører i når man prater). Dette har ikke jeg på min Noen som har gjort dette og vil dele litt erfraringer? Linker er fine...
Her er et bilde hvor den ekstra greia er http://www.ebay.com/itm/White-iPhone...ht_1668wt_1114
Om jeg ikke tar helt feil er dette sensoren som merker om du legger telefonen intill øret eller ikke. "proximity sensor" mener jeg på det heter.
Du har det på din sorte telefon, men den er mindre synlig. Om du vrir og vrenger litt på tlf under lys vil du merke en liten stripe som ikke er helt samme fargen som resten av telefonen.

Edit: Om du ser på Apple sine sider kan du se at sensoren er synlig på de hvite telefonene deres.
Sist endret av møkk; 30. oktober 2011 kl. 22:15.
Er sensor. Om du bestiller glass, må du huske såkalt Mic Anti Dust Mesh. Koster bare 2-3 dollar. (samtlige glass jeg har bestilt, har ikke med dette)
Sist endret av mo3; 30. oktober 2011 kl. 22:18.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Er sensor. Om du bestiller glass, må du huske såkalt Mic Anti Dust Mesh. Koster bare 2-3 dollar. (samtlige glass jeg har bestilt, har ikke med dette)
Vis hele sitatet...
Bruker da ikke være noe problem å "resirkulere" fra den gamle digitizeren, med mindre den har falt ut.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Er sensor. Om du bestiller glass, må du huske såkalt Mic Anti Dust Mesh. Koster bare 2-3 dollar. (samtlige glass jeg har bestilt, har ikke med dette)
Vis hele sitatet...
Aha.. skjønner, takk takk.
1. Hvordan er det med kvaliteten på glass og lcd skjerm? Ser at mange opererer med OEM deler i tekst, men trur ikke dette stemmer.

2. Har du en link til der hvor du bestiller bra deler? Tenkte på et kit i gult.

3. Har også fått no dritt i jack inngangen min. Når jeg demonterer telefon har jeg da tilgang til og rengjøre denne, brør den byttes og?

4. Er det noen erfaringer som kan være bra og ta mtp. selve skruinga?
Sitat av Hjelpestikker Vis innlegg
Aha.. skjønner, takk takk.
1. Hvordan er det med kvaliteten på glass og lcd skjerm? Ser at mange opererer med OEM deler i tekst, men trur ikke dette stemmer.

2. Har du en link til der hvor du bestiller bra deler? Tenkte på et kit i gult.

3. Har også fått no dritt i jack inngangen min. Når jeg demonterer telefon har jeg da tilgang til og rengjøre denne, brør den byttes og?

4. Er det noen erfaringer som kan være bra og ta mtp. selve skruinga?
Vis hele sitatet...
1) Kvalitet er upåklagelig. Jeg ser i all fall ikke forskjell på kvalitet på skjerm, og mobilen virker like solid.

2) Jeg bestiller fra ebay. Erfaringsmessig, så er hvit kit litt dyrere. brukte vel 60 dollar for et komplett hvit sett, med skrutrekker med.

3) Du har tilgang til å skru ut jack-inngangen når du først skrur på telefonen. Om du bør bytte den er opp til deg, koster ikke så mye på ebay det heller.

4) Et lite tips når du skrur, er å ha en liten boks med mange rom du kan ha skruene i. Så setter du en skrue i hvert rom etter som du skrur de ut. Da har du alltid kontroll på hva som skal hvor, siden du bare reverserer prosessen etter at du har skiftet display. Trenger du guide har ifixit.com mange gode guider.
http://www.ifixit.com/Device/iPhone_4




Sitat av connubialis Vis innlegg
Bruker da ikke være noe problem å "resirkulere" fra den gamle digitizeren, med mindre den har falt ut.
Vis hele sitatet...
Vil tro det er lettere å bare bestille en i samme slengen, så man får det helt perfekt. Er jo ikke mange kroner å bruke.
Sitat av mo3 Vis innlegg
2) Jeg bestiller fra ebay. Erfaringsmessig, så er hvit kit litt dyrere. brukte vel 60 dollar for et komplett hvit sett, med skrutrekker med.
Vis hele sitatet...
Har du link til selgers sjappe? på ebayen...

Hva er forskjellen på A&T og Verizon? Hva skal jeg velge av de?
Av en eller annen grunn, finner jeg ikke det i min "purchase history" på Ebay. Men fant dette til deg, siden du vil ha gul. Forskjell på A&T og Verizon, er at sistnevnte ikke har simkort. Du vil altså ikke få en "sim-tray" på siden.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Av en eller annen grunn, finner jeg ikke det i min "purchase history" på Ebay. Men fant dette til deg, siden du vil ha gul. Forskjell på A&T og Verizon, er at sistnevnte ikke har simkort. Du vil altså ikke få en "sim-tray" på siden.
Vis hele sitatet...
Ok, så hvis jeg går for A&T er det riktig?
det er korrekt.