Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1272
Heisann
Hvis man kjøper et hus der det er store muligheter for utleie av hybler hvis man gjør en liten jobb, for å få det optimalt.

Det er sentralt i forhold til tog/busstasjon, alle slags butikker, barne/ungdoms/videregående-skole. Videregåendeskolen er ikke ferdig enda, men det er skolestart der til neste år. En times kjøretur fra Oslo. 5 min gåtur til skole

Hva kan man ta i månedsleie per hybel når det er et gammelt bygg, men grei standard? kan tenke seg at det kan bli ekstrakostnader hvis man vil ha garasjeplass osv

På forhånd takk for alle nyttige svar
Størrelse? Fasiliteter? Internett? Fiber? Tv? Hvitevarer? Isolasjon? Penis?
Dårlig formulert fra min side.. Kan tenke deg felleareal som er møblert, men hver hybel kan velges mellom enkel møblering med en liten pult og en miniseng.
Hvitevarer og lignende er da inkludert, hadde jeg tenkt
Som jeg skjønner, vil du leie ut til studenter. Da vil jeg oppfordre deg til å i så stor grad som mulig ta hensyn til maks borteboerstipend, som pr dag er 3850 per mnd.
Anbefaler deg å la internett og TV være inkludert i leien!
Høres jo greit ut, men hvis jeg velger å bo i den nederste etasjen selv, så blir dette skattefritt?
Du svarte egentlig ikke på noen av spørsmålene mine
Huset er i overkant av 350 kvm + 2 garasjer og boder. Trur det er tilgang til fiberlinje.
Fasiliteter som:
-stort idrettsanlegg
-div restauranter
-kino 10 min kjøretur
-kommer treningsstudio
-to kjøpesenter
Du har jo ikke svart på det som er viktig. hvor mye du får kommer helt an på standarden, hvor godt isolert det er, hvor stor rommene er/fellesareal, er det med møbler og hvitevarer?
Sitat av spelley Vis innlegg
Du har jo ikke svart på det som er viktig. hvor mye du får kommer helt an på standarden, hvor godt isolert det er, hvor stor rommene er/fellesareal, er det med møbler og hvitevarer?
Vis hele sitatet...
Jeg har da svart på om det er hvitevarer og møbler i fellesareal. Det er store stuer med plass til flere sofaer, som sier sitt om hvor stort det er
Jeg bor selv på hybel under 5 minutt gange fra sentrum i byen jeg bor i, og under 10min fra skolen jeg går på. Hybelen er en loftsleilighet med 3 soverom og felles stue, bad og kjøkken, samt uteareal (liten hage). Hybelen er helt nyoppusset, og husvert betaler strøm siden vi bruker veldig lite ifølge han, og da kunne han dekke dette. Rommene hadde en skrivepult og en seng hver, men jeg har tatt med egne møbler.

Hva betaler jeg?
Jeg betaler kr 3000 i mnd. for dette, og da har jeg soverom på 19kvm med egen vedovn og balkong på rommet. Dette er egentlig superbillig, men en må også tenke på at jeg bare får kr 3.512 i stipend/mnd.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Dette er helt umulig å svare på uten å vite hvilken by det er snakk om. Det er mange byer en time unna Oslo. Sjekk hva andre i området tar for tilsvarende.
Det er i Gran, Oppland. Tenkte det kunne vært en god investering å leie ut nå som det kommer ny skole, som tar opp i mot 1000 elever.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Hadeland ja ^^

Men er det ikke ganske god dekning av leiligheter der allerede? mener å ha lest det i OA eller hva det nå var for litt siden
jup, Leiligheter ja, Bæssmorjordet og Bæssfarjordet er det jo ganske så mange leiligheter, men med tanke på at dette er leiligheter som er ganske så mye dyrere enn å leie en hybel for studenter ^^
Om jeg skulle innrede et gammelt hus for hybelutleie til vgs ungdom, og kunne velge om jeg skulle bo i første eller andre etasje selv, ville jeg nok ift støy valgt andre etasje for meg selv. Lyd beveger seg etter min erfaring ekstremt godt nedover til etasjen under (trinnlyd, basselementer ol)

På den annen side, hagen utenfor hadde jeg jo da mistet den gode tilgangen til.....

Vertikaldel skiten & lykke til!
Hvor mange hybler er det snakk om? Det er skattefritt, så sånn sett er det en veldig god biinntekt. Der jeg bor, er vi tre studenter som har hver vår hybel med felles bad og kjøkken. Vi har ikke fellesrom, men derimot er det fint kjøkken med oppvaskmaskin og på badet er det en god dusj + vaskemaskin. Hyblene er møblert. Strøm og kjemperaskt internett er inkludert. For dette betaler jeg 3000,- i måneden, og jeg føler at det er ganske billig. Hybeleieren tjener rundt 8700,- på alle hyblene i måneden, skattefritt.

Det at det er oppvaskmaskin og vaskemaskin er veldig viktig, så om du ikke har det vil jeg råde deg til å investere da dette vil trekke mye opp for oss som hater å gjøre denslags for hånd.

Obs. har hørt snakk om at de vurderer å innføre skatt på kollektiv med flere en 4 hybler, da de ser på dette som for kommersielt. Vet ikke om dette har noe å si for planene dine.
Sist endret av Mons Simia; 20. oktober 2011 kl. 12:51.
Sitat av Mons Simia Vis innlegg
Hvor mange hybler er det snakk om? Det er skattefritt, så sånn sett er det en veldig god biinntekt. Der jeg bor, er vi tre studenter som har hver vår hybel med felles bad og kjøkken. Vi har ikke fellesrom, men derimot er det fint kjøkken med oppvaskmaskin og på badet er det en god dusj + vaskemaskin. Hyblene er møblert. Strøm og kjemperaskt internett er inkludert. For dette betaler jeg 3000,- i måneden, og jeg føler at det er ganske billig. Hybeleieren tjener rundt 8700,- på alle hyblene i måneden, skattefritt.

Det at det er oppvaskmaskin og vaskemaskin er veldig viktig, så om du ikke har det vil jeg råde deg til å investere da dette vil trekke mye opp for oss som hater å gjøre denslags for hånd.

Obs. har hørt snakk om at de vurderer å innføre skatt på kollektiv med flere en 4 hybler, da de ser på dette som for kommersielt. Vet ikke om dette har noe å si for planene dine.
Vis hele sitatet...
Det er uvisst, vil høre med dere før jeg tok noen beslutninger Takker for alle svar, vil ta det med videre

Men ja, har bodd på hybel sjæl, savna oppvaskmaskin(!!) og fellesrom
Sitat av toriiii Vis innlegg
Heisann
Hvis man kjøper et hus der det er store muligheter for utleie av hybler hvis man gjør en liten jobb, for å få det optimalt.

Det er sentralt i forhold til tog/busstasjon, alle slags butikker, barne/ungdoms/videregående-skole. Videregåendeskolen er ikke ferdig enda, men det er skolestart der til neste år. En times kjøretur fra Oslo. 5 min gåtur til skole

Hva kan man ta i månedsleie per hybel når det er et gammelt bygg, men grei standard? kan tenke seg at det kan bli ekstrakostnader hvis man vil ha garasjeplass osv

På forhånd takk for alle nyttige svar
Vis hele sitatet...
En times kjøretur til oslo er vel ikke akkurat veldig sentralt?
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
En times kjøretur til oslo er vel ikke akkurat veldig sentralt?
Vis hele sitatet...
Det er veldig sentralt i forhold til Gran jo. Hvis du går inn og ser på kart/oversikt over Gran
Se hva andre tar for nogenlunde tilsvarende leiligheter på Finn.Da får du en viss pekepinn.

Lykke til!